Jump to content

Båten på vannet

kristian

Recommended Posts

Endelig, så var ventetiden over. Båten er på vannet :sailing:

Blikk stille på sørlandet, men kald morgen, bare 7 C. Båten fikk montert på drevet og sjøsatte, startet med en gang, og en fin tur til hjemme havn. Alt virket som det skulle, men i hjemme havnen kom jeg til å tenke på hvor lenge kan kjettingen fra moringen til bøya ligge? Bør den skiftes av og til? Har ligget siden 1997, men alt ser greit ut.

Gratulerer med båten på vannet. Når det gjelder mooringen og holbarheten på denne avhenger alt av hvordan denne er laget. Forbindelsen er ikke sterkere enn det svakeste leddet. Galvanisert kjetting varer lenge og det er lurt å ta en sjekk i overgangen mellom luft/sjø og sjekke korrosjon og slitasje.

Endelig, så var ventetiden over. Båten er på vannet :sailing:

Blikk stille på sørlandet, men kald morgen, bare 7 C. Båten fikk montert på drevet og sjøsatte, startet med en gang, og en fin tur til hjemme havn. Alt virket som det skulle, men i hjemme havnen kom jeg til å tenke på hvor lenge kan kjettingen fra moringen til bøya ligge? Bør den skiftes av og til? Har ligget siden 1997, men alt ser greit ut.

Når det gjelder metall under eller ved saltvann så bør du sjekke dette hvert år, spesielt i feste på morringen det er der den største belastningen er. (rykking og sliting hele året )

skulle håpe eg var komt like langt!

Er stort sett ferdig med med innredningen. Står igjen litt på dashbordet pluss å lage pentryseksjon. Håper å få gjort en del i helgen slik at eg får begynt på teakdekket i løpet av neste uke. Deretter står cabinen/toalettet for tur. Håper å få den ut iløpet av mai!!

Bilde

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...