Rune L Startet 10.September.2008 Link til dette innlegget Startet 10.September.2008 Jeg er ny snekkereier og trenger endel råd. Båten er fra 1965 og tidliger Owatrol behandlet som jeg har skrapt bort. Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg skal bruke oksalsyre for å bleke mørke partier i treverket ? Kan jeg få et råd om hva jeg bør male motoren med ? Det er en FM motor fra 1973. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 10.September.2008 Link til dette innlegget Svart 10.September.2008 Vår gamle snekke fra 1965 hadde mørke partier bak på hekken. Blåved ble bleket bort med vannstoffhyproksyd. Fås kjøpt på apoteket og er ganske virkningsfullt. Husk å skylle godt med vann. Det finnes flere emner om dette her på BP. Bruk søkefunksjonen. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
p-kaill Svart 11.September.2008 Link til dette innlegget Svart 11.September.2008 Prøv følgende, dette har vi brukt på trebåt både store og små. Store da mener jeg opptil 90 fot. Gå på vanlig malerbutikk og kjøp Faxe Lut 1 og Faxelut 2. ¨Les bruksanvisningen og du vil få et fint resultat. Sitér dette innlegget Link to post
Rune L Svart 12.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2008 Takk for svar og tips. Kjenner ikke BP så godt og har strevd litt med søkefunksjonen. Skal prøve igjen, med nytt pågangsmot. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.