Jump to content

Krakelering i plasten, er det grunn til reklamasjon?

Windy37GM

Recommended Posts

Ikke nødvendigvis krakelering. Men at targabøylen er for tung for innfestningen, det var et dårligere forslag. (I såfall ville det være maaange andre båter der ute med samme problem, er jo solgt endel av disse.......)

Nemlig - og det ville jeg sjekket. Jeg har vært ombord i mange Bavariaer og aldri sett noen krakelering på targaen. Det kan skyldes en skade ved montasje eller transport også. Snakk med Robin og forklar at du vet at andre med Bavaria har fått utbedret mindre krakeleringer.

• 1 måned senere...

Da har jeg fått en hyggelig tlf fra Lunde, hvor vi skal avtale til uken om levering av båten til våren. Og jeg som hadde forberedt meg mhp krangel, og så ser det bare ut til å bli ordnet uten noe tøys?

Jeg kunne velge mellom å ta av targabøylen selv, eller levere båten hos forhandler. Impressive!

Mvh

bavaria32Sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Lunde har skjønt det. Så mange som skriver positivt om den gode servicen de får hos Lunde. Gjør helt klart at flere handler båt derfra.

Virker som om de virkelig tar ettermarkedet seriøst.

Har aldri hatt ny båt og kommer vel heller aldri til å få det. Men virker som det er en kjempe forskjell på Lunde og resten av røkla.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Nå skal jeg vokte meg veldig vel - men til nå etter å ha erfart Uttern, Nidelv, Windy og NordWest så er de siste de beste jeg har vært borti. Tar litt tid å få ting fikset, men de kommer til der båten ligger med bra folk som kan båten og fikser alt uten spørsmål. Også slike ting som man tenkte at her kan nok dette være litt vår skyld også. Det beste er kanskje i motsetning til de andre jeg har erfart så svarer de faktisk når man henvender seg.

Lunde virker som en veldig seriøs bedrift. Eneste egne erfaring jeg har derfar var leie av en Bavaria 32 for noen år siden. Klart de beste av de vi hadde erfaring med på å leie seilbåt

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Kan vel ikke si annet enn at konklusjonen på denne saken er helt som forventet så lenge man har med seriøse produsenter og forhandlere å gjøre... At en del useriøe aktører ikke responderer når kunden har problemer med produktet finner jeg merkelig, men ikke helt uventet...

Det er selvsagt stor kvalitetsforskjell på de enkelte produsenter.. En kan vel bare nevne Dufour og Najad som relativet amatørmesige her... og sikkert flere med som jeg ikke husker i farten...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Kan vel ikke si annet enn at konklusjonen på denne saken er helt som forventet så lenge man har med seriøse produsenter og forhandlere å gjøre...

Det er selvsagt stor kvalitetsforskjell på de enkelte produsenter.. En kan vel bare nevne Dufour og Najad som relativet amatørmesige her...

Merkelig å fremheve en produsent når det er feil på produktet. Øker det seriøsiteten hos produsenten når det fremkommer feil? Hva er verre og amatørmessig hos produsentene du nevner Sydvesten? Har du erfaring med disse?

Derimot er det flott av forhandleren å ta kundens problemer seriøst.

Det er selvsagt stor kvalitetsforskjell på de enkelte produsenter.. En kan vel bare nevne Dufour og Najad som relativet amatørmesige her... og sikkert flere med som jeg ikke husker i farten...

Nå syns jeg du slenger dritt. Og det er helt greit for meg. Men mener du å slenge dritt mot importørene eller produsentene av disse båtene?

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Selvsagt kan du fritt mene at jeg slenger dritt, men det jeg referer til er hånteringen av en voksen Najad til noen millioner som var totalt feilkonstruert og dermed noe tung i nebbet... Når kjøper må sloss i to år med verftet så synes jeg det er feil...

Videre er det håndetreinger som en del Dufour eiere har fått her på berget..... som vel skapte et lite oppslag med rundt 80 feil om jeg ikke husker feil...

dufour_80_feil.jpg

Men jeg har fortåelse og ikke minst respekt for at Sun Flyer finner slikt helt normalt og ikke kritikkverdig siden jeg slenger dritt etter ahns synspunkt... men for de av oss som er vant til kvaliet og god oppfølging fra leverandør så er dette totalt uakseptabel håndtering av kunder

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

Vil jo si det var en god klage prosess, og et eksempel til etterfølgelse,

Om det er forhandleren som er den dyktige part her virker veldig trolig.

Skal ikke se bort ifra at de hadde behandlet en annen produsent på samme måte også.

Har aldri hatt med Lunde båt og gjøre, men hvirker som de har et mål,

kunden er i fokus, en blid kunde er en god kunde.

Kunden er også kunde etter overlevering.

Jeg har ikke nektet for at ikke sakene er kjent, men jeg får høre at jeg slenger dritt om fabrikanter/forhandlere så finner jeg det naturlig å komme med noe litt dokumentasjon til de uvitendene.

Jeg har ikke nektet for at ikke sakene er kjent, men jeg får høre at jeg slenger dritt om fabrikanter/forhandlere så finner jeg det naturlig å komme med noe litt dokumentasjon til de uvitendene.

Seriøs forhandler og seriøs produsent er stor forskjell på. Jeg kan ikke se noen kvalitetsforskjell utifra feiler på Dufour og eks. Bavaria. Dem i Lunde har nok å gjøre med oppretting av feiler og dem leier inn del folk i tillegg når feilene blir for store. D-Yachts ble konkurs som kjent er og dem trengte ikke noen hjelp til de, klarte de på egen hånd. Hvad eks. Bavaria skulle gjørt hvis Lunde skulle bli konkurs er ikke godt å si. Utifra oppfølgingen dem hadde i forbindelse med disse kjente kjølproblene sine kan de diskuteres hvem er mer seriøs produsent. Båtene dem leverer i dag i Norge er via seriøs forhandler og han har nå tatt over ansvar av reperasjon av dem båtene D-Yachts leverte.

Redigert av Servicemannen (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...