Jump to content

Noen som ferdes på Øyeren?

syvers

Recommended Posts

• 2 uker senere...
Guest Kaptein Fredrik

Fin film 1911! Snart er Solluxen klar maskinelt :thumbsup:

Jeg tok med meg kompaktkameraet mitt og lekte litt med manuelle innstillinger osv. en kveld i jolla. Vil ikke ha med speilrefleksen i den båten hvis den revner :giggle:

Nitelva ser ikke så ille ut

bilde

bilde

Båten til en kompis:

bilde

bilde

Ikke like dypt overalt i Øyeren heller nei.... :giggle:

Fin film 1911! Snart er Solluxen klar maskinelt :thumbsup:

Takk for det Fredrik, bare å vente på flere soldager nå. Så på tråden din at det går mot sjøsetting. Litt av en jobb du har lagt ned på skuta di. Blir Øyerens perle?

• 2 uker senere...

Da har vi endelig fått testet 14 foteren med jr på snart 3 år. Gikk så fint, satser rolig sjø imorgen så tar vi en tur inn mot Lillestrøm. Har tatt en titt på kartet, men noen steder man bør passe seg for, selv med en liten jolle? Eller noen som man absolutt bør få med seg?

Glemte å si at vi snakker om Øyeren ja:-) Legger ut fra Flateby.

Redigert av Catogutten (see edit history)
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Tenkte å bidra med noen bilder fra Øyeren i sommer. Her er et lite knippe fra noen fine plasser. Skal legge ut fler etterhvert. :flag_bp:

Seterhomene, fin plass for kveldstur og overnatting.

bilde

Seterholmene

bilde

Gansvika, Her er det museum, badeplass, kiosk og matservering . Her har jeg målt 24 i grader i vannet på det meste i år. :diving:

bilde

Gansvika. På denne dagen hadde vi faktisk hele havna for oss selv. (luksus) :giggle:

bilde

Panorama fra sandstangen. Flott sted med en sandbanke som går 300m rett ut i Øyeren.

bilde

Her er det gode grillmuligheter på land for en gourmet... ( Sandstangen)

bilde

Fløterhakan kulturkafe. Is, pølser, vaffel, og noe leskende for tørre struper. + at det er matservering i bygget ved siden av. (Sandstangen)

bilde

Fra bryggene på Sandstangen

bilde

Redigert av Dinos (see edit history)
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 år senere...

Her er det fortsatt aktivitet. Begynner å bli en del båter på vannet nå. Flere havner har hatt utsetting av båter. Selv satte jeg ut mandag og fikk meg en liten test tur. Venter på varmen.

Fjorårets sessong ble avsluttet i sist i september med guttetur. Da ble det overnatting i Gansvika og Flesk og duppe på kroa. Så en tur til fots i området før vi kastet loss og dro  til Lillestrøm. Der ble det hyggelig besøk på Blues pub før en helaften på Klimt med bluegras gruppa New York City Slickers  og skikkelig amerikansk koldtbord. Med litt fyring ble det lunt og godt ombord til å nyte siste rest av kveldene før det ble nattero.

Redigert av Dinos (see edit history)
  • 1 måned senere...
  • 2 år senere...

Må si at øyeren er en av de tristeste/minst brukte vannet i Norge i forhold til antall båter/havner som fins i norge .

På en god dag ( lørdag i juli med sol 25pluss grader kan møte 4/5 båter fra lillestrøm til sandstangen).

Båt livet har rett og slett død ut her, sel om det er flere hundre båter godt fortøyd lags land.........Ja her bruker ikke folk båtene.

Sanktans 2017 6 stk båter i gansvika, nesten litt spøkelsesaktig for oss som var her som barn........

flaaklypa skrev 24 minutter siden:

Må si at øyeren er en av de tristeste/minst brukte vannet i Norge i forhold til antall båter/havner som fins i norge .

På en god dag ( lørdag i juli med sol 25pluss grader kan møte 4/5 båter fra lillestrøm til sandstangen).

Båt livet har rett og slett død ut her, sel om det er flere hundre båter godt fortøyd lags land.........Ja her bruker ikke folk båtene.

Sanktans 2017 6 stk båter i gansvika, nesten litt spøkelsesaktig for oss som var her som barn........

Jeg har hatt noen ferier på Øyeren i juli og da er det aldri en båt å se. Det er nok mest aktivitet i juni og på fine dager i august. Etter det er det dødt. Har kun en 13 fot (som ikke motoren er bra på) på Øyeren nå, så det har ikke blitt mange turene på meg i år dessverre.

/per

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...