kristian Startet 15.April.2004 Del på Facebook Startet 15.April.2004 Endelig, så var ventetiden over. Båten er på vannet Blikk stille på sørlandet, men kald morgen, bare 7 C. Båten fikk montert på drevet og sjøsatte, startet med en gang, og en fin tur til hjemme havn. Alt virket som det skulle, men i hjemme havnen kom jeg til å tenke på hvor lenge kan kjettingen fra moringen til bøya ligge? Bør den skiftes av og til? Har ligget siden 1997, men alt ser greit ut. Sitér dette innlegget Link to post
MS Victoria Svart 15.April.2004 Del på Facebook Svart 15.April.2004 Gratulerer med båten på vannet. Når det gjelder mooringen og holbarheten på denne avhenger alt av hvordan denne er laget. Forbindelsen er ikke sterkere enn det svakeste leddet. Galvanisert kjetting varer lenge og det er lurt å ta en sjekk i overgangen mellom luft/sjø og sjekke korrosjon og slitasje. Sitér dette innlegget Link to post
per_henry Svart 15.April.2004 Del på Facebook Svart 15.April.2004 Endelig, så var ventetiden over. Båten er på vannet Blikk stille på sørlandet, men kald morgen, bare 7 C. Båten fikk montert på drevet og sjøsatte, startet med en gang, og en fin tur til hjemme havn. Alt virket som det skulle, men i hjemme havnen kom jeg til å tenke på hvor lenge kan kjettingen fra moringen til bøya ligge? Bør den skiftes av og til? Har ligget siden 1997, men alt ser greit ut. Når det gjelder metall under eller ved saltvann så bør du sjekke dette hvert år, spesielt i feste på morringen det er der den største belastningen er. (rykking og sliting hele året ) Sitér dette innlegget Link to post
`MINA' Svart 16.April.2004 Del på Facebook Svart 16.April.2004 Blir en lang dag på jobb i dag. Båten skal heises på vannet kl 1500 !!!!!!!!!!! Håper dagen går fort ! Stille å fint i Kr.sand i dag. Men mangler sol. Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
ABu Svart 16.April.2004 Del på Facebook Svart 16.April.2004 Lykke til Ja det er virkelig blikk stille og misunnelsen er stor Har en del igjen før den er ferdig. Sitér dette innlegget Link to post
pwh Svart 16.April.2004 Del på Facebook Svart 16.April.2004 Fikk båten på vannet igår, imorgen blir det prøvetur med ny motor Håper innvesteringen svarer til forventningen... Sitér dette innlegget Link to post
`MINA' Svart 16.April.2004 Del på Facebook Svart 16.April.2004 Årets sjøsetting er utført Alt ser ut til å virke perfekt ! Motoren stertet på første forsøk. Kan man ha det bedre ?????? Sitér dette innlegget Mvh `MINA` Link to post
eysteind Svart 16.April.2004 Del på Facebook Svart 16.April.2004 skulle håpe eg var komt like langt! Er stort sett ferdig med med innredningen. Står igjen litt på dashbordet pluss å lage pentryseksjon. Håper å få gjort en del i helgen slik at eg får begynt på teakdekket i løpet av neste uke. Deretter står cabinen/toalettet for tur. Håper å få den ut iløpet av mai!! Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 16.April.2004 Del på Facebook Svart 16.April.2004 Jeg tror vi alle er imponert over hva du får til med båtprosjektene dine, Eysteind, og det pågangsmot du viser. Riktig bra blir det også. Kanskje du kunne legge ut noen bilder av Sollux'en etter hvert, så får vi se hvordan den blir? Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.