Ulv I Svart 3.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2008 Hei og gratulerer så mye begge to/ alle tre. Kjempebåt det der og 8 fot merkes det ja, det var det vi også gjorde da vi gikk fra Oda (Sandvik 25) til Quantum (Cleopatra 1000, 33) Håper på å møtes igjen til neste år så vi får tatt en titt på herligheten. Gudrun og Trond Takk takk.. :) Gleder oss allerede til neste sessong og kan dra hit og dit uten problemer.. vi møtes nok igjen ja, da blir det omvisning vettu. :) Det var da en herlig båt!!! Gratulerer! Hvorfor har jeg aldri sett en slik før?! Er det tysk merke? Båten blir produsert i brasil, se mer på www.yachtsor.no og www.naboats.no :-) Grattis Ulven er vel den du hadde en tur til Mandal i sommer ? flott båt Takk, ja, det var den jeg hadde med til mandal i sommer.. fikk blod på tann på den turen ja.. :D Grattis !! Den var råfin :-) Du kommer til å lure på hva du skal gjøre med all plassen, men før du aner det er det fullt allikavæl :-) mvh Bavaria32Sport Takk, ja, var det med plass ja.. hehe.. enda mer stæsj å stue bort.. hehe. Den har nesten alt jeg vil ha, men har et par ting til som må på plass.. vhf'en bla.a Gratulerer med kjempefin båt! Den passer bedre til den store brygga Når får du den? Mvh Christian Takk, den er råstilig, og nydelige former, også godt utnyttet av plass osv. Den passer nok bra på brygga mi ja, godt plass og dypt og fint der.. men spørs om moringen holder.. hehe.. På papirene står overtakelse til fredag, hvis banken klarer å overføre peng til da.. :D ellers blir det nok bare så fort som mulig. Hadde vært fint med en tur på sjøen i helga ja.. Bilder kommer.. :D Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Brynjar Svart 3.September.2008 Link til dette innlegget Svart 3.September.2008 spørs om moringen holder.. Hvis du trenger bedre/større søkke til moringen er det bare å si fra så stiller jeg opp å hjelper til. er jo perfekt med sånn ruslerundtbåt som jeg har til denslags. Mulig jeg har et søkke liggende og.. Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
chagall Svart 3.September.2008 Link til dette innlegget Svart 3.September.2008 Hei `Ulven`, stiller meg i gratulantenes rekker Båten så helt nydelig ut. Gratulerer igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 3.September.2008 Link til dette innlegget Svart 3.September.2008 Det var forandring ja... Gratulerer Ser fin ut denne...blir rent misunnelig her Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Ulv I Svart 3.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2008 (redigert) Saftsuse for en fin båt! Lå ved siden av en helt lik båt i sommer og den så virkelig fin ut, var temmelig misunnelig på det fine skapet til og ha glass i, masse flotte løsninger! Dette du tenkte på?: Det er lys i barskapet også, blir pent ja.. :) Hvis du trenger bedre/større søkke til moringen er det bare å si fra så stiller jeg opp å hjelper til. er jo perfekt med sånn ruslerundtbåt som jeg har til denslags. Mulig jeg har et søkke liggende og.. Hørtes interessant ut ja, for er redd det er litt lite tyngde på de til å skulle holde en såpass tung båt som dette. En kompis som er dykker, kanskje vi kunne fått til noe sammen en dag? Jeg tenkte jeg skulle få kjøpt litt sement også og støpe ned noe jerngreier og lenke det fast på bunnen.. jeg har kjetting og det liggende allerede. :D btw, noen som ville se noen flere bilder? Her er bilder jeg raskt satte sammen hmm.. noen som ut fra bildet kan se hvilken webasto det er som er montert? Liker godt fører posisjonen, bra oversiktlig og god info om det meste. Greit med en ferdig oppredd dobbeltseng :) hmm.. gleder meg sykt nå.... Redigert 3.September.2008 av Ulven (see edit history) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
VannTro Svart 3.September.2008 Link til dette innlegget Svart 3.September.2008 Gratulerer masse med flott ny båt Ulven. Lekker sak ! Jeg udrer forøvrig litt når jeg leser annonsen på din gamle båt. Du står oppført som kontaktperson, har de ikke tatt den i innbytte, men komisjon ? Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Ulv I Svart 3.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2008 (redigert) Gratulerer masse med flott ny båt Ulven. Lekker sak ! Jeg udrer forøvrig litt når jeg leser annonsen på din gamle båt. Du står oppført som kontaktperson, har de ikke tatt den i innbytte, men komisjon ? Takker, siden er bare ikke helt oppdatert enda.. :) Det skal sies at jeg skal bistå med å selge den gamle også da, så at jeg står som kontakt person gjør ikke noe. Redigert 3.September.2008 av Ulven (see edit history) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Ulv I Svart 5.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2008 Ahh.. sitter her nå med nøklene til båten og planlegger "finpussen" jeg ønsker å gjøre.. hehe.. Har kommet frem til: 1) Det er plass til å lage en kjøleboks under den ene sofaen.. dvs bygge en kjøleboks selv osv... 2) må skaffe meg en gummibåt, hehe.. det er allerede snapdavitere på platformen.. 3) ankeret skal jeg bytte fra et galvanisert til et rustfritt.. hehe. (7,5kg bruce kopi). dukker vel opp flere ting underveis.. hehe Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Ulv I Svart 7.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.September.2008 æsj.. vet ikke om jeg kan ha båten, for brygga passer ikke.. Hehe, jeg må nok tilpasse brygga med en stige eller noe.. Nye båten ved brygga: Gamle båten: Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
mhemil Svart 7.September.2008 Link til dette innlegget Svart 7.September.2008 ....eller montere baugspyd med innfellbar stige. Denne kunne ikke vi klart oss uten med barn osv.. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 7.September.2008 Link til dette innlegget Svart 7.September.2008 Gratulerer med ny flott båt Men hvorfor bakker du ikke inntil kaien, er det for grunt? En slik båt som du har nå er jo som skapt for å entre aktenifra. Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 7.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.September.2008 (redigert) Jeg har vært innpå tanken på slik stige mhemil, vurderer en som kan tas av. dvs en slik: http://www.maritim.no/product.aspx?id=1195...upkey=003007001 Takk bergen :) Jeg kan ikke bakke inn, det er for grunt.. vil ikke risikere å ødelegge et drev til 100.000,- :D Redigert 7.September.2008 av Ulven (see edit history) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
mhemil Svart 7.September.2008 Link til dette innlegget Svart 7.September.2008 Ikke kun i hjemmehavnen at vi bruker stigen, men vi ønsker stort sett å ligge med baugen inn i gjestehavner også (for å få litt mere privacy). Da er stigen uunnværlig. Min er kjøpt hos båtsystem (se her). Sitér dette innlegget Link to post
Brynjar Svart 7.September.2008 Link til dette innlegget Svart 7.September.2008 Det var da fryktelig surt at båten ikke passa til brygga Ulven. Men fortvil ikke, vi kan alltids bytte båt, Karnicen passer helt fin hos deg Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Ulv I Svart 7.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.September.2008 Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Ingar Svart 7.September.2008 Link til dette innlegget Svart 7.September.2008 Gratulerer med flott båt! Litt av en utvikling, så vidt jeg husker starte du på forumet med et mindre bra eksemplar av en 30hk Yamaha. Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 7.September.2008 Link til dette innlegget Svart 7.September.2008 men ulven... pass på hekksjøen nå da Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 7.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.September.2008 Gratulerer med flott båt! Litt av en utvikling, så vidt jeg husker starte du på forumet med et mindre bra eksemplar av en 30hk Yamaha. Det stemmer, en 14 fot theri, med orginalt 9,9/15hk, også endte jeg opp med et vrak av en yamaha 30, deretter en splitter ny 30 hester som gjorde livet herlig.. deretter ble den byttet ut med 21 foteren, som nå ble byttet ut med 29 foter.. stiger i gradene gitt.. :D Båtlivet er fali hærli! :) men ulven... pass på hekksjøen nå da Jeg vet, du kan tro jeg titter godt bak meg.. hehe.. det gikk i 3-4 knop opp elva, og jeg måtte følge med på hvordan båtene langs med elvebredden oppførte seg etter jeg hadde passert. Gikk bra, men kan ikke ha noe mer enn 3-4, kanskje 5 knop uten at det blir bølger. :D Skulle nesten hatt "sladre speil" hehe.. men det er nok ingen fare dal-z, jeg kommer nok til å passe ekstra på gitt. La opp båten ved brygga i dag, utrolig deilig følelse å kunne sitte der, sette på litt varme og bare nyte det.. :D Ryddet ut av den lille båten i dag, fylte opp baggasjerommet i bilen, og baksetet med "stuff".. hehe.. trodde ikke jeg hadde såååå mye gitt.. hehe. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Noflow Svart 7.September.2008 Link til dette innlegget Svart 7.September.2008 ja, best å huske på hekksjøen, blir vel litt å venne seg til med den nye båten... men har sett en sånn schaefer før, fine båter! men er det et relativt nytt merke eller er det bare vi i norge som ikke har hørt noe særlig om de? Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 7.September.2008 Link til dette innlegget Svart 7.September.2008 skulle ikke du ha vært i seng for lenge siden dal-z.... barnetv er slutt for lenge siden Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Ulv I Svart 7.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.September.2008 Ja, det er veldig flotte båter.. lekkert design, god plass, og bra utnytting av plass innvendig. Enkle og grei løsninger med kvalitet. :) De har ikke vært så lenge i Norge, men de er på vei inn på markedet og selger flere og flere båter, så du kommer nok til å se flere av dem ja. De har vist et par 290'er og et par 360'er fra 08 modellen igjen mener jeg.. (www.yachtsor.no og www.naboats.no). jeg falt for båten på grunn av at det er lisom ikke helt likt med det alle andre har, også er det lekkre linjer på de. Hvis du er sørpå noen gang får du si i fra, så kan du få ta litt titt på den innvendig :) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
eysteind Svart 7.September.2008 Link til dette innlegget Svart 7.September.2008 Gratulerer med ny båt! Har du kjøpt båt av forhandleren i Stryn? Ang. krybbe, har du spurt forhandleren om han har transportkrybbe til båten? Ser det ligger mange slike krybber uten for lokalet deres. Kanskje du får kjøpt en av de? Da får du jo krybbe som passer perfekt! Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 7.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.September.2008 Takk Eysteind :) Jeg kjøpte den av Yacht Sør her nede i Kr.Sand. Var godt tips å høre med dem i stryn ja, skal sende dem en mail vedr. det :) Men så var det akkurat det med å få fraktet en slik ned til kr.sand da.. hmm.. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Noflow Svart 7.September.2008 Link til dette innlegget Svart 7.September.2008 skulle ikke du ha vært i seng for lenge siden dal-z....barnetv er slutt for lenge siden tss... er vel heller dere gamle gretne mennesker som trenger kaffe for å holdes våken som burde sove? hehe.. kan holdes i gang lenge på mine 7 nødvendige timer med søvn. men du har rett ulven, du har noe fint ikke alle andre har, om de er bra bygd de båtene, skal man vel ikke se bort ifra at da kan bli populære etterhvert Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 7.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.September.2008 Har sett noen her og der i sommer, men er ikke de det går flest av akkurat. som f.eks scand baltic 29, de har jeg sett mange av i sommer ja. Gleder meg allerede til neste sessong ja.. :D Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.