Belgarath Startet 6.September.2008 Del på Facebook Startet 6.September.2008 Jeg fikk kjøpe drommedillen til eks-svigers for en så latterlig pris at jeg måtte bare handle.. :-) Det er en KMV Drommedille 475 med en Suzuki 9,9 (nå "oppdatert" til 15). Helt enkel med bare styring på påhengeren. den går igrunnen veldig fint i vannet med bare meg, men jeg kunne godt tenke meg å rigge meg til med et ratt og gasshendel for å få den litt enklere og greiere å kjøre. Er dette noe som har blitt levert til disse båtene, eller blir det å lage noe selv? Tanken slo meg at denne ville passe fint og gå godt med en Yamaha tresylindra tredvehester, hvordan vil den oppføre seg med en slik motorisering? På merket står det maks 15KW.. :nono: Sitér dette innlegget MVH Ole B ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- '78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut Link to post
johnson Svart 6.September.2008 Del på Facebook Svart 6.September.2008 Jeg har en With drommedille 10 fot 2005 modell med 15 hk johnson. Den har jockey sete, ratt og gir/gass men den er godkjent til 25 hk, så den 16 foteren klarer nok fint 30 hk. men hvis du er i tvil kan du jo forsterke akterspeilet litt Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
barentz Svart 6.September.2008 Del på Facebook Svart 6.September.2008 Du sliter nok med å finne en original konsoll. Det gjorde jeg. Må nok lage en eller bygge om en annen type til å passe. Det har jeg blitt tvunget til.. https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=33156 Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 6.September.2008 Del på Facebook Svart 6.September.2008 En 16 fot Domedille må da være godkjent for mye mer enn 15 KW??? de gamle 12 foterne stod det jo 40hk på DNV-merkene Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Belgarath Svart 6.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2008 Trodde og det.. skal kikke ekstra nøye på merket. Sitér dette innlegget MVH Ole B ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- '78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut Link to post
Fru Jacobsen Svart 7.September.2008 Del på Facebook Svart 7.September.2008 Før fikk du da kjøpt sånne "plastkasser" til å skru rett i dørken ferdig støpte til å sette ratt og fjernkontroll i?? tror kanskje jg vet om en sånn hvis den ikke er kasta. skal prøve å få sjekket opp det for deg så skal jeg komme tilbake på det Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.