Jump to content

Fjord 880 med svake/myke punkter i kabintaket

Janee

Recommended Posts

blir prosjekt til sommeren dette :smash:

For min del begynner denne jobben denne uka.

Jeg har allerede merket opp det skadede området, og regner med at jeg begynner å bore hull i morgen kveld.

For å sikre at eventuell fuktighet fjernes setter jeg på varmeovn og avfukter frem til helga.

Liming av første flate tar jeg sikte på å gjøre på lørdag. :yesnod:

Mener å huske at Båtmagasinet hadde en "gjør det selv" oppskrift på denne type reperasjoner

Jeg fant igjen Båtmagasinets reportasje. Minnet mitt er tydeligvis ikke helt presist, men kanskje kan disse tipsene være nyttige.

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

• 6 måneder senere...

Da er denne operasjonen gjennomført :drink: (egentlig ble jobben utført i oktober mens det fortsatt var litt varme i lufta :smiley: )

Etter litt fundering og testing kom jeg frem til følgende fremgangsmåte:

Yttergrensene på det skadede området ble merket, og plassering av hull tegnet inn med en avstand på ca 10-15cm.

pa260811.jpg

Det viste seg (etter å ha fått litt problemer med rennende epoksy i første tak) at det var lurt å planlegge i hvilke rekkefølge hullene skulle injiseres. Jeg nummererte derfor hullene slik at jeg alltid jobbet i forkant av eventuell rennende epoksy. Hullene ble boret gjennom laminatet på innsiden med ett 6,5mm bor. Deretter ble det brukt ett 6mm bor (manuelt) til å borre gjennom Divinycell laget og opp i luftlommene som hadde oppstått mot øvre laminat.

pa260813.jpg

Hullene ble injisert i planlagt rekkefølge og tapet fortløpende. Til slutt ble taket stemplet opp med en biljekk.

pa260808.jpg

Utvendig plasserte jeg en isoporplate (isolasjon/trykkfordeler) med ca 40kg vektskiver over. For å sikre god herding satte jeg inn varmeovn og holdt ca 25grader 1 uke.

Resultatet så langt er utmerket, så får sommeren vise om resultatet er varig :cheers:

pa270816.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...