Jump to content

Nok en med dynamo problem!!

Mr_J@n

Recommended Posts

Har prøvd å å søke etter svar på mitt problem i kategoriene men fant ikke noe svar, derfor prøver jeg meg å håper på hjelp (vet jo at det får jeg)

Har en Ducellier 40ah på den sitter det en som det står + på, en det står - på, pluss en det står EXC, jeg har også en svart løsboks som er skrudd på blokka,den heter Cargo der finner jeg de kjente D+, D- og DF, der er vel en regelator :flag:

Kan noen gi meg noen gode råd :flag:

takker og bukker, du hadde svaret :smash:

Lurte på en ting til, det er ikke noe W utgang på den, mener å ha lest om at det kan lages ved å trekke en ledning fra diodebroa, er det riktig???evt hvor, og kan turtelleren kalibreres ved at man setter en turteller for coil på coilen for så og kalibrere bak på den andre??? :rolleyes:

mener å ha lest om at det kan lages ved å trekke en ledning fra diodebroa, er det riktig???

Turteller uttak er det som er merket W, altså et uttak direkte fra en av statorviklingene. Da får man en vekselspenning. (En dynamo er egentlig en 3-fase generator.)
evt hvor, og kan turtelleren kalibreres ved at man setter en turteller for coil på coilen for så og kalibrere bak på den andre??? :confused:
Hvis du har bensinmotor er vel det enkleste å bruke en turteller som er beregnet å koble til coil.

Men du kan også kalibrere en "dynamo-turteller" slik du beskriver.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...