ElCapitan Startet 3.September.2008 Link til dette innlegget Startet 3.September.2008 (redigert) Hei, gutt på 14 år her som sammen med sin onkel og sin far håper på å få igang et prosjekt. Onkelen min har totalrestaurert ei skøyte før + en liten ferje, så han har masser av kunnskap om det. Jeg som i hovedsaken skal ha båten. Men, saken er den at jeg sliter litt med å finne en billig sjark eller skøyte. Et alternativ er jo å finne noe på havets bunn for noen billige grunker, men hvordan i all verden skal jeg finne ut hvor det ligger noen? Bor egentlig i Trysil, og der er det ikke mye hav, men faren min og onkelen min bor i sandefjord, så båten skal i hovedsaken ligge på framnes for de som vet hvor det er. Hadde forresten en morsom tur i fjor sommer, fra Horten til Sandefjord. Onkel hadde vært på et båtarrangement like ved det 2. verdenskrig museet, og trengte kaptein hjem. Jeg styrte hele veien, og lærte mye på den turen :P Mesteparten av turen gikk innaskjærs fordi det var litt ruske vær, særlig når vi kom ved tønsbergtønne. Hadde følge av en stor skøyte til + en liten tresnekke (utrolig hvor stødig den tresnekka gikk i høye bølger). Der fikk jeg virkelig teste kunnskapene mine om hvordan du skal ligge og mye annet, etter det har jeg vært helt hekta på trebåter :) Men tilbake til tema, noen som vet om et godt prosjekt sør i norge? Redigert 3.September.2008 av ElCapitan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 3.September.2008 Link til dette innlegget Svart 3.September.2008 jeg har sendt deg en IM. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Seilaren Svart 3.September.2008 Link til dette innlegget Svart 3.September.2008 Kan ikke hjelp deg så mye, men synes det er utrolig kjelt å lese om en fjortis med slike planer. Velkommen til forumet, og velkommen i gjengen til den yngre genrasjonen på forumet Håper vi får se masse bilder fra prosjektet når det starter! Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Poseidon Svart 3.September.2008 Link til dette innlegget Svart 3.September.2008 Hei, gutt på 14 år her som sammen med sin onkel og sin far håper på å få igang et prosjekt. ..... God dagen og velkommen i dette utmerkede forum. Det du viser til ovenfor er et utmerket utgangspunkt, på mange måter. Men når du begynner å vurdere fartøyer som har ligget på havets bunn, da er jeg redd for at du undervurderer arbeidsmengden - det er nemlig en grunn til at de har havnet der Det vil nok vanligvis svare seg å satse på et fartøy som fortsatt flyter, og jeg kan ikke forstå at slike objekter skulle være mangelvare. Faren for å ende opp med "Ti favner ved og to skjepper jord...." er imidlertid ganske stor. Men det er her jeg tror at din oppbakking fra far og onkel skulle hjelpe deg klar av de verste objektene.... Følg med utover høsten så dukker det nok opp noen som har problem med plass for vinteropplaget og som innser at de aldri kommer til å gjøre prosjektet sitt ferdig. Dette kan skje av ulike årsaker, men felles for alle er at de må godta en laaaaangt lavere pris enn de hadde forestilt seg. Noen av disse fartøyene får du for en sang, og enkelte for bare et refreng Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
ElCapitan Svart 3.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2008 Takker for svar, er klar over hvor mye jobb det er med noe fra havets bunn, og funnet ut at jeg heller får finne noe som flyter. Får følge med utover høsten og se om det dukker opp noe til en billig penge Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.