Jawik Startet 11.September.2008 Link til dette innlegget Startet 11.September.2008 Mange har nok hørt om smøremembran som vi anvender i baderom og våtrom. Vanntett og til dels fleksibelt. Er det noen som har brukt dette stoffet i båten ? Og i så tilfelle hvilke erfaringer har dere høstet ? Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
sjøleik Svart 11.September.2008 Link til dette innlegget Svart 11.September.2008 Brukte smøremembran i dusjen. Første gang hadde jeg lagt ut elektr. varmefolie (lavspenning) i dørken, men underlaget (kryssfiner) var for mykt, flisene brakk og kantene ødela membranen og folien. Nå er det kobber-rør i dørken, tilkoblet sentralfyringen. Rør ligger i betong, smøremembran og fliser oppå. Ingen problemer hittil, men det er jo bare 4 år siden... Sitér dette innlegget Sjøleik 70 år - blogg <script type="text/javascript" src="http://download.skype.com/share/skypebuttons/js/skypeCheck.js"></script>http://mystatus.skype.com/smallclassic/Sjøleik Link to post
Jawik Svart 11.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2008 Lurer på om dette smøremembranet vil feste seg til glassfiber / polyester. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Hebbe Svart 12.September.2008 Link til dette innlegget Svart 12.September.2008 Vil tro at en smøremembran vil feste seg, men du må ha riktig "praimer" mellom underlaget og membranen. Kontakter du en "flisbutikk" som kan sitt fag så vil de hjelpe deg slik at du får det du trenger. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
okristi Svart 18.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2021 Er det noen som har bruk 1K smøremembran i båt og som vil dele erfaringer? Vil den feste til polyester/epoksy eller sprekke opp og løsne etter noen år? Tenkte å bruke innvendig i båt som et alternativ til topcoat / maling i noen hulrom som normalt ikke er tilgjengelig for vanlig slitasje/bruk. Sitér dette innlegget fjord.prosjektblogg.no selco.prosjektblogg.no Link to post
index Svart 18.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2021 Hvorfor behandle rom som ikke skal brukes til noe? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
okristi Svart 18.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2021 index skrev 23 minutter siden: Hvorfor behandle rom som ikke skal brukes til noe? Strengt tatt ikke nødvendig, men det er vel greit med en ekstra barriere mot fuktighet. Det er kjekt å kunne erstatte produkter med løsemiddel når det er mulig å erstatte det med noe som er godt nok. Sitér dette innlegget fjord.prosjektblogg.no selco.prosjektblogg.no Link to post
index Svart 18.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2021 okristi skrev 23 minutter siden: Strengt tatt ikke nødvendig, men det er vel greit med en ekstra barriere mot fuktighet. Det er kjekt å kunne erstatte produkter med løsemiddel når det er mulig å erstatte det med noe som er godt nok. Skjønner ikke helt problemet. Smøremembranen er ikke beregnet for å stå uten overdekning. Jeg ville heller malt med 2 komp polyuretan maling om det er behov for overflate. Evt epoxyprimer. Men hvis det er steder der det ikke vil bli stående vann eller sollys kommer til så trenger du ingenting. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
okristi Svart 19.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2021 Jeg prøver allikevel siden jeg har et par bøtter Aquastop stående. Det er ikke sikkert det løser noen problemer, men ser at lignende belegg kan redusere resonans, ref Noisekiller. Så vi får vi se om det var verdt arbeidet eller om det skapt nye problemer... Sitér dette innlegget fjord.prosjektblogg.no selco.prosjektblogg.no Link to post
index Svart 19.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2021 Jeg er usikker på om det finnes et problem å løse i utgangspunktet. Annet enn det med å bli kvitt Aquastopen da. Ellers så er Noisekiller et mye tyngre produkt enn Aquastop, så du oppnår i alle fall ikke samme effekt. Men det er din båt, så om du vil så er det bare å kline på. Så kan heller neste eier komme med en tråd der han lurer på hva i huleste dette er for noe... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
bellen Svart 19.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2021 okristi skrev 33 minutter siden: Jeg prøver allikevel siden jeg har et par bøtter Aquastop stående. Det er ikke sikkert det løser noen problemer, men ser at lignende belegg kan redusere resonans, ref Noisekiller. Så vi får vi se om det var verdt arbeidet eller om det skapt nye problemer... Jeg tror hvertfall du må først smøre på en egnet primer først, ellers tror jeg det kansje vil flasse av etter hvert. Jeg ville heller gått for 1 komponent alkydmaling. Det har jeg brukt i motorrommet på min båt og ser fortsatt helt fint ut etter flere år. Sitér dette innlegget Link to post
okristi Svart 19.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2021 Ja, jeg har funnet fram litt primer også Skal i første omgang behandle rom som ikke er ventilert. De skal fungere som oppdriftsrom dersom man kommer i uføre. Ser for meg at det kan bli noe fuktig i disse rommene på grunn av kondens, så da er det jo greit å beskytte de epoksy belagte kryssfinerplatene litt ekstra og glassfiberen er jo ikke helt vanntett. Jeg har også god erfaring med 1 komponent maling, så det blir nok brukt igjen. @bellen takk for at du deler erfaringen din. index skrev for 2 timer siden: Jeg er usikker på om det finnes et problem å løse i utgangspunktet. Annet enn det med å bli kvitt Aquastopen da. Ellers så er Noisekiller et mye tyngre produkt enn Aquastop, så du oppnår i alle fall ikke samme effekt. Men det er din båt, så om du vil så er det bare å kline på. Så kan heller neste eier komme med en tråd der han lurer på hva i huleste dette er for noe... @index ja det er godt å ha baatplassen å støtte seg til Sitér dette innlegget fjord.prosjektblogg.no selco.prosjektblogg.no Link to post
index Svart 19.Januar.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2021 okristi skrev 1 minutt siden: @index ja det er godt å ha baatplassen å støtte seg til Der er vi helt enige! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.