Jump to content

Noen som ferdes på Øyeren?

syvers

Recommended Posts

Hvor dro du ifra? Ikke førstkommende, men neste helg så kan jeg ta turen ned til Gansvika. Du kan godt bli med om du klarer deg med 9 knops marsjfart :wink:

Jeg har tøtta mi liggende i Grenivika, så jeg går derfra. 9 knop er vel 4 over det som er lov der inne, og samtidig en ganske crappy marsjfart for meg, siden båten verken putrer eller planer. :P

Men jeg tar gladelig i mot tilbudet! Både fordi jeg ønsker en guide i deltaet, men også fordi det er morsomt å bli kjent med likesinnede i området.

Guest Kaptein Fredrik

Det skal vi klare å få ordnet. Nå har utsettinga blitt utsatt på ubestemt tid igjen, og jeg har ikke tid til å polere skuta på grunn av eksamen, men jeg regner med å være på vannet innen halvannen ukes tid. Jeg må også ha en langtur med båten for å kontrollere om alt fungerer 100% så da er Gansvika en grei tur.

Jeg har båt i noen havner ovenfor deg så jeg møter deg på vei ned til Gansvika.

Jeg ser havna du har båten din i hver dag fordi jeg tar buss forbi der hver dag :wink:

Guest Kaptein Fredrik

Går på Rælingen vgs, jobber på Ødeby og bor i Lillestrøm :wink:

Ingen holder fartsgrensa. Jeg har stortsett aldri sett noen holde 5 knopen. Sålenge du ikke ser politibåten eller en forholdsvis stor stålbåt med overbygg i treverk, så pleier det ikke være noe problem med å gi på.

Guest Kaptein Fredrik

Var en tur i havna i dag. Må ta ferja(Pioner 8) over til flytebrygga. Forhåpentligvis kan jeg sjøsette uten kran neste uke.

Jeg har aldri sett så mye vann før i området. Forrige båtsesong måtte jeg klatre opp over en halv meter fra framdekket for å komme opp til denne brygga på bildet under. I dag kl. 14.00 er det 10 cm vann over den.

bilde

Alt for mye vann her også.

bilde

Gansvikatur blir det ikke noe av på lenge. Avstanden fra vannet og opp til broa er på 160 cm kl. 1400 i dag.

bilde

Redigert av Kaptein Fredrik (see edit history)
  • 2 uker senere...
Guest Kaptein Fredrik

Hadde min første tur med eget fartøy i går. Det ble bare en tur på litt over en time med jolla, men hovedfartøyet er snart operativt igjen :thumbsup:

Klarte å fylle propellen på Hondaen med gress når jeg skulle prøve å legge til i skogen ved jobben. Har tenkt å ta båten til jobben en lørdag :wink:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...