Jump to content

Trekke meg fra kjøpet?


Goran

Recommended Posts

Enig med de andre som sier at det var bra at du holdt deg til avtalen. Hadde det bare vært snakk om at han skulle holde av båten fordi du var veldig interessert så var det jo noe annet, men du hadde jo tross alt gått med på å kjøpe den og avtalt tid og sted for å underskrive. Jeg hadde ivertfall blitt ganske så sur om noen gikk fra kjøpet, men igjen så har jeg lært meg til å ikke slette annonser før pengene er på konto, det fordi det alltid finnes useriøse kjøpere som plutselig finner ut at de ikke skal ha det likevel. Samme gjelder jo for de som selger også, noen skal plutselig ikke selge likevel. :crazy:

Jeg syns også det er ganske teit når det står i en annonse på finn.no "vurderes solgt", det fordi jeg mener at har du tenkt å selge så selger du, har du ikke tenkt å selge så lar du være å sette inn en annonse. Men nå sporet jeg jo helt av her ..... :lol:

Link to post
Share on other sites

PS: Til han som lurte på "hvem er denne Goran??" Hva vil du egentlig vite...? Og hva har det med mitt spørsmål å gjøre :smiley:

 

Takk for svarene folkens! :seeya:

 

Dette var en kommentar til Skipper Worse - jeg kunne ikke se noe bevis i innlegg #1 som tilsa hvem Goran egentlig er (juridisk person). :wink: - Det synes vanskelig da å bruke innlegg #1 som et bevis for selger.

 

Håper dette var oppklarende - ellers er jeg helt enig i at en muntlig avtale er like bindende som en skriftlig, men er vanskeligere å bevise.

Link to post
Share on other sites

Kalles ikke dette "gentlemens agreement"...jeg mener, rent bortsett fra at det selvfølgelig ER en inngått muntlig avtale.

 

Jeg har selv blitt "offer" for at noen har kommet med tilbud til meg, for så å gå fra det igjen etter 1-3 dager, sågar også etter 1 måned (gjaldt hussalg).

 

Dette kaller jeg for en særdeles useriøs måte å opptre på....skjønt, det kan jo ha kommet noe i veien for kjøper rett i etterkant av avtalen, men jeg tror ikke alltid på tilfeldighetene.

Redigert av nimbuster (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Når kontrakten er signert og båten er min, skal konemor ta bilde av meg i tangaen liggende frempå dekk, og så skal jeg legge det ut på baatplassen. Gleder meg :lol:

 

Takk for svarene folkens! :seeya:

 

Flott gjort. men kunne du ta bilde av konemoren i tangaen i stede?? :lol::lol:

 

Mvh

Pjolter

Redigert av Pjolter (see edit history)

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Om man kjøper katta i sekken, båt og motor har eller får feil i løpet av urimelig tid etter kjøpet, har man da ikke som kjøper noen klagerett eller mulighet til å oppheve kjøpet?

Tar utgangspunkt i handel mellom privatpersoner.

Noen med erfaring fra slike situasjoner?

Gromling 15 med 70 HK Tohatsu

Link to post
Share on other sites

Litt enkelt sagt:

 

Er båten under 5 år, som i dette tilfellet, har du jo mulighet til å reklamere ovenfor det første salgsleddet, dvs. den proffesjonelle selgeren. Dette er ofte enkleste måten å gjøre det på.

 

Ellers er det jo mulighet til å reklamere på skjulte feil å mangler som "privat" selger åpenbart har vist om men fortiet ved salg.

Link to post
Share on other sites

Tror jeg ville snakket med selger og forklart situasjonen. Kanskje ikke problemet er større enn at dere blir enige. Selger vil jo selvfølgelig selge båt, men det gjør han jo daglig.

Man kjøper jo ikke båt hver dag og da er det jo greit å komme ned i havna å faktisk gå ombord i den båten man hadde mest lyst på.

Det er jo selvfølgelig ikke en morsom situasjon, men jeg mener jo det viktigste er at du blir fornøyd.

Link to post
Share on other sites

Dette skjedde med meg.

 

Gubben sa: Jeg byr 60 000 hvis du fikser sånn og sånn. Jeg fikset greiene men han trakk seg.

 

For en dri***ekk tenker jeg, men det er ikke godt å si hvordan han oppfattet det som skjedde. Hva sa egentlig jeg? Sa jeg klart at OK det er en avtale, eller sa jeg OK jeg skal fikse det så snakkes vi? Jeg hadde stått ved et bud og jeg synes det skulle alle gjøre. Men papier er jo det som 100% sikkert.

 

Mvh

Redigert av MagneO (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Men papier er jo det som 100% sikkert.

Er helt enig med deg, men kun om papiret er utgitt av Norges Bank og har en gyldig valør påstemplet... Jeg anser ikke en eneste ting for solgt før at kronasjen er meg i hende.......

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...