snurresprett Svart 18.August.2011 Link til dette innlegget Svart 18.August.2011 (redigert) da er det Deltajazz på øyern i helga... bare og henge på lekter'n Redigert 18.August.2011 av snurresprett (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 18.August.2011 Link til dette innlegget Svart 18.August.2011 Var det du som kom mot Lillestrøm ved siden av en fin Agder 8000 ? Jeg møtte deg ikke når jeg dro til, men fra Lillestrøm og ut mot Øyeren. Vi hadde den tresnekka som lå foran deg ganske lenge inntil du kjørte ifra oss ved Fetsund Lenser Jeg sto med kikkert for å dobbelsjekke BP-vimpelen Sitér dette innlegget Link to post
Magne A. Svart 18.August.2011 Link til dette innlegget Svart 18.August.2011 Ahaaa,,, flott tresnekke !!! må da være Øyerens fineste !! :clap: Sitér dette innlegget Link to post
Magne A. Svart 21.August.2011 Link til dette innlegget Svart 21.August.2011 Og så er det noen som ikke burde ferdes på Øyeren Sitér dette innlegget Link to post
glaserud Svart 21.August.2011 Link til dette innlegget Svart 21.August.2011 Ja, men det problemet løste han da elegant selv. Han ferdes ikke på Øyeren mer nå. :) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 21.August.2011 Link til dette innlegget Svart 21.August.2011 Noen som vet hva slags båt dette er? Fabrikat altså! Sitér dette innlegget Link to post
Magne A. Svart 21.August.2011 Link til dette innlegget Svart 21.August.2011 Kansje en Searay... Sitér dette innlegget Link to post
Catogutten Svart 11.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2012 Heisann! Fersk på forumet, båtverdenen og Øyeren. Setter ut båt om ikke alt for lenge som førstereis. Gleder oss som unger, men vet egentlig ikke hva vi går til. Liker båt og bor ved Øyeren. Spent på hva man kan oppleve på Øyeren, og ikke minst hvor man bør ta noen turer. Sikkert flere her med gode tips? Så satser vi på en grom sommer! Gleder oss masse:-) Sitér dette innlegget Link to post
Chevrolet Svart 11.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2012 Bor i Enebakk og er på Øyer`n ja....... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 11.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2012 Heisann! Fersk på forumet, båtverdenen og Øyeren. Setter ut båt om ikke alt for lenge som førstereis. Gleder oss som unger, men vet egentlig ikke hva vi går til. Liker båt og bor ved Øyeren. Spent på hva man kan oppleve på Øyeren, og ikke minst hvor man bør ta noen turer. Sikkert flere her med gode tips? Så satser vi på en grom sommer! Gleder oss masse:-) Velkommen i "klubben" Gansvika og Sandstangen er helt klart steder du må dra til. En tur til Fetsund Lenser er heller ikke undervurdert :) Hvor har du båten? Sitér dette innlegget Link to post
Compromise Svart 11.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2012 Fredrik nevner de stedene du kan legge til en brygge og få kjøpt en is til unga og en pils (Munkholm) til deg selv. Det er også flere steder man må få med seg når man er på Øyeren. - Sætreholmene - Furuholmen - Nes (Enebakk siden) - Nesvika (Enebakknesset) - Ringstad - Buvika - Sniksand (Glomma) - Flateby - Skøyenvika - Flatebyvika i Solbergelva - Solbergfoss (ta med sykkel og sykle til Askim) - Sørumsand Da har jeg nevnt noen plasser. Kos deg på Øyeren, Jeg har gjort det i mange år, og fordi om jeg nå har skipet i Oslo fjorden så har vi fortsatt en båt på Øyeren Sitér dette innlegget /per Link to post
Catogutten Svart 12.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2012 Topp tips! Vi har båten i Flateby. Jeg hører mye skummelt om Øyeren, sandbanker osv. Skjønner at disse ikke kan styres, men finnes det noe sjøkart av noe slag over Øyeren? Hva med drivstoffylling? Er det kun i Lillestrøm? Var først spent på om det i hele tatt er noe særlig å ta seg til på Øyeren, men det virker som jeg har masse båttid i vente:-) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 12.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2012 Jeg hører mye skummelt om Øyeren, sandbanker osv. Skjønner at disse ikke kan styres, men finnes det noe sjøkart av noe slag over Øyeren? Hva med drivstoffylling? Er det kun i Lillestrøm? Det er mye sandbanker, lange sletter med 10-30 cm høyt vann og enormt mye gress litt utpå sesongen. Det er stort sett merket opp hvor du kan kjøre med oransje og grønne bøyer. Det finnes ikke noen sjøkart, men fritidskart kan kjøpes på Fetsund Lenser. Disse viser ikke dybde men det kan du merke ut når du kjører med ekkoloddet og du ser dybden. Om du ikke har ekkolodd, kjøp det snarest. Det er en veldig god investering til å ha på øyeren. Sitér dette innlegget Link to post
Greenhorn Svart 1.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2012 Hei hei Helt nytt medlem her med tilgang på "svigerfars" snekke når jeg måtte ønske. Ikke kjent i øyeren men hatt ett par fine turer til gansvika, kjørt forbi noen fine banker å strender som skal prøves i sommer. Men lurer litt på hvordan det et fra gansvika å mot sandstangen? Er det noen fine steder den veien? Og hvordan er det med merking nedover der, eller er det dypt og trygt? I en fine 6-7 knops fart, hvor lang tid bør man regne fra Fetsund til sandstangen? Utrolig lyst å få tatt en tur dit i løpet av sommeren. Må jo eller si at dette forumet virker som et suverent forum og at øyeren virker som ett trivelig båtsted, gleder meg til å bli litt kjent i farvannet her ute Sitér dette innlegget Link to post
LoKi79 Svart 7.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 Ser at denne tråden har blitt sparka i gang jevnlig i mange år. Det er bra vi er flere som velger å ha baljen på Øyern Jeg skal selv starte min første sesong som båteier på innsjøen, og i dag er det båtslipp i Grenivika. Så nå er vi endelig i gang! Sitér dette innlegget Link to post
Magne A. Svart 7.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 Hei hei Helt nytt medlem her med tilgang på "svigerfars" snekke når jeg måtte ønske. Ikke kjent i øyeren men hatt ett par fine turer til gansvika, kjørt forbi noen fine banker å strender som skal prøves i sommer. Men lurer litt på hvordan det et fra gansvika å mot sandstangen? Er det noen fine steder den veien? Og hvordan er det med merking nedover der, eller er det dypt og trygt? I en fine 6-7 knops fart, hvor lang tid bør man regne fra Fetsund til sandstangen? Utrolig lyst å få tatt en tur dit i løpet av sommeren. Må jo eller si at dette forumet virker som et suverent forum og at øyeren virker som ett trivelig båtsted, gleder meg til å bli litt kjent i farvannet her ute Velkommen til forumet! Startet også med båt på Øyeren og det er helt riktig et knallbra forum ! Personlig synes jeg at det er fra Gansvika og sørover som er finest,, kan fortsatt være grunt vann og gressbevokst litt sør for Gansvika,deretter blir det dypere etterhvert. Istemmer kaptein Fredrik sitt forslag om ekkolodd Sitér dette innlegget Link to post
Tampeservice Svart 7.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 Vi er en gjeng som pleier å ferdes på Øyeren. Nå er det tid for å sette ut båtene igjen, noen som vet vannstanden nede ved Solbergfoss og om det er nok vann ved båtrampa til å sette ut båten? Har vært i Flateby på denne tiden i fjor, da var det bare å reise hjem. Nesten ikke vann... Men nå ligger Solbergfoss mye lavere så det er kanskje ikke et tema der nede? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 7.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 Det er fortsatt alt for lite vann. De tapper for mye nå. Vi får ikke satt ut enda(nitelva) fordi vannstanden er ihvertfall 70 cm for lav. Sitér dette innlegget Link to post
Compromise Svart 7.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 Vannstanden finner dere her Sitér dette innlegget /per Link to post
jeb Svart 7.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 Nå har det blitt nye regler for øyern ,dere som ferdes der burde få dere en oppdatering , det blir nå merket med hvite bøyer fra fet båtforening og i disse kan du kjøre i 15 knop helt til gansvika, samt som nevnt ovenfor er det ikke lenger lov og gå i land på sand dynene disse er forbeholdt fuglene det er jo et natur reservat. opplysningene om de nye reglene finnes på natursenteret på fet. jeb Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Greenhorn Svart 10.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 Har ikke finlest de nye reglene, så får ta en tur ned å kikke da, men mener jeg leste litt om at det ikke hadde så mye å si for det meste av båt sesongen i en notis ett sted. Ekkolodd er det i båten og det er nok ikke dumt nei,kjøpte også ett kart over deler av øyeren nede på våtmarkssenteret i fjor, ikke at det hjelper med tanke på dybder da. Prøve å komme oss litt lenger nedover i år, blei ikke så mange turene i fjor gitt. Bare få opp vannstanden litt nå så blir det tur. Sitér dette innlegget Link to post
Magne A. Svart 10.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 Her er kart med nye regler Sitér dette innlegget Link to post
LoKi79 Svart 16.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2013 Da er vannet ankommet Øyern, og Grenivika har i hvert fall satt ut båtene. Slenger ut min i løpet av helga regner jeg med. Gleder meg som et lite barn! :D Sitér dette innlegget Link to post
Greenhorn Svart 16.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2013 Satt ut i Fetsund denne uken også, svigerfar satt ut båten sin på tirsdag( er denne jeg har tilgang på) to minutter etter sjøsetting satt tauet godt fast i propeller gitt, så blir vel en kald fornøyelse å få det ut igjen :-) Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 16.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2013 http://www.rb.no/lokale_nyheter/article6661405.ece Båtbrann på øyern. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.