SveinHa Startet 16.April.2004 Del på Facebook Startet 16.April.2004 Har begynt å snuse litt på ny båt og nøyer meg ikke med en stakkarslig 3-fots syke, her går det i 8-fots syke Har funnet et par Powles 36 til salgs og ønsker all mulig info om disse. Der finnes visst bare 3 stk i Norge så jeg regner ikke med all verdens erfaring hos folket her, men om noen ved eller tror de vet noe så gi et vink..... Det lille jeg foreløpig vet er at Powles ble kjøpt opp av Princess (Marine Projects) i -83 og da ser det ut til at Powles-merket opphørte. Tunge (20 knop med 470 Hk) kraftige båter. Mener å huske at Vi-Menn hadde en test av Powles 53 en gang på -80 tallet og at den fikk ganske uhemmet skryt, men sakligheten til Vi-Menn kan jo av og til diskuteres. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Pjolter Svart 16.April.2004 Del på Facebook Svart 16.April.2004 Hei Svein så ut som en flott skute da. Masse plass har aldri hørt noe negativt om Powles. Husker det lå en 34 foter til salgs en stund jeg hadde lyst på ( lommeboka ville ikke) Fant et par båter til salgs og da ville jeg ikke vært i tvil hvilken av de to jeg ville valgt.. den med Ford........ overhalt var de også... Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Rolf Svart 16.April.2004 Del på Facebook Svart 16.April.2004 Tror april nr. av Motor Boats Monthly har en omtale/test av en eldre Powles 38. La igjen bladet på hytta, ellers kunne jeg skannet artikkelen for deg. Ellers er jo naturligvis UK stedet for info om disse båtene. MBM's forum kan jo være en start (fant ikke så mye...) Virker som solide båter og tror Powles generelt har bra omdømme i UK. Av de to på FINN virker den på Nestun å være noe "uferdig men med muligheter"? Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
SveinHa Svart 17.April.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2004 Av de to på FINN virker den på Nestun å være noe "uferdig men med muligheter"?Hadde en halvtimes prat med han på Nesttun i går. Der gjensto en del arbeid men båten er brukende som den er. For mitt behov kreves ombygging da der kun er 2 soveplasser, dog med generøs størrelse (med "walk around" dobbeltseng). Standard "Volvorøyk" ved oppstart. Av hensynet til den lokale båthavna hadde han montert Defa motorvarmere...... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Sydvesten Svart 17.April.2004 Del på Facebook Svart 17.April.2004 Det var flotte klassiske linjer over denne båten. Kvaliteten på båten vet jeg ikke så mye om, men den veide jo 8 tonn slik at noe er den da bygget av... Prisen er vel heller ikke så aller værst heller, ser de annonseres på kontinentet for 70-80000 Euro. Lurer på om jeg skal legge Sea Rayen ut for salg og bytte til noe større.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
will Svart 18.April.2004 Del på Facebook Svart 18.April.2004 ELEGANT POWLES 36 FOT Sabre/Ford 2*212 hk TD, dieselaggr. 6 kw, radar,kartplotter,GPS, VHF, GSM, CD, Zodiac m/20hk, mye nytt (el.anl.,elektronikk,innredn.) Pris kr.698.000,- Denne sto tilsalgs i Båtbørsen nr 1 2002 Den lå da i Nesttun Selger var Tage Nilsen Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 18.April.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2004 Selger var Tage NilsenJaha.... Tage selger jo også en annen Powles 36 i disse dager. Han sa han har eid den i 1 år og han sa ingenting om at han har hatt flere...... Lurer på hvorfor? Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
will Svart 18.April.2004 Del på Facebook Svart 18.April.2004 Lurer på hvorfor? Det var det jeg også gjorde da jeg så Nesttun Det gikk en i Nærmiljøet for noen år siden som var eid av en entrepenør (betong) den tror jeg ble solgt i Bergenstraktene Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 18.April.2004 Del på Facebook Svart 18.April.2004 Hei Jeg fant denne: http://www.zh-boote.de/php/offerdetail.php...attern=9251385& Pen båt forresten. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
SeaMaster175 Svart 18.April.2004 Del på Facebook Svart 18.April.2004 Sjekk denne siden her. Riktig nok en engelsk side, men det er i hvert fall mange bilder her da.... Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 18.April.2004 Del på Facebook Svart 18.April.2004 Scthhillig båt, Svein! Pent og harmonisk skrog hvor det tydeligvis er lagt stor vekt på sjøegenskaper og ikke først og fremst mest mulig boflate (volum) i forhold til båtstørrelse. Engelskmennene kan dette med båter! Linge er også en god eksponent for dette på sine båter ! Ligner litt på hans "linjeføring"! Håper du lykkes Blir spennende ! Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 20.April.2004 Del på Facebook Svart 20.April.2004 Fra en nettbekjent bosatt i UK har jeg mottat flg info om Powles 36: Powles 36... Bernad Olenski skrog... rundt 45 var bygget mellom 1975 og 1978. Bygget av Jack Powles international, Wroxham. Mål er Lengde 10,97m, Bredde 3,73 m, med 0,91m dypgående. Standard versjonen har to kabiner dinette ute i styreposisjonen. Nesten alle ble faktisk bygget med den alternative "middelhavs versjonen" med større "Owner Stateroom", og uten side kabin. Denne versjonen har en liten mannskapskabin i baugen med ankomst fra fordekket. Skrog er dyp V fremme og medium V i midten og bak. De fleste ble levert med 2x 210 og 2x 212 Ford Sabre Diesel. (Gode, lavt stressede maskiner). Toppfart var når ny rundt 25 Knop. Båten ble senere Powles 36 2, og senere igjen Super 38, ikke til å forveksle med Powles 38 med akterkabin. Syns jeg husker noe med V drev på 36 2 og Super 38. Godt bygget og gode skrog. Tror også at jeg har kontaktadresse til en båtbygger her borte som har konstruksjonsdetaljene til Powles, som skulle inneholde alle tekniske data vedr skrogtykkelse osv. Litt datert interiør, men ellers fin. ++ Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Divemaster Svart 21.April.2004 Del på Facebook Svart 21.April.2004 Heisan, bosatt i Storbritania så poster jeg mest på MBY formumet (MOBO), men det kan jo være litt morsomt med Norsktale av og til.... Ser at Rolf har kopiert hva jeg sendte ham på Powels 36... Alle båtene til Jack Powles ver svært attraktive og høyt verdsatt i båtverdenen i sin tid. 36 foteren var vel litt forut for sin tid, da designet faktisk benyttet seg av samme trikset som Princess brukte litt senere med stort hell på 45 foteren i begynnelsen av 80 tallet. Vannlinje skroget er faktisk litt smalere enn ved dollbordet, now som øker intern volument, samtidig som at vannmotstanden er holdt relativt lav. Det høres ut som at båten(e) som du ser på er den "Middelhavs versjonen" med en kabin og en liten mannskapslugar helt fremme. Jeg går ut ifra at disse vil være vanskelige å bygge om med to kabiner igjen, da du må "låne" plass fra byssa, eller hovedkabinen for å få mer soveplasser (samt muligens å flytte hovedkabinen fremover inn mot hvor manskapskabinen er. En naturlig konkurent til Powles 36, 36+2 og Super 38 er faktisk Princess 37, og den billigere Moonraker 36, men ingen av disse oppnådde samme fart som Powles, før de plasserte 2 x 235 + hk Volvoer ombord. Det finnes mange 36 + fotere på markedet i Europa som har to kabiner, som sikkert vil tifredstille dine behov, hvis du ønsker å se utenforbi Norge. Forutsetningen for dette er jo selvsagt at du kan få EC Koden og transport og avgifter ned på et "realistisk" nivå, som henger sammen med motorstørrelse og innkjøpspris. Du kan finne en 1980 Italcraft Aermar 36, med to kabiner (trenger en del oppussing) med 2 x 330 Iveco Diesel for rundt €40,000 (slå av 15% da den har vert til salgs ganske lenge), som kan være ganske attraktiv for import da prisen er ganske lav for hva du får. Denne båten marsjer på rund 27 Knop, så flyr ganske bra. Så denne da jeg sjekket ut en 45 foter i Italia (som jeg har fått budet mit godtatt for, så nå har jeg et interessant transport problem å overkomme). For å komme tilbake til Jack Powles, ikke elvebåtene Powles, laget de en lang rekke med svært attraktive båter, hvor 36 foteren var vel den minste. Har allrede nevnt 36+2 Super 38. Får disse var det en 38 foter med akterkabin (over 4 meter bredde) med hovedsaklig 2 x 175 Perkins, en annen akterkabin båt 41 med Perkins og 235 Volvoer (noen har nye 300 hk maskiner), en del andre litt mer "Trawler" stil i lavt volum produksjon, og senere 53 Foteren som alle syntes var helt utrolig! Desverre så gikk ikke foretningen bra nok, så de måtte legge ned under energikrisen på 80 tallet. Mvh, Alf Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Rolf Svart 21.April.2004 Del på Facebook Svart 21.April.2004 Velkommen Divemaster, hyggelig å se deg her. Ser du har handlet båt, høres spennende ut. 45 fot er jo ikke småtteri, hva slags båt er det du har skaffet deg? Og hvordan får du den hjem? Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Divemaster Svart 21.April.2004 Del på Facebook Svart 21.April.2004 Heisan Rolf, "Divemaster" er vel bare et "nick" som jeg har blitt vant til, en kunne jo bruke mitt navn, Alf, men under registreringen glemte jeg det. Båten som det ser ut til at jeg kommer til å kjøpe er en Italiensk (1984 modell) bygget CentroMarine (Nå EnterpriseMarine). Båten er veldig solid bygget (21 Tonn), og har 2 GM Diesel ombord. (2 x 325 hk). Båte har en rekkevidde på ca 350 NM, og hvis alt går bra kommer jeg til å ta båten fra Napoli - Korsika - Marsielle (550 NM). Bil transport Marsielle - Cherburgh, og over kanalen opp til Skottland via Calidonian Canal (650 NM). Mye papirarbeid til å ferdigstilles først, men kan jo bli spennende. Mvh Alf Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Rolf Svart 22.April.2004 Del på Facebook Svart 22.April.2004 Er det kanskje nr 79 her: http://www.mondobarcamarket.it/barchem.htm Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Divemaster Svart 23.April.2004 Del på Facebook Svart 23.April.2004 Det er den båten Rolf,...... Litt feil informasjon om motorene ... og pris selvsagt Hørte først om båten via en venn av en venn ... siden fikk jeg mer detaljer av megleren http://www.parisibroker.com, som har gitt topp kvalitet informasjon og service. Organisert maskinsjekk, sikkerhetssertifikat og inhentet kostoverslag for ting som jeg ønsker å gjøre før jeg tar over båten.. Men som jeg sa tidligere, er det fremdeles en del papirarbeid som må ordnes opp før overtakelse. Deretter kommer jeg til å planlegge flyttingen av båten i to intervaller.... Har allerede en del bekjente som har tegnet seg opp som "manskap" for Middelhavsstrekket... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Rolf Svart 7.Mai.2004 Del på Facebook Svart 7.Mai.2004 Hei SveinHa kikket litt på linken som Divemaster kom opp med i annen tråd og kom over 2 Powles 36, se her: http://www.boats-diffusion.com/en/cfm/resu...ngueur=P&page=2 Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
SveinHa Svart 7.Mai.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2004 Takk for tipset, men de blir nok litt dyre når en legger på norske avgifter og transport...... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Marton Svart 7.Mai.2004 Del på Facebook Svart 7.Mai.2004 Kjekk link Der fant jeg 2 stk. Gallart 1050 også som jeg ikke hadde sett før. Kjøpte en i fjor. Takker. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 7.Mai.2004 Del på Facebook Svart 7.Mai.2004 http://www.aljmarine.dk/Brugte.htm Se på denne Powles 42 vet ikke noe om pris men det er en staselig båt. Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 8.Mai.2004 Del på Facebook Svart 8.Mai.2004 http://www.aljmarine.dk/Brugte.htm Se på denne Powles 42 vet ikke noe om pris men det er en staselig båt. Dette er en Powles 41 ..... Laget mellom 1972 og 1976 ... To 145 HK og opp til 2x235 (noen har nye 2x300HK) 12.75 m x 4.42 m, tra kabiner... Pris i Storbritania mellom £65 og 80,000, avhengig av tilstand og motor Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.