Pelle Parafin Startet 11.September.2008 Link til dette innlegget Startet 11.September.2008 For å pumpe opp oljen på en 41p motor har jeg kjøpt en pumpe på Biltema.Spørsmål:peilerøret går det helt til bunn av bunnpanne slik at jeg kan koble sugeslangen på toppen på denne,eller må jeg ned med slange? Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 11.September.2008 Link til dette innlegget Svart 11.September.2008 Du må nok ned med en slange....sugeevnen er vel ikke kraftig nok til at du får sugd opp oljen. Men, mirakelets tid er ikke forbi....prøv! På den annen side så går ikke røret på langt nær helt ned til bunnen, men det kan slangen du trer ned gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 11.September.2008 Link til dette innlegget Svart 11.September.2008 Har du kjøpt vakuum pumpen fra Biltema så er det bare å varmkjøre, stappe slangen ned til buns i bunnpannen og pumpe opp trykket så tapper du den uten problem. Men oljen må være god og varm. Jo varmere den er jo fortere går det, er den kald vil du ikke klare å suge den ut i det hele tatt. -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.