JonnyBoy Svart 9.September.2008 Link til dette innlegget Svart 9.September.2008 Ja jeg la da inn link til et bilde av V12'ern, aner jo ikke hvorfor det noen ganger vises bilde av en Corvette isteden ??? Får bare opp bilde av Corvetten jeg. Men for all del, ingen dårlig erstatning det! Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Teerex Svart 9.September.2008 Link til dette innlegget Svart 9.September.2008 (redigert) Og jeg får bilde av V12'ern jeg Jaja disse linkene er jo ikke så greie å skjønne. Men nå er jeg bombesikker på at du ikke ser noen Corvette PS Teerex, hvis du først skal drømme om diesel-power, så er V8 Tdi for smågutter En slik 500 hk V12'er i motorrommet på min Windy 27.. hmm nei det er vel ingen drev som tåler 1000 Nm, og f.eks. Eco-Drive blir det ikke plass til siden girboksen må stå bak motoren. Nei da vil V8'ern med ca 350 hk være perfekt uansett propellsystem. Vil da være på linje med Mercruiser QSD 350-motoren ytelsesmessig men gi bedre plass i motorrommet, og trolig lavere/penere lyd og motorgange og den veier nok noen kg mindre også. Redigert 9.September.2008 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Teerex Svart 29.September.2008 Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 (redigert) Dagens GLADNYHET fra Gumpen for de med motorbudsjett. Volkswagen marine TDI 350-8 Volkswagen marine i Tyskland har bestemt at TDI 4,2 l som sitter i Audi Q7 skal utvikles som marinemotor. Dette er en diesel V8. Presentasjon av denne planlegges på Sjøen for alle 2009. Redigert 29.September.2008 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Hydrox Svart 30.September.2008 Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 Da har jeg fått tilbakemelding fra Møller/ex Teigland Bil at de forhandler deler til WW sin marinemotorer så da burde deletilgangen være sikret om det blir noe handel. Kan de yte ute-service også? Eller må man levere båten på Møller? Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 30.September.2008 Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 (redigert) Er også interessert i VW marine. Er det noen som vet om artikkelnummer deles med bilmotorene? Er det noen som har erfaringer med disse motorene? Ikke så mye erfaring, har vert med å installere en slik sak. Lite vibrasjoner og støysvak. En god del lukt fra lakken de første driftstimene. Kan de yte ute-service også? Eller må man levere båten på Møller? Servicen tar Selby Boats seg av i Bergen. De hadde en båt på messen med en VW265 V6'er med BravoIIIX sist helg. Her er bilde av motoren, fra en Gozzi på Florø messen. Redigert 30.September.2008 av 880 (see edit history) Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Capitaine Svart 30.September.2008 Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 For de som ønsker informasjon om hvor forhandlere og servicepartnere for motorer fra Volkswagen Marine befinner seg, følger her en oversikt for Norge fra den tyske hjemmesiden til produsenten som viser hvilke båtverft som benytter motorer fra Volkswagen Marine, hvem som er forhandlere og hvor det ytes service: H: Händler S: Service W: Werft Partner Norwegen Store deler av kysten av Norge, med unntak av strekningene fra Vågland i Halsa kommune(øst av Kristiansund) til Tromsø, og fra Tromsø og nordover, har servicepartnere for motorer fra Volkswagen Marine. Sitér dette innlegget Link to post
viknes770 Svart 12.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2009 WV MARINE = Problemer! Har selv hatt en av disse motorene i en Arvor 215 og makan til problemer har jeg aldri sett makan til. Dette inkluderer motor stopp, varsellys som blinker, service varsel hele tiden, motor som ikke går mer en tomgang, høy tomgang oljefilter kollaps og generelt rust og andre ting . Kun en person som jeg fikk tak i så hadde kurs på motoren og de hjelper ikke når en har en motor som har stoppet å du driver in i fjære steinene. Slik elektronikk og mikk makk har ingenting på sjøen å gjør for det fungerer IKKE ! Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 12.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2009 (redigert) WV MARINE = Problemer! Har selv hatt en av disse motorene i en Arvor 215 og makan til problemer har jeg aldri sett makan til. Dette inkluderer motor stopp, varsellys som blinker, service varsel hele tiden, motor som ikke går mer en tomgang, høy tomgang oljefilter kollaps og generelt rust og andre ting . Kun en person som jeg fikk tak i så hadde kurs på motoren og de hjelper ikke når en har en motor som har stoppet å du driver in i fjære steinene. Slik elektronikk og mikk makk har ingenting på sjøen å gjør for det fungerer IKKE ! Gud skapte Hitler så han kunne beordre Ferdinand Porsche til å lage VW forde menneskeheten hadde det for godt uten..... Jeg skrudde for Møller mellom 98 og 06,maken til dritt!!!! Motorer som knapt er holdbare i en bil er jo helt hinsides all fornuft å montere i båt!!!!! Nei Folkevognprodukter er kun brukbart til en ting................... Koser meg da jeg er på do!! Redigert 12.Desember.2009 av 68 GT (see edit history) Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Thorlyn Svart 12.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2009 VW i båt med MØLLER som servicnett Møller er jo kjent for knakende god service Lurer på om de da har OPPJUSTERT mengden oljeforbruk som er normalt... I Inst bok for bilene deres står det jo vitterlig at et forbruk på 1 LITER PR 1000km ER HELT normalt og ja dieslene bruker bøtter med olje slik at en fyllt på ca 4gangern før det er tid for LONGLIFESERVICE Helt topp eller??? Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.