Fru Jacobsen Svart 6.September.2008 Del på Facebook Svart 6.September.2008 Det var VELDIG fornuftig og bra gjort av deg Goran Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Tommelise Svart 6.September.2008 Del på Facebook Svart 6.September.2008 Enig med de andre som sier at det var bra at du holdt deg til avtalen. Hadde det bare vært snakk om at han skulle holde av båten fordi du var veldig interessert så var det jo noe annet, men du hadde jo tross alt gått med på å kjøpe den og avtalt tid og sted for å underskrive. Jeg hadde ivertfall blitt ganske så sur om noen gikk fra kjøpet, men igjen så har jeg lært meg til å ikke slette annonser før pengene er på konto, det fordi det alltid finnes useriøse kjøpere som plutselig finner ut at de ikke skal ha det likevel. Samme gjelder jo for de som selger også, noen skal plutselig ikke selge likevel. Jeg syns også det er ganske teit når det står i en annonse på finn.no "vurderes solgt", det fordi jeg mener at har du tenkt å selge så selger du, har du ikke tenkt å selge så lar du være å sette inn en annonse. Men nå sporet jeg jo helt av her ..... Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 6.September.2008 Del på Facebook Svart 6.September.2008 Flott gjort!! Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 6.September.2008 Del på Facebook Svart 6.September.2008 PS: Til han som lurte på "hvem er denne Goran??" Hva vil du egentlig vite...? Og hva har det med mitt spørsmål å gjøre Takk for svarene folkens! Dette var en kommentar til Skipper Worse - jeg kunne ikke se noe bevis i innlegg #1 som tilsa hvem Goran egentlig er (juridisk person). - Det synes vanskelig da å bruke innlegg #1 som et bevis for selger. Håper dette var oppklarende - ellers er jeg helt enig i at en muntlig avtale er like bindende som en skriftlig, men er vanskeligere å bevise. Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 6.September.2008 Del på Facebook Svart 6.September.2008 (redigert) Kalles ikke dette "gentlemens agreement"...jeg mener, rent bortsett fra at det selvfølgelig ER en inngått muntlig avtale. Jeg har selv blitt "offer" for at noen har kommet med tilbud til meg, for så å gå fra det igjen etter 1-3 dager, sågar også etter 1 måned (gjaldt hussalg). Dette kaller jeg for en særdeles useriøs måte å opptre på....skjønt, det kan jo ha kommet noe i veien for kjøper rett i etterkant av avtalen, men jeg tror ikke alltid på tilfeldighetene. Redigert 6.September.2008 av nimbuster (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 7.September.2008 Del på Facebook Svart 7.September.2008 Bra, Goran. Engasjementet i denne tråden skyldes nok det moralske aspektet i saken, samt at flere har hatt dårlige erfaringer. I tillegg til at du har funnet ut at du har moral, har du nå en båt som forhåpentligvis er ferdig med barnesykdommene. Til lykke med nnybåten! Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 7.September.2008 Del på Facebook Svart 7.September.2008 (redigert) Når kontrakten er signert og båten er min, skal konemor ta bilde av meg i tangaen liggende frempå dekk, og så skal jeg legge det ut på baatplassen. Gleder meg Takk for svarene folkens! Flott gjort. men kunne du ta bilde av konemoren i tangaen i stede?? Mvh Pjolter Redigert 7.September.2008 av Pjolter (see edit history) Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Brynjar Svart 7.September.2008 Del på Facebook Svart 7.September.2008 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene.For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
Blue_Dragon Svart 7.September.2008 Del på Facebook Svart 7.September.2008 Gratulerer med ny båt. Det er ikke sikkert den båten du har kjøpt er noe dårligere enn den andre. Du får en båt som er innkjørt og det er kanskje er grunn til at forhandleren solgte kun en båt billig. Sitér dette innlegget Link to post
Ariel og Fumle Svart 7.September.2008 Del på Facebook Svart 7.September.2008 Godt valg, og grattis med "ny "båt. Leser og hører så mye om alle som ikke holder ord, så hyggelig å få med seg denne tråden som gir håp og tro på at det fortsatt finnes rederlige mennesker igjen. Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 7.September.2008 Del på Facebook Svart 7.September.2008 At jeg har funnet ut jeg har moral Gratulere med ny båt og et klokt valg Når kontrakten er signert og båten er min, skal konemor ta bilde av meg i tangaen liggende frempå dekk, og så skal jeg legge det ut på baatplassen. Det holder lenge med bilde av kun båten Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 7.September.2008 Del på Facebook Svart 7.September.2008 Her er konemor i tangaen. Kan ikke beses og nytes for ofte!! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Hydrox Svart 7.September.2008 Del på Facebook Svart 7.September.2008 Dra meg nå baklengs inn i fuglekassa..!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 7.September.2008 Del på Facebook Svart 7.September.2008 Har nå et godt forhold til selger og har 60.000 ekstra å kjøpe utstyr for Du får en del tangaer for 60.000 Er båten pent brukt og godt vedlikeholdt er det tvilsomt at du får så mye mer igjen for bruke 60.000 på årets modell. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 7.September.2008 Del på Facebook Svart 7.September.2008 Godt det er noen igjen som står for det dem sier , å som mener en muntlig avtale er like god som en skriftlig . Godt gjort . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
SF Svart 7.September.2008 Del på Facebook Svart 7.September.2008 Så da er det opp til deg å bevise om du er en mann av ditt ord Og det gjorde du Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Havdude Svart 7.September.2008 Del på Facebook Svart 7.September.2008 Om man kjøper katta i sekken, båt og motor har eller får feil i løpet av urimelig tid etter kjøpet, har man da ikke som kjøper noen klagerett eller mulighet til å oppheve kjøpet? Tar utgangspunkt i handel mellom privatpersoner. Noen med erfaring fra slike situasjoner? Sitér dette innlegget Gromling 15 med 70 HK Tohatsu Link to post
motor Svart 8.September.2008 Del på Facebook Svart 8.September.2008 Litt enkelt sagt: Er båten under 5 år, som i dette tilfellet, har du jo mulighet til å reklamere ovenfor det første salgsleddet, dvs. den proffesjonelle selgeren. Dette er ofte enkleste måten å gjøre det på. Ellers er det jo mulighet til å reklamere på skjulte feil å mangler som "privat" selger åpenbart har vist om men fortiet ved salg. Sitér dette innlegget Link to post
Heaven can wait Svart 13.September.2008 Del på Facebook Svart 13.September.2008 Tror jeg ville snakket med selger og forklart situasjonen. Kanskje ikke problemet er større enn at dere blir enige. Selger vil jo selvfølgelig selge båt, men det gjør han jo daglig. Man kjøper jo ikke båt hver dag og da er det jo greit å komme ned i havna å faktisk gå ombord i den båten man hadde mest lyst på. Det er jo selvfølgelig ikke en morsom situasjon, men jeg mener jo det viktigste er at du blir fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 13.September.2008 Del på Facebook Svart 13.September.2008 Her er konemor i tangaen. Takk :-) Der reddet du dagen min.. Mvh Pjolter..... en enkel mann...... Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
MagneO Svart 14.September.2008 Del på Facebook Svart 14.September.2008 (redigert) Dette skjedde med meg. Gubben sa: Jeg byr 60 000 hvis du fikser sånn og sånn. Jeg fikset greiene men han trakk seg. For en dri***ekk tenker jeg, men det er ikke godt å si hvordan han oppfattet det som skjedde. Hva sa egentlig jeg? Sa jeg klart at OK det er en avtale, eller sa jeg OK jeg skal fikse det så snakkes vi? Jeg hadde stått ved et bud og jeg synes det skulle alle gjøre. Men papier er jo det som 100% sikkert. Mvh Redigert 14.September.2008 av MagneO (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 14.September.2008 Del på Facebook Svart 14.September.2008 (redigert) Men papier er jo det som 100% sikkert. Er helt enig med deg, men kun om papiret er utgitt av Norges Bank og har en gyldig valør påstemplet... Jeg anser ikke en eneste ting for solgt før at kronasjen er meg i hende....... Redigert 14.September.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.