Jump to content

Mistet lokk over eksosutløpet til varmeapparatet

Festina_Lente

Recommended Posts

En liten PAN-melding: På min Maxi 95 er (var) skorsteinen/ eksosutløpet til varmeapparatet (Thermic) forsynt med en rustfri hette som beskytter eksosutløpet/ skorsteinen mot vann (regn). Under en seilmanøver løsnet "hetten" , falt i vannet, og ble kong Neptuns eie for evig og alltid. Jeg har prøvd diverse båtbutikker, men de skjønner knapt hva jeg snakker om. Har ikke bilde av "hetten", men pga av mangel på svanehals i eksosslangen fra varmeapparatet til eksosutløp er en eller annen "hette" til å beskytte mot vanninntrenging/ regn tvingende nødvendig. Den er 10-12 cm i diameter, ser ut som en bøtte som tres utenpå eksosutløpet (som er vinklet svakt oppover), og er i rustfritt stål. Midt i "bunnen av bøtta" står det en skrue som skrus innpå et gjenget - spor i eksosutløpet. Som en nødløsning har jeg lagt et stykke plast over for å beskytte. Er det noen her på dette fantastiske forumet som skjønner hva jeg snakker om? Og- er det noen som kan tipse meg om hvor jeg kan finne en erstatning? Thermic forsvant inn til (den svenske?) regjeringen for lenge siden har jeg fått vite...

Joda, vet hva du snakker om. Jeg hadde en tilsvarende hette på en gammel Wallas. Du ser den under lanternen her:

129_2908b.JPG

Men hvor du får tak i aner jeg ikke. Kanskje Wallas kan være et tips?

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Eg fekk tak i nokre reservedeler til eit thermo 1700 varmeapparat i fjor høst formidla via Termomarin as. Dvs. eg er usikker på om det var ein ansatt hos termomarin eller ein privatperson dei overførte meg til. Han hadde uansett eit lager av reservedeler beståande av nye men mest brukte deler til thermo / wallas og sikkert også thermic apparater... er vel stort sett samme apparat...

Kanskje han kan hjelpe, mitt apparat har i alle fall samme skorstein og hette som du beskriver...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...