LoKi79 Svart 18.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2013 Noen som vet om merkingen av sandbanker er ferdig for 2013-sesongen? Jeg turte ikke å dra utpå i dag :P Sitér dette innlegget Link to post
Greenhorn Svart 18.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2013 Har ikke sjekka ut om dem er ferdig, men de pleier vel å være flinke til å sette de ut før det blir for mye vann? Sitér dette innlegget Link to post
snurresprett Svart 19.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2013 jeg setter ut fra Grenivika på Tirsdag:) da kommer kranmannen.. Sitér dette innlegget Link to post
LoKi79 Svart 21.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2013 Jeg hang meg på en kar på søndag, så jeg kom meg ned til Fautøya. Så langt var i hvert fall blåsene satt ut, og det var en flott tur. Nå må jeg bare finne noen å henge meg på videre, så jeg kommer meg ned forbi Årnestangen, og gjerne opp til Gansvika :P Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 21.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2013 Hvor dro du ifra? Ikke førstkommende, men neste helg så kan jeg ta turen ned til Gansvika. Du kan godt bli med om du klarer deg med 9 knops marsjfart Sitér dette innlegget Link to post
LoKi79 Svart 22.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2013 Hvor dro du ifra? Ikke førstkommende, men neste helg så kan jeg ta turen ned til Gansvika. Du kan godt bli med om du klarer deg med 9 knops marsjfart Jeg har tøtta mi liggende i Grenivika, så jeg går derfra. 9 knop er vel 4 over det som er lov der inne, og samtidig en ganske crappy marsjfart for meg, siden båten verken putrer eller planer. :P Men jeg tar gladelig i mot tilbudet! Både fordi jeg ønsker en guide i deltaet, men også fordi det er morsomt å bli kjent med likesinnede i området. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 22.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2013 Det skal vi klare å få ordnet. Nå har utsettinga blitt utsatt på ubestemt tid igjen, og jeg har ikke tid til å polere skuta på grunn av eksamen, men jeg regner med å være på vannet innen halvannen ukes tid. Jeg må også ha en langtur med båten for å kontrollere om alt fungerer 100% så da er Gansvika en grei tur. Jeg har båt i noen havner ovenfor deg så jeg møter deg på vei ned til Gansvika. Jeg ser havna du har båten din i hver dag fordi jeg tar buss forbi der hver dag Sitér dette innlegget Link to post
LoKi79 Svart 23.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2013 Bor du i Rælingen, eller jobber du der? :P Jeg måtte selv lukke øynene for knopgrensa på søndag, og gi litt spiker for å teste baljen. Synd at vi må tøffe i 5 knop i 45-60 minutter før man kommer på en knopgrense som tilsvarer testing. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 23.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2013 Går på Rælingen vgs, jobber på Ødeby og bor i Lillestrøm Ingen holder fartsgrensa. Jeg har stortsett aldri sett noen holde 5 knopen. Sålenge du ikke ser politibåten eller en forholdsvis stor stålbåt med overbygg i treverk, så pleier det ikke være noe problem med å gi på. Sitér dette innlegget Link to post
LoKi79 Svart 23.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2013 Jeg holdt fartsgrensa, helt til han foran meg ga på, så da gjorde jeg også det. Men det var i god tro om at det var lov Har de fått politibåt igjen nå? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 23.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2013 Den sto på vannet forrige sesong. Den ligger i en havn i Fetsund. Jeg så den ute noen få turer, men dem stopper ikke en plastsnekke som jeg har, i 11 knop Sitér dette innlegget Link to post
LoKi79 Svart 23.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2013 Hihi. Foretrekker om vi gjør såpass fart at jeg planer though, så du får trimme snekka litt før du slipper den ut Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 23.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2013 http://www.rb.no/lokale_nyheter/article6671543.ece "I det siste varselet fra NVE står det at det er ventet at vannstanden i Øyeren vil stige til 103,3 meter over havet, noe som er 90 cm over det som ble registrert i juni 2011 da flommen sist rammet Romerike." Sitér dette innlegget Link to post
LoKi79 Svart 24.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2013 Ja, det er bare å glede seg. Jeg kommer meg ikke ut til båten om et par dager, siden vannet kommer til å dekke hele parkeringsplassen ved brygga. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 24.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2013 Snart så jeg kan sjøsette uten kranbil. Bare 120 cm igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Greenhorn Svart 24.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2013 Sånn er det i Fetsund nå, kommer ikke tørrskodd ut til snekka lenger Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 24.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2013 (redigert) Var en tur i havna i dag. Må ta ferja(Pioner 8) over til flytebrygga. Forhåpentligvis kan jeg sjøsette uten kran neste uke. Jeg har aldri sett så mye vann før i området. Forrige båtsesong måtte jeg klatre opp over en halv meter fra framdekket for å komme opp til denne brygga på bildet under. I dag kl. 14.00 er det 10 cm vann over den. Alt for mye vann her også. Gansvikatur blir det ikke noe av på lenge. Avstanden fra vannet og opp til broa er på 160 cm kl. 1400 i dag. Redigert 24.Mai.2013 av Kaptein Fredrik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 25.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2013 Det var mye høyere i 1995, var vel vann i gatene i lillestrøm da og i 1967 stod det 60cm opp på hangarportene på kjeller..... Sitér dette innlegget Link to post
Greenhorn Svart 8.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2013 Da var tauet ute av propellen og årets første tur på øyeren ett faktum, gikk fra Fetsund å inn til Lillestrøm og tilbake igjen i kvellinga, min tredje tur på øyeren sålangt og første tur den veien, litt sol innimellom og en 6-7 andre båter å se, deilig å endelig få vann under bena igjen Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 8.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2013 Hadde min første tur med eget fartøy i går. Det ble bare en tur på litt over en time med jolla, men hovedfartøyet er snart operativt igjen Klarte å fylle propellen på Hondaen med gress når jeg skulle prøve å legge til i skogen ved jobben. Har tenkt å ta båten til jobben en lørdag Sitér dette innlegget Link to post
Antilia Svart 8.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2013 Har vært på Sandstangen og i Gansvika i dag. Vannet er på retur. De skal tappe 20cm i døgnet de neste dagene. Ingen flytebrygger lagt ut enda på Sandstangen. Ellers flotte forhold i helga. min første helg i ny båt. Deilig!!!!!!! :-). Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 8.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2013 (redigert) Ah så fantastiskt ut! Gleder meg til jeg får Solluxen kjørbar igjen, og forholdsvis i en ryddig tilstand. Hvordan var forholdene nedover? Hvor lang tid brukte du til Sandstangen? Redigert 8.Juni.2013 av Kaptein Fredrik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Antilia Svart 9.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2013 Fine forhold, litt treverk som flommen har tatt med seg noen steder. Og tiden, tja.... den bare gikk den Fredrik. Tror ikke jeg så på klokka en gang. :-) Mange båter på Seterholmene, en som la til på Sandstangen og noen i Gansvika. Var en del båter utpå i godværet. Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 9.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2013 Jeg skal ihvertfall ha en tur til Sandstangen og en tur til en kollega på Lørenfallet. Blir spennende å se hvordan det går i den lille elva oppover dit. Sitér dette innlegget Link to post
Antilia Svart 9.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2013 Kommer du lengre enn Sørumsand da? Trodde det var stopp der.. Hvor høyt er det normalt under brua som målte 1,6m forleden? :-). Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.