mhemil Svart 18.September.2008 Link til dette innlegget Svart 18.September.2008 Bra. Regner med Robin tar saken. Han skal utbedre noe småtteri for meg også Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 18.September.2008 Link til dette innlegget Svart 18.September.2008 Robin er servicen sjøl - snakk heller med han en Lødve... Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 18.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2008 Er Robin servicesjefen? jeg snakket med Lødve og han var lunken og mente at alle båter hadde krakkeleringer.. mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Mouche Svart 18.September.2008 Link til dette innlegget Svart 18.September.2008 .........og mente at alle båter hadde krakkeleringer.. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Mulligan Svart 18.September.2008 Link til dette innlegget Svart 18.September.2008 Med all respekt men; Jeg synes dette ser ut som om targaen er for tung for innfestningen og at det har oppstått en sprekk. Dette er IKKE vanlig krakelering. Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 18.September.2008 Link til dette innlegget Svart 18.September.2008 Ikke nødvendigvis krakelering. Men at targabøylen er for tung for innfestningen, det var et dårligere forslag. (I såfall ville det være maaange andre båter der ute med samme problem, er jo solgt endel av disse.......) Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 18.September.2008 Link til dette innlegget Svart 18.September.2008 5 års reklamasjonsrett på varer som har forventet å ha minimum 2 år levetid.Jeg veit dem er billige men skal man ikke forvente lengre levetid Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Victora III Svart 19.September.2008 Link til dette innlegget Svart 19.September.2008 Ikke nødvendigvis krakelering. Men at targabøylen er for tung for innfestningen, det var et dårligere forslag. (I såfall ville det være maaange andre båter der ute med samme problem, er jo solgt endel av disse.......) Nemlig - og det ville jeg sjekket. Jeg har vært ombord i mange Bavariaer og aldri sett noen krakelering på targaen. Det kan skyldes en skade ved montasje eller transport også. Snakk med Robin og forklar at du vet at andre med Bavaria har fått utbedret mindre krakeleringer. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 4.November.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.November.2008 Da har jeg fått en hyggelig tlf fra Lunde, hvor vi skal avtale til uken om levering av båten til våren. Og jeg som hadde forberedt meg mhp krangel, og så ser det bare ut til å bli ordnet uten noe tøys? Jeg kunne velge mellom å ta av targabøylen selv, eller levere båten hos forhandler. Impressive! Mvh bavaria32Sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Bitteliten Svart 4.November.2008 Link til dette innlegget Svart 4.November.2008 Deilig å ha slike leverandører i ryggen. Det gir mye glede i hverdagen Skulle ønske jeg hadde like gode erfaringer fra mine tidligere båtkjøp. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 4.November.2008 Link til dette innlegget Svart 4.November.2008 Lunde har skjønt det. Så mange som skriver positivt om den gode servicen de får hos Lunde. Gjør helt klart at flere handler båt derfra. Virker som om de virkelig tar ettermarkedet seriøst. Har aldri hatt ny båt og kommer vel heller aldri til å få det. Men virker som det er en kjempe forskjell på Lunde og resten av røkla. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Bitteliten Svart 4.November.2008 Link til dette innlegget Svart 4.November.2008 (redigert) Nå skal jeg vokte meg veldig vel - men til nå etter å ha erfart Uttern, Nidelv, Windy og NordWest så er de siste de beste jeg har vært borti. Tar litt tid å få ting fikset, men de kommer til der båten ligger med bra folk som kan båten og fikser alt uten spørsmål. Også slike ting som man tenkte at her kan nok dette være litt vår skyld også. Det beste er kanskje i motsetning til de andre jeg har erfart så svarer de faktisk når man henvender seg. Lunde virker som en veldig seriøs bedrift. Eneste egne erfaring jeg har derfar var leie av en Bavaria 32 for noen år siden. Klart de beste av de vi hadde erfaring med på å leie seilbåt Redigert 4.November.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 4.November.2008 Link til dette innlegget Svart 4.November.2008 Kan vel ikke si annet enn at konklusjonen på denne saken er helt som forventet så lenge man har med seriøse produsenter og forhandlere å gjøre... At en del useriøe aktører ikke responderer når kunden har problemer med produktet finner jeg merkelig, men ikke helt uventet... Det er selvsagt stor kvalitetsforskjell på de enkelte produsenter.. En kan vel bare nevne Dufour og Najad som relativet amatørmesige her... og sikkert flere med som jeg ikke husker i farten... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Oteren Svart 4.November.2008 Link til dette innlegget Svart 4.November.2008 Kan vel ikke si annet enn at konklusjonen på denne saken er helt som forventet så lenge man har med seriøse produsenter og forhandlere å gjøre... Det er selvsagt stor kvalitetsforskjell på de enkelte produsenter.. En kan vel bare nevne Dufour og Najad som relativet amatørmesige her... Merkelig å fremheve en produsent når det er feil på produktet. Øker det seriøsiteten hos produsenten når det fremkommer feil? Hva er verre og amatørmessig hos produsentene du nevner Sydvesten? Har du erfaring med disse? Derimot er det flott av forhandleren å ta kundens problemer seriøst. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 4.November.2008 Link til dette innlegget Svart 4.November.2008 Det er selvsagt stor kvalitetsforskjell på de enkelte produsenter.. En kan vel bare nevne Dufour og Najad som relativet amatørmesige her... og sikkert flere med som jeg ikke husker i farten... Nå syns jeg du slenger dritt. Og det er helt greit for meg. Men mener du å slenge dritt mot importørene eller produsentene av disse båtene? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Bitteliten Svart 4.November.2008 Link til dette innlegget Svart 4.November.2008 (redigert) Tror man skal skille mellom produsenter og forhandlere. Det er forhandlerne som i stor grad har kundekontakten. Om man ikke kjøper fra verftet da. Men det er vel ikke så mange som praktiserer det. Innen motorbåter vet jeg bare om NordWest Redigert 4.November.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 4.November.2008 Link til dette innlegget Svart 4.November.2008 (redigert) Selvsagt kan du fritt mene at jeg slenger dritt, men det jeg referer til er hånteringen av en voksen Najad til noen millioner som var totalt feilkonstruert og dermed noe tung i nebbet... Når kjøper må sloss i to år med verftet så synes jeg det er feil... Videre er det håndetreinger som en del Dufour eiere har fått her på berget..... som vel skapte et lite oppslag med rundt 80 feil om jeg ikke husker feil... Men jeg har fortåelse og ikke minst respekt for at Sun Flyer finner slikt helt normalt og ikke kritikkverdig siden jeg slenger dritt etter ahns synspunkt... men for de av oss som er vant til kvaliet og god oppfølging fra leverandør så er dette totalt uakseptabel håndtering av kunder Redigert 4.November.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sir Limmerick Svart 4.November.2008 Link til dette innlegget Svart 4.November.2008 Hva var det denne tråden handla om? Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 4.November.2008 Link til dette innlegget Svart 4.November.2008 Vil jo si det var en god klage prosess, og et eksempel til etterfølgelse, Om det er forhandleren som er den dyktige part her virker veldig trolig. Skal ikke se bort ifra at de hadde behandlet en annen produsent på samme måte også. Har aldri hatt med Lunde båt og gjøre, men hvirker som de har et mål, kunden er i fokus, en blid kunde er en god kunde. Kunden er også kunde etter overlevering. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.November.2008 Link til dette innlegget Svart 4.November.2008 Begge sakene Sydvesten viser til er godt kjente. Heitmann uttalte - om jeg husker rett - at det var reklamasjonshåndtering som var en av grunnene til at han sluttet med Najad. På Orust er det godt kjent at Najad sliter med likviditeten for tiden.Jeg håper ikke det går utover kundene Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 4.November.2008 Link til dette innlegget Svart 4.November.2008 Jeg har ikke nektet for at ikke sakene er kjent, men jeg får høre at jeg slenger dritt om fabrikanter/forhandlere så finner jeg det naturlig å komme med noe litt dokumentasjon til de uvitendene. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Bitteliten Svart 4.November.2008 Link til dette innlegget Svart 4.November.2008 (redigert) Jeg skrev ikke mitt innlegg som kritikk mot deg - tvert i mot så forsøkte jeg å underbygge dine uttalelser. Mmen det var kanskje vanskelig å skjønne ettersom det var skrevet på fullt alvor? Redigert 4.November.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 4.November.2008 Link til dette innlegget Svart 4.November.2008 Hva var egentlig problemet med Najaden? Feilballastering? Hva slags Najad? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 4.November.2008 Link til dette innlegget Svart 4.November.2008 Er det noen som har en link til den Najaden det var grove feil på? Ville gjerne vite hva det dreier seg om. Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 4.November.2008 Link til dette innlegget Svart 4.November.2008 (redigert) Jeg har ikke nektet for at ikke sakene er kjent, men jeg får høre at jeg slenger dritt om fabrikanter/forhandlere så finner jeg det naturlig å komme med noe litt dokumentasjon til de uvitendene. Seriøs forhandler og seriøs produsent er stor forskjell på. Jeg kan ikke se noen kvalitetsforskjell utifra feiler på Dufour og eks. Bavaria. Dem i Lunde har nok å gjøre med oppretting av feiler og dem leier inn del folk i tillegg når feilene blir for store. D-Yachts ble konkurs som kjent er og dem trengte ikke noen hjelp til de, klarte de på egen hånd. Hvad eks. Bavaria skulle gjørt hvis Lunde skulle bli konkurs er ikke godt å si. Utifra oppfølgingen dem hadde i forbindelse med disse kjente kjølproblene sine kan de diskuteres hvem er mer seriøs produsent. Båtene dem leverer i dag i Norge er via seriøs forhandler og han har nå tatt over ansvar av reperasjon av dem båtene D-Yachts leverte. Redigert 4.November.2008 av Servicemannen (see edit history) Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.