Jump to content

Hva hadde du betalt for nedskraping og priming ? Forretningside !

Worry II

Recommended Posts

Jeg har et firma. Lurer på å endre virksomhet ! Vet hvilken jobb det er å skrape ned og prime 5-6 strøk pluss bunnstoff. Hva ville du betalt for evt. å få denne jobben gjort ? Tar utgangspunkt i at primer (2-komponent) og bunnstoff skal være inkludert pluss resten av remedier som kreves (rulle, tape osv..) . Intervaller i båtstørrelser pr. 3 fot for eksempel. Er jo ikke alle som har tid, eller kropp til dette ! I utgangspunktet må båten ligge der den ligger i opplag, og jobben må gjøres når temperatuten tillater det ! Trur dere det er liv laga for for et seriøst firma kun å holde på med dette ?

Redigert av Worry II (see edit history)

Jeg forstår ikke helt hva som er hensikten. Det finnes i hvertfall nok av polakkfirmaer som gjør slikt arbeide, så ideen er i hvertfall ikke ny. Spørsmålet er vel heller om det er plass til flere. Det kan godt tenkes, men jeg tror du må regne med at folk tar det for gitt at det er polakkarbeide, og at det koster deretter, mao. neppe vilje til å betale så altfor mye for det. Husker ikke hvor mye som var vanlig å betale for slikt da jeg jobbet hos en annen stor forhandler

Hvis jeg kan tilby 3 års garanti på jobben, legge med bilder for dokumentasjon av jobben som er gjort og gjør jobben i samråd og med eiers ettersyn og godkjenning, signerer ut båten og avtaler ettersyn året etterpå, som en del av kontrakten .. Problemet er jo tiden hvor temperaturen tillater at jobben kan bli utført.. men ett må forutsettes at ting ligger til rette for at jobben kan gjøres ferdig innen gitt dato før sjøsetting ! Vet ikke, men det kunne kanskje blitt noen oppdrag etterhvert.... ? Ingen polakker hadde fått lov å gå på...på min båt ihvertfall !

Du bør vurdere hvordan teknikk som skal benyttes. Sandblåsing-kalkblåsing-kjemi...det er neppe noen helårsgeskjeft å gjøre dette, derfor blir det gjerne en bi-geskjeft for firmaer som driver med maligsfjerning på bygg etc. som har nødvendig utstyr i utgangspunktet. Det å legge seg under med "skrapa" blir ikke butikk. Skal du prime må du også ta hensyn til at nesten alle som fjerner bunnstoffet helt inn til plasten vil ha på "Antipest". Dette krever fra 4-5 lag.

Tanken din er god, men jeg tror du må investere i utstyr som kanskje gir deg dårlig likviditet de første årene + at du må finne andre måter å utnytte utstyret på når vinteren kommer.

Selv hadde vi en kar på besøk som tok tre båter i båtforeningen vår, han hadde en steamer som hadde egen aksling og hang bak på bilen som en henger. Denne var ikke billig i innkjøp. I tilegg kom prisen for kjemien som ble lagt på før steamingen. Resultatet ble upaklagelig og er nok den mest "båtvennlige" måten å fjerne bunnstoff på.

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

For noe tullball. Polakker er som deg og meg, dvs som folk flest.

Mulig det, men min erfaring er at de jobber halvparten så fort.. og til halv pris ! Har aldri sett gevinsten her i Oslo, jeg da...! Et kvalitetssikret arbeide må gjøres av fagfolk, ikke av folk som bare trenger en jobb for å bli ferdig med den ! Man har ikke en kunde før den kommer for andre gang (sa jenta :smiley: ) Dessuten mente jeg ikke å skape en debatt om fremmedarbeidere... sikkert bra det, men ikke på min båt !

• 4 uker senere...

Tja. Dette er vel en av de verste jobber du kan gjøre. Veldig lite koselig iallefall. Og så på andres båt...Sesongen er jo også MEGET begrenset. Kunne vel lett komme opp med en 10-15 langt bedre forretningsideer enn den der skulle jeg tro....

Hvis du er båtinteresert så start med salg og service av snefresere og snescootere, sentralfyringsanlegg e.l. Da får du fred og ro på våren og sommeren og kan kose deg i båten :yesnod:

Å drive med båtrelatert firma om du er båtinnteresert er vel nettop derfor noe av det dummeste du kan gjøre....

You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...