Jump to content

Noen som kjenner til Orca Green Marine LED tricolor/anker?

Smurph

Recommended Posts

Tenker å skaffe meg en kombinert tricolor/ankerlanterne i mastetoppen, men synes Lopolight blir for dyr (ærlig talt, det er greit at Lopolight er prisbelønnet for god design, men hvilken glede har jeg av det når den sitter oppe i mastetoppen :smash: ). Er det noen som kjenner til dette produktet:

OGM-LXTA-12VLG.jpg

Det er en kombinert tricolor/ankerlanterne/strob med fotocelle for automatisk tenning og slukking. Selges i junaiten for ca $330. USCG godkjent, men det gir vel ingen automatisk godkjenning her på berget?

Produsentens gjemmeside er http://www.orcagreen.com

Kan bl.a. kjøpes her: http://www.sailboatstuff.com/lt_LED_tri_anchor_light.html

Bundin er bátleysur maður

Dette er også såvidt diskutert i denne tråden.

Jeg kjøpte en slik fra Sailor's solutions, men har desverre ikke rukket å få montert den.

Etter å ha installert alarm ombord, har jeg bestemt meg for å kjøpe en ny lanterne med innebygd strobe (jeg så ikke poenget med dette før alarmen kom ombord... ) - så lanternen jeg har i dag er solgt til en aktiv skribent her på Baatplassen.

Det har vært snakk om at disse avgir RF støy som forstyrrer bl.a. VHF, så det blir spennende å se hvordan dette fungerer i praksis.

Selve produktet ser veldig gjennomført ut, og lyser upåklagelig bra. Kan kobles med 2 ledere - og man veksler mellom tricolor/ankerlanterne når man snur polariteten. Enkelt og greit! :)

Lanternen er godkjent av US Coastgard + svenske myndigheter.

OK,

hvordan er det med fotocelle hvis man tar den med? Kan den overstyres med bryteren, eller er det fotocellen som er "sjef"?

Update: Jeg fant svaret selv. Det er kun ankerlanternen som styres av fotocellen, så da er vel det en funksjon som er vel verdt å ta med for et relativt lite tillegg i prisen :smiley:

Redigert av storMy_Fana (see edit history)

Bundin er bátleysur maður

Jag har en sån lanterna utan fotocell. Den drar så lite ström att jag inte tyckte det spelade nån roll med några timmars extra förbrukning. Nåt radiostöj har jag inte märkt.

Fint å høre at du ikke har støy. Det er skrevet en del om slik støy. Jeg mistenker at den kan oppstå ved polaritets-skifte.

Lanternene kan koples på to måter:

1, Med en felles minus for nav.lys og anker lanterne og en pluss til hver, totalt 3 ledere.

2. Med kun 2 ledere og en polaritetsvender

Hvordan er din koplet ?

GeirT :seeya:

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...