syvers Startet 16.April.2004 Link til dette innlegget Startet 16.April.2004 Hei. Siden baatplassen's medlemsmasse nå er oppe i over 2500, tenkte jeg det ville vær interessant å høre om det er noen av disse som ferdes på Øyeren. Jeg vet det er en til (skipet_3), men er det flere ??. Kanskje det blir baatplassen-treff på Sandstangen eller Gansvika til sommer'n ?? for dere andre som vil vite mere om Øyeren kan dere se her :www.oyeren.org syvers Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 16.April.2004 Link til dette innlegget Svart 16.April.2004 Hei! Den siden ser ikke ut til å virke. Er adressen rett? Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Compromise Svart 16.April.2004 Link til dette innlegget Svart 16.April.2004 Heisann. Linken skal peke riktig, men det ser ut som siten er nede nå. Jeg var inne på den i går. Ser ikke ut som det er mange som farter rundt på Øyeren som bruker forumet her Syvers /Per Sitér dette innlegget /per Link to post
SeaMaster175 Svart 16.April.2004 Link til dette innlegget Svart 16.April.2004 Nå virker linken hos meg.....gjorde ikke det i stad, så den er nok i orden nå. Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 16.April.2004 Link til dette innlegget Svart 16.April.2004 Nå virker den greit, ja. Fin side, mye gode bilder. Må nok likevel innrømme at jeg som vestlending er noe fordomsfull, spesielt med tanke på en tur i Vansjø for mange år siden. Dårlige kart, mye grunner. Et under at påhengsmotoren tok oss tilbake til land nærmest uten undervannshus etter ublidt møte med solid utgave av Moder Jord. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
zico Svart 16.April.2004 Link til dette innlegget Svart 16.April.2004 Heisan. Jeg har også båt i Øyeren og kjenner fire-fem stykker til som har det og er medlemmer i baatplassen. Sitér dette innlegget Link to post
syvers Svart 17.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2004 Hei Zico Velkommen som medlem på baatplassen, da er vi ihvertfall 3 medlemmer fra Øyeren her. De andre du kjenner som er medlemmer er kanskje av den beskjedne type siden de ikke gir lyd fra seg her ? syvers Sitér dette innlegget Link to post
Mazda6 Svart 17.April.2004 Link til dette innlegget Svart 17.April.2004 Har båt i Fetsund, og er ofte på Øyeren ihvertfall Kjempefint der. Er som oftest alltid på Gansvika også når jeg er ute og kjører. Sitér dette innlegget Link to post
Compromise Svart 17.April.2004 Link til dette innlegget Svart 17.April.2004 Hei. Hva med et Baatplassen treff på Øyeren i sommer? Jeg prøver å få brukt hver helg i fra 17. mai i båten, men det har lett for å bli de samme plassene vi drar til. Hva med et lite treff på Sætreholmene f.eks? Er det noen som har noen forslag, så fyr løs. Et populært innslag er "Gjeddefestivalen" som går av stabelen siste helgen i august. Da treffes gubbene i Gansvika på fredag, for å gå til Sandsangen på lørdag. Fiskeutstyr er selvfølgelig fobudt! /per Sitér dette innlegget /per Link to post
syvers Svart 18.April.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2004 Hva med et lite treff på Sætreholmene f.eks? Er det noen som har noen forslag, så fyr løs. Et treff på Sæterholmen høres fint ut, ellers så får vi jo håpe at det snart kan bli sjøsetting da. Vannstanden i dag er 100,25 moh d.v.s en drøy meter under "normalen". Var en tur på brygga i kveld, og det så nok ut som jeg må vente litt til før jeg kommer utpå ja. Grunnen sees av bildene nedenfor: Her skal liksom båten ligge, da. Litt høyt opp til bryggekanten ennå. Og her er det meningen jeg skal sette ut båten !!! hilsen syvers, som venter på vann. Sitér dette innlegget Link to post
Baatmannen Svart 29.September.2006 Link til dette innlegget Svart 29.September.2006 (redigert) Siden baatplassen's medlemsmasse nå er oppe i over 2500, tenkte jeg det ville vær interessant å høre om det er noen av disse som ferdes på Øyeren. Jeg vet det er en til (skipet_3), men er det flere ??. Tar opp denne tråden igjen, jeg. Kanskje det nå er flere på Baatplassen som har båt på Øyeren. Min "baby" heter First Lady. Dette er en -83 Sollux AC. Innkjøpt i år og jeg har plass på Strømmen Båtforening. Mvh Baatmannen Redigert 29.September.2006 av Baatmannen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 29.September.2006 Link til dette innlegget Svart 29.September.2006 Min "baby" heter First Lady. Dette er en -83 Sollux AC. Noen er tydligvis modigere enn andre.... Sitér dette innlegget Link to post
Baatmannen Svart 29.September.2006 Link til dette innlegget Svart 29.September.2006 (redigert) Joda, jeg har 3 "ladies" hjemme (kone og 2 jenter), så da sier det seg selv at båten blir førstedamen. Redigert 29.September.2006 av Baatmannen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
puteunderarmen Svart 29.September.2006 Link til dette innlegget Svart 29.September.2006 har hatt båt i oslofjorden noen år, men vurderer å mulig konvertere til øyern. Er det like vanskelig å skaffe seg båtplass som i Oslofjorden? Sitér dette innlegget Link to post
vinc79 Svart 29.September.2006 Link til dette innlegget Svart 29.September.2006 Har båt på Øyeren jeg å! Men kun sett 1 annen med vimpel... Sitér dette innlegget Link to post
Baatmannen Svart 29.September.2006 Link til dette innlegget Svart 29.September.2006 (redigert) har hatt båt i oslofjorden noen år, men vurderer å mulig konvertere til øyern.Er det like vanskelig å skaffe seg båtplass som i Oslofjorden? Kan varmt anbefale Øyeren. Har hatt båt der i 2 sesonger nå. Tidligere hadde mine foreldre hytte i Rælingen, rett ved vannkanten av Øyeren (eller Nitelva) så jeg har jo litt røtter til denne innsjøen. Steder som er fine å besøke med båt er Gansvika, Sandstangen, Skøyenvika, Ringstadnebben + mange, mange fler som jeg ikke har oppdaget ennå. Prisene er en brøkdel av Oslofjord-priser, men vær tidlig ute for det kan være ventelister - spesielt på våren. Sett deg på liste allerede nå så er nok sjansene store for en plass til våren. Jeg betaler 1200 kroner for min plass, og det er inkl. vinteropplag. Her finner du info om de forskjellige båthavnene som det faktisk er en del av på Øyeren. Her er et stemningsbilde fra øvre del av Øyeren (Fetsund-brua skimtes i bakgrunnen). Skal forøvrig en tur på Øyeren i morgen (ja, jeg nekter å ta opp båten enda). Tenkte jeg skulle knipse en del bilder hvis været holder. Hvis det er interresse for dette så kan jeg legge ut en del bilder fra denne fine innsjøen. Redigert 29.September.2006 av Baatmannen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 2.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2006 Hei! Jeg har båt i Nittelva og har vært på Øyeren flere ganger i uken denne sommeren. Nå er det desverre slutt for i år, men så fort vannstanden tillater det til våren igjen er jeg der igjen. MVH Chaos Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
kortvarig(båt)håpløs Svart 2.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2006 Har båten liggende i Nordby bruk båtforening.. er megen fornøyd med og ha båten i øyeren, Er det forresten noen som vet om innendørs lagring for vinteren? hadde håpet og kunne jobbe litt på den i vinter.. Sitér dette innlegget Link to post
Baatmannen Svart 8.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2007 Tar opp igjen denne tråden om Øyeren, jeg. Jeg for min del setter ut båten til fredag. Gleder meg som en unge. Baatmannen på Øyeren Sitér dette innlegget Link to post
jeb Svart 8.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2007 jeg har båt på øyern ligger på øya i fetsund. har allerede hatt en tur til gansvika , det hadde hvert fint med ett baatplassen treff på seterholma Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
MartinN Svart 8.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2007 Min båt ligger på land ved Øyeren, rettere sagt i nætheten av Nordby! Det er bare å komme å hilse på meg når jeg i sommer står der i blå kjeledress med skrape i hånden.. Sitér dette innlegget Link to post
MartinN Svart 8.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2007 Har båten liggende i Nordby bruk båtforening.. Har du tilgang til strøm der Oddivar? Sitér dette innlegget Link to post
Baatmannen Svart 8.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2007 Hvordan er forresten vannstanden nå? Har ikke vært nedenom havna (Strømmen BF) på en stund. Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 9.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2007 Hei! Vannstanden er på normalen, og stigende. Jeg satte min ut 1 mai på Monic havna. (1 mann )Da lå vannstanden ca 30 cm under normalen. Fikk en flott kveldsturog en liten Gikk over Svellet og opp til Fetsund. Blåsene som merker over Svellet ligger ute. Vet ikke om merkene fra de forskjellige løpene ut mot Øyeren har kommet ut enda, men det finner jeg ut i kveld. Reiser ut i 14.30 tiden i dag med kurs for Øyeren. MVH Chaos Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Baatmannen Svart 9.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2007 Da var det sikkert båten din jeg så i fra Nitelvsbrua i forrige uke. Så kun 1 båt som lå i havna, og jeg tenkte - heldiggris....som har båten ute allerede nå. Jeg for min del er ferdig med det viktigste i dag (utvendig), så får jeg kose meg med litt småarbeid når båten ligger på vannet. Gleder meg til fredag, for da er det min tur. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.