Jump to content

Lillesand

Rolf

Recommended Posts

Ja, ja.

Ser at de er strålende fornøyd og at de selv mener det har et knalltilbud her, men er det i takt med hva båtturistene ønsker? Dette tilbudet kommer først og fremst hyttefolket i området til gode og ikke båtturistene.

Kommer man langveisfra og har "parkert" i Lillesand ønsker man gjerne å bli over natten, og da er avgiften for høy. Husker ikke hva det koster, men mener at det er dobbel avgift for båter over 30 fot. (kr 300  ?)

Lillesand vil derfor fortsatt stå på min svarteliste, og vil kun bli besøkt i nødsfall.

Sorry Lillesand, men dette tilbudet er ikke av interesse for meg. :wink:

Husker ikke hva det koster, men mener at det er dobbel avgift for båter over 30 fot. (kr 300  ?)

Riktig så galt er det ikke, 150 kontra 230 kroner er det i år, inklusive vann og strøm. Det går rette veien.

Vi med hytte i nærheten setter stor pris på nå å kunne stå gratis hele dagen  :flag:

Vi med hytte i nærheten setter stor pris på nå å kunne stå gratis hele dagen  :flag:

Det forstår jeg godt, og det burde nesten vært et selvfølge at hyttefolk kan fortøye gratis når de er i byen for å handle. Familien hadde også hytte i nærheten da jeg var barn, og dengang var avgift for å fortøye en ukjent ting.

Har antagelig tenkt meg til Sørlandet i ferien i sommer siden det er noen år siden sist jeg har vært på de kantene. Er det flere gjestehavner som peker seg ut som dyre og dårlige nå, eller? Vet at det har vært/er dyrt i Arendal, men var ikke klar over at andre var så dyre. Blir vel mest uthavner allikevel, men det er greit å vite hvilke havner som tar betalt bare for å ligge noen timer mens en er i butikker og handler også.

Er takknemlig for tips!

Samme her.

Kunne godt tenkt meg en oppdatert liste over havneavgifter i forsjellige byer m.m.

Står forståelig nok ikke noe om priser i NSSR's flotte bok "Ferie og fritidshavner".

Kanskje vi kunne laget en egen tråd der man rapporterte inn årets priser ?

Husker ikke hva det koster, men mener at det er dobbel avgift for båter over 30 fot.

:lol:

Og hva er 30 fot. Jeg svarte alltid 29,8 når grensen var 30 fot med min gamle "såkalte 30 foter"(Barsk 1,  909 cm.) Rett skal være rett; 909 cm. er 29,82 fot !!

God sommer (uten Lillesand??)

mvh

Barsk II  ( 1 )    :lol::confused:

Kunne godt tenkt meg en oppdatert liste over havneavgifter i forsjellige byer m.m.

Står forståelig nok ikke noe om priser i NSSR's flotte bok "Ferie og fritidshavner".

Kanskje vi kunne laget en egen tråd der man rapporterte inn årets priser ?

Høres ut som en veldig god ide! Noen som har lyst til å starte??

En slik sak hører vel til i Havneforum, hvor stedet og havneavgiften blir lagt. Da trenger vi ikke noe nytt, fordi de geografiske områdene er allerede definert.

låter utmärkt......da har vi allt på en plass..........'ordnung muss sein'  :confused:

S/Y Gunga Din

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...