Jump to content

Kalesjestenger.

Polarn

Recommended Posts

Tenker du på de tynne metallstengene med hvit plastikk rundt? (galvanisert metall med hvitt plastiktrekk)

Jeg hadde dette på min Nidelv 24, men pga av den ene stangen var ødelagt måtte jeg ha nytt. Jens Sagen AS (Kristiansand) fortalte meg da at dette er en type kalesjestenger som ble erstattet av aluminiumsrør på 1980-tallet.

Til min Nidelv 24 kom settet på kr 1200,- inkl mva. Tror de opererer med 2 priser: en til kunder som kjøper kalesje samtidig, og en til dem som kun skal ha stengene.

Hvis du ønsker materiale å jobbe med, har jeg samtlige stenger til Nidelv 24 liggende hjemme - og de skal snart kastes. Hjemme er Arendal... De må vaskes, men jeg tror de kan bli og hvis de bare vaskes grundig. Jeg byttet da den ene stangen er for kort til den nye kalesjen...

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Tviler jeg på, men en skal aldri si aldri.

Har du noen peiling på hvor store (lange) stengene bør være? - De er relativt enkle å bøye, så det er jo mulig jeg kan ta dem med på en av mine relativt mange jobb-turer inn til Oslo... (I bil eller buss).

De havner på søpla om ingen har behov for dem. Før noen "praier" dem bør de i alle fall ta dem nærmere i øyensyn. Har stått på min Nidelv i 28-29 år...

Redigert av psolse02 (see edit history)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...