jensemann2 Startet 11.September.2008 Link til dette innlegget Startet 11.September.2008 Legger inn en tråd her ang en annen båt som jeg skulle likt å se bilder av, har også lagt inn på Stp forum, men det er verdt et forsøk her også. Båten het Kassianne og var en treskøyte på rundt 60 fot. Faren min hadde kjøpt den og skulle seile over til Svalbard, men det oppsto kraftig lekkasje og de ble tauet inn til Burøysund på Vannøya der båten ble strandsatt. Den skal visstnok ligge der fortsatt. Dette var på 70-tallet en gang. Hadde vært artig å høre om noen har sett den evt har bilder av vraket eller det som er igjen av det. J Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 13.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.September.2008 kommer med litt oppdateringer ang båten: Den var en Jakt, tverr akterut. Søsterskip av amundsens Gjøa. Ombygd til motorbåt med rorhus ol. Den hadde en 1-sylindret 60HK Wichmann. Er det noen som har vært i Burøysund på Vannøya som har sett vraket?? Sitér dette innlegget Link to post
Rudis Svart 13.September.2008 Link til dette innlegget Svart 13.September.2008 hei, jeg kan sjekke i morgen om jeg ser den. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 14.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2008 Så du den? litt usikker på hvor i sundet den lå, men far sa at han hadde hørt fra en fyr for et par år siden. og da var det visst noen stålkontruksjoner som stakk opp. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 14.September.2008 Link til dette innlegget Svart 14.September.2008 Var for etpar år siden på en liten hytte i St.Johnsfjorden på vestsiden av Svalbard, der er hytteboka en kladdebok som også ble brukt som "loggbok" på MS Kassiannes strabasiøse ferd nordover norskekysten. Mener det må ha vært rundt 1973 en gang...? Per Johnson som er kjent fra "Sandsvalen" og noen andre som skulle seile den nordover. Såvidt jeg husker så var motoren i dårlig forfatning , og de hadde blant annet problemer med skorsteinsbrann flere ganger. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
jensemann2 Svart 14.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2008 var vel i 73 ja,. Kan høre med ham etterpå:) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 14.September.2008 Link til dette innlegget Svart 14.September.2008 Er Per J faren din? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.