Festina_Lente Startet 4.September.2008 Link til dette innlegget Startet 4.September.2008 En liten PAN-melding: På min Maxi 95 er (var) skorsteinen/ eksosutløpet til varmeapparatet (Thermic) forsynt med en rustfri hette som beskytter eksosutløpet/ skorsteinen mot vann (regn). Under en seilmanøver løsnet "hetten" , falt i vannet, og ble kong Neptuns eie for evig og alltid. Jeg har prøvd diverse båtbutikker, men de skjønner knapt hva jeg snakker om. Har ikke bilde av "hetten", men pga av mangel på svanehals i eksosslangen fra varmeapparatet til eksosutløp er en eller annen "hette" til å beskytte mot vanninntrenging/ regn tvingende nødvendig. Den er 10-12 cm i diameter, ser ut som en bøtte som tres utenpå eksosutløpet (som er vinklet svakt oppover), og er i rustfritt stål. Midt i "bunnen av bøtta" står det en skrue som skrus innpå et gjenget - spor i eksosutløpet. Som en nødløsning har jeg lagt et stykke plast over for å beskytte. Er det noen her på dette fantastiske forumet som skjønner hva jeg snakker om? Og- er det noen som kan tipse meg om hvor jeg kan finne en erstatning? Thermic forsvant inn til (den svenske?) regjeringen for lenge siden har jeg fått vite... Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 4.September.2008 Link til dette innlegget Svart 4.September.2008 Joda, vet hva du snakker om. Jeg hadde en tilsvarende hette på en gammel Wallas. Du ser den under lanternen her: Men hvor du får tak i aner jeg ikke. Kanskje Wallas kan være et tips? Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Gismo Svart 4.September.2008 Link til dette innlegget Svart 4.September.2008 (redigert) Skjønner godt hva du mener. Har slik selv. Vet sannelig ikke hvor det er mulig å få tak og du har vel søkt på nettet? Synes det er merkelig at ikke betjeningen i båtbutikker kan hjelpe deg. Fant foresten tegning av tror jeg. http://www.varmedoktorn.com/_filebank/down...ermic2000%2Epdf Redigert 4.September.2008 av Gismo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
CreaDell Svart 4.September.2008 Link til dette innlegget Svart 4.September.2008 Eg fekk tak i nokre reservedeler til eit thermo 1700 varmeapparat i fjor høst formidla via Termomarin as. Dvs. eg er usikker på om det var ein ansatt hos termomarin eller ein privatperson dei overførte meg til. Han hadde uansett eit lager av reservedeler beståande av nye men mest brukte deler til thermo / wallas og sikkert også thermic apparater... er vel stort sett samme apparat... Kanskje han kan hjelpe, mitt apparat har i alle fall samme skorstein og hette som du beskriver... Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 4.September.2008 Link til dette innlegget Svart 4.September.2008 I.M.S. Sandefjord, Østerøyveien 33 Tlf : 33 46 69 39 Han burde kunne hjelpe deg, hvis ikke er det vel mulig og å få lånt en som mal under vinteropplag og laget et nytt. En stålkopp med bolt burde vel fungere ut sesongen. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 5.September.2008 Link til dette innlegget Svart 5.September.2008 (redigert) dekksgjennomføring du tenker på? burde isåfall kunne skaffes av enhver som selger wallas. http://www.maritim.no/product.aspx?id=1349...upkey=002001040 Redigert 5.September.2008 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 7.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.September.2008 Tusen takk til dere som tok dere bryet med å løse mitt lille problem! I dette kunnskapsrike forum er det altså folk som hjelper meg å komme i kontakt med en mann i Sandefjord som muligens har 1 (!) - ett - lokk igjen av rett type. Iløpet av noen få timer! - får jeg altså respons og hjelp. Nok en gang -takk! Mvh, Even Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.