Windy37GM Startet 9.September.2008 Link til dette innlegget Startet 9.September.2008 (redigert) Heisann Jeg har en 2004 modell Bavaria 32sport med krakkelering i plasten på targabøylen. Er dette nok grunn til reklamasjon ihht 5 års regelen? Det gjør ikke meg noe at de er der, men båten skal sikkert selges om 2-5 år, og de er jo ikke pene.. mvh Bavaria32Sport Redigert 9.September.2008 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Bitteliten Svart 9.September.2008 Link til dette innlegget Svart 9.September.2008 (redigert) Jeg ville klagt som f.... på dette - men jeg er redd at du kan bli møtt med at det er "feil bruk" av båten. Alle båter kan få skader om de brukes for hardt. Du kan jo reklamere til forrige eier Redigert 9.September.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 9.September.2008 Link til dette innlegget Svart 9.September.2008 Ta bilde og send det til Sjur, Service-sjef. Jeg hadde klaget på dette. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Rastløs Svart 9.September.2008 Link til dette innlegget Svart 9.September.2008 Den hadde jeg klagd på ja. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 9.September.2008 Link til dette innlegget Svart 9.September.2008 Viktig å få fikset. Ved vanninntrengning kan du få frostsprengning. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 9.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2008 Du kan jo reklamere til forrige eier Båten er ført av pappa og jeg har overtatt nå. Så reklamering til forrige eier er ganske uaktuellt :-) Jeg tror jeg sender bildene til Lunde Båt på epost imorgen, så får vi se. mvh Bavaria32Sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Bitteliten Svart 9.September.2008 Link til dette innlegget Svart 9.September.2008 Båten er ført av pappa og jeg har overtatt nå. Så reklamering til forrige eier er ganske uaktuellt :-) vet det - det var derfor jeg skrev jeg ville reklamert ja. Hvor lange er sprekkene? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 9.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2008 Tja...... Totalt "skadeomeråde" er 10-15 cm.... mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
SveinHa Svart 9.September.2008 Link til dette innlegget Svart 9.September.2008 Jeg ville ikke kalt det der for krakellering, ser mer ut som sprekker etter overbelastning i mine øyne... Kan jo likevel være en produksjonsfeil. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
power Svart 9.September.2008 Link til dette innlegget Svart 9.September.2008 Hvor på selve targan er dette ? Er det andre skader på den? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 9.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2008 (redigert) Omtrent 20-30 cm fra skroget og oppover. Nei, det er ingen andre skader, resten av båten er bra. Ingen skader noe sted som jeg kan se og nå har kjeg lett litt. Rappet et bilde fra finn.no fra en annonse på maken båt og satte på en pil der feilen er. mvh Bavaria32Sport Redigert 9.September.2008 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
motor Svart 9.September.2008 Link til dette innlegget Svart 9.September.2008 (redigert) Vet ikke helt jeg. Det kan bli en diskusjon der selger vil påstå at dette er forårsaket av ytre støt/belastninger. Nå er vel kanskje skaden/feilen på en plass hvor det er urimelig å tro at man kan belaste båten feil slik at denne ytre skade oppstår. Båten er imidlertid 4år og det er litt rart at en slik eventuell produksjonsfeil blir synbar først nå. Nei tør ikke å mene hverken det ene eller det andre jeg. Man ser jo slike skader på utrolig mange båter om man leter litt. Er det noen montasjeskruer som er skrudd inn fra andre siden som kan lage noe spenninger i dette området? Håper vi får høre hvordan det går. Lykke til med reklamasjonen. Er importøren seriøs så får du i det minste en velbegrunnet faglig vurdering av hvorfor de evt. ikke vil aksepere dette som reklamasjon. Redigert 9.September.2008 av motor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 9.September.2008 Link til dette innlegget Svart 9.September.2008 (redigert) Ta bilde og send det til Sjur, Service-sjef. Jeg hadde klaget på dette. Dette er nok en fornuftig fremgangsmåte... men jeg mener at Sjur styrer med seilbåter og ikke motorbåtene, men mulig de har samme servicesjef... som vel sortere under navnet Lunde Båt Motor og har mail adressen info@motorboat.no Redigert 9.September.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
power Svart 9.September.2008 Link til dette innlegget Svart 9.September.2008 Dette burde gå på garantien , men hvordan er dette mulig ! Har du sjekket på baksiden / innsiden på targan ? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 10.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 Nei, avventer hva Lunde Båt sier. Siden jeg mener det er en reklamasjon, er det opp til leverandøren å foreslå utbedringsmetode. jeg åpner gjerne og bistår med litt jobb, men det bør avklares først. mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Sjøtummel Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 Jeg ville ikke kalt det der for krakellering, ser mer ut som sprekker etter overbelastning i mine øyne... Kan jo likevel være en produksjonsfeil. Litt vanskelig å se ut fra bildene, men det kan være krakkelering. Kan ha flere årsaker, alt fra 4 år med vibrasjoner i targabøylen til en produksjonsfeil. Det er sannsynligvis ikke store reparasjonen, uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 Virker jo som en forholdsvis tung Targabøyle Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 ...men det kan være krakkelering.Krakelering er i mine øyne en nedbryting av overflaten som gjør at den sprekker opp av seg selv slik som på gamle malerier og glasseringen på gamle tallerker, blir gjerne et noenlunde jevnt mønster over større deler av overflaten. Det blir noe annet en sprekker som kommer av at materialet er blitt overbelastet. Slike sprekker som bildet viser er helt typiske under og over fenderlisten etter litt ublidt møte med kaier o.l. Om denne skaden skyldes konstruksjonsfeil eller feil bruk skal jeg ikke ha noen formening om. Etter det ryktet Lunde Båt har er på Båtplassen vil nok de behandle denne saken på en profesjonell måte. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Victora III Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 (redigert) Jeg ville klagt som f.... på dette - men jeg er redd at du kan bli møtt med at det er "feil bruk" av båten. Alle båter kan få skader om de brukes for hardt. Du kan jo reklamere til forrige eier Niks, slik blir du ikke møtt hos Lunde båt! Hadde også to "hårstreker" tilsvarende det du har på en av rekkestøttene. Sannsynligvis fra to skruehull som er blitt litt for små for skruene. Knapt så du kunne se det, men dog estetisk ikke slik det skulle være på ny båt. Jeg sendte mail og fikk rask tilbakemelding med at produktsjefen hos Lunde ville ta en titt når han var i Kr.sand. Det gjorde han og det var aldri spørsmål om annet enn at dette skulle utbedres. Det samme gjaldt også et par andre småting som gjelder utstyr som er levert med båten, f.eks. en trykkventil på varmtvannsberederen som drypper litt. Raskt og med en hyggelig og kundevennlig tilnærming. En kan mene hva en vil om Bavaria, men Lunde er suverene på serice og oppfølging. Når jeg i tillegg har erfaringen at båten er mer feilfri en noe annet jeg har eid, må jeg bare beklage å meddele at jeg tror det blir en Bavaria neste gang også gitt Som en anektote fikk en kamerat av meg som hadde ei lang liste med feil på en Nor Star beskjed om å henvende seg til leverandør ditt og datt da han tok kontakt. Ikke mye interesse for å hjelpe der. Jeg har imidlertid et greit inntrykk selv av Nor Star, men jeg hadde med andre folk der å gjøre. Redigert 10.September.2008 av Swande (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 Dette burde gå på garantien , <klippet> Utrolig hvis Lundebåt har så gode garantiordninger, har de det? Men det er jo uansett en grei ting å prøve en reklamasjon på. Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 Er vel ikke noe å hente på garantien vel. Forbrukerkjøpsloven er den som nok blir gjeldene her. 5 års reklamasjonsrett på varer som har forventet å ha minimum 2 år levetid. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 Krakelering er i mine øyne en nedbryting av overflaten som gjør at den sprekker opp av seg selv slik som på gamle malerier og glasseringen på gamle tallerker, blir gjerne et noenlunde jevnt mønster over større deler av overflaten. Det blir noe annet en sprekker som kommer av at materialet er blitt overbelastet. [...] Ok, da er det ordboken vi er uenige om. I min bok dekker ordet også de hårfine strekene som kan komme ved spennings- eller tretthetsbrudd. (På engelsk kan man skrive "hairline cracks" og komme utenom disse nyansene.) Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 Utrolig hvis Lundebåt har så gode garantiordninger, har de det? Men det er jo uansett en grei ting å prøve en reklamasjon på. Tror Bavaria godkjenner dette ikke som reklamasjon men LundeBåt gjør sikkert som mange andre seriøse aktører her i Norge og tar dette på egen regning. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
mhemil Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 Vi venter i spenning på "dommen" Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 18.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2008 Jeg snakket med Lunde Båt idag og de hadde mottat mailen. Dog var de plaget av noe sykdom osv, så han jeg snakket med (hyggelig fyr) skulle sjekke med servicesjefen nå han kom tilbake. Så får vi se :-) mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.