csvirus Startet 5.September.2008 Link til dette innlegget Startet 5.September.2008 Hei, kjøpte forrige sommer en mercury 60hk 4-t EFI som hadde tygga litt og spytta ut en råde... Har nå fått tak i ny blokk og innmat, fått montert på topp, og registerreim, ravns garage tok denne jobben. Nå skal jeg til og montere sammen litt, denne motoren har jo oljesumpen i stammen, eksosen går midt i gjennom oljesumpen. Mellom blokka og stammen ligger det en adapterplate, denne og stammen har for vane og tære i pakningsflatene slik at det går vann i motorolja. Det har det også gjort på min motor, men dette er pussa vekk og jeg skal nå montere det sammen igjen med nye pakninger (de nye pakningene var for øvrig doble metallpakninger, i motsatt til de gamle som var enkle) Det jeg lurer på er hvilket pakningsmiddel jeg skal bruke her? Ravns garage anbefalte quicksilver perfect-seal, som er det samme som loctite gasket sealant, som også er det samme som det omc bruker. (http://www.dockpartner.com/storefrontprofiles/DeluxeSFItemDetail.aspx?sid=1&sfid=70761&c=569181&i=241256068) Men jeg har ikke det stående, men har en boks med wurth super rtv-silikon stående, denne er sa en i wurth norge at jeg kunne bruke, men er fortsatt ikke helt sikker.... Kan jeg bruke wurthen eller må jeg har loctiten? Sitér dette innlegget Link to post
kimosabi Svart 5.September.2008 Link til dette innlegget Svart 5.September.2008 (redigert) De doble stålpakningene skal ikke ha noe ekstra tetningsmasse. Bare husk å følge boka på moment og tiltrekkingsrekkefølge. Smør gjerne boltene med litt motorolje og sjekk at de går fint i gjengene før du begynner. Bruk rettholt på flatene for å se at alle flater er rette og at alt ligger tett an til hverandre. Perfect seal er til vanlige pakninger. Ikke stålpakninger. Redigert 5.September.2008 av kimosabi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
csvirus Svart 5.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2008 Ok, men er det da skadelig og legge et lite sjikt med pakningsmasse (tenkte da på wurthen jeg har stående) på hver side av pakingen? dette vil vel også beskytte flatene bedre mot videre korrosjon? Eller er det helt fyfy og ha noe pakningsmiddel på her overhodet? Sitér dette innlegget Link to post
kimosabi Svart 6.September.2008 Link til dette innlegget Svart 6.September.2008 (redigert) Hvis du absolutt SKAL bruke noe så bruk perfect seal. Super RTV Silikon er litt for tykk. Den er mere egna som flytende pakning alene.(Bånnkasser, innsug etc.) JEG bruker aldri pakningsmasse på stålpakninger. Jeg vil heller ikke anbefale det. Tæring kan man motvirke ved å være nøye med ferskvannskjøring. Redigert 6.September.2008 av kimosabi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.