Baatlaus Svart 16.September.2008 Del på Facebook Svart 16.September.2008 Oppererer disse merkene med forskjellige bredder? Ser to båter av samme års mod. Hvor en oppererer med 300 i bredde, og en annen med 310 ?? hva er rett tro? 3 meter er rett bredde på denne båten, som på alle andre 28modeller fra Bayliner. Skroglengde er 27,7 pluss badeplattformen og spydet. Vekt: 2620kg Lykke til med kjøpet og turen nordover. Sitér dette innlegget Link to post
ottis Svart 16.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.September.2008 (redigert) ok. rart selger skriver 310. men dette skal undersøkes mott selger, takker for info. Redigert 16.September.2008 av ottis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
EIK Svart 16.September.2008 Del på Facebook Svart 16.September.2008 Dette er en båt som gir deg mye for pengene Har hatt samme båt 2858 i 4-5 år nå og er fornøyd. Etter teknisk dokumentasjon (CE godkjennelse) er båten max 3,10m bred. Lmax 9.88m Lh 8,40m Bmax 3,10m Bh 3,04m Dypgående 1m Høyde fra vannlinje 3,5m Lettskipsvekt 3.500kg EIK Sitér dette innlegget Link to post
ottis Svart 16.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.September.2008 Takker for det EIK! Det står en 03 mod. Steyr 246 i denne båten. Selger opplyser at det "spytter" ut noe eksos, (mener det var godt synlig når båt ligger til kai) Eier har vært på service med motor, og verksted sier at dette er normalt. Ser andre eiere av Steyr skriver at disse ryker lite. Noen med erfaring? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 16.September.2008 Del på Facebook Svart 16.September.2008 (redigert) Min 246 avgir noe røyk ved oppstart av kald motor (ikke mye) samt noe etter litt gange på tomgang også på varm motor. Dette er ikke unormalt på 246 i følge forhandler her i Stavanger. Denne motoren har noe lavere kompresjon enn 236 og 256 som kan gi litt røyk. Redigert: Det jeg skriver over ble jeg fortalt av Steyr mekaniker. Sjekket nå datablad på de ulike motorene og komp er som følger: MO236K42 18:1 MO246K41 17:1 MO256H45 17:1 Redigert 16.September.2008 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Horken Svart 16.September.2008 Del på Facebook Svart 16.September.2008 Hei igjen Ottis Kan vel bare gratulere deg med en flott båt som du nok kommer til å bli glad i Missunner deg turen nordover Min 236 røyker litt også akkurat ved oppstart så det er nok helt normalt. Gir seg raskt når maskinen får litt temperatur. Vet ikke gangtid på motor, men mener å huske at registerrem skal skiftes rundt 1500 timer. Er uansett ikke noen krise om denne skulle ryke (avhengig av hva slags situasjon du befinner deg i da...) da vippearmene er laget slik at de knekker uten å skade resten av motoren. Har også vært et tema med glødeplugger, bør sjekke om disse er skiftet til riktig type. Ellers så ser jo båten ut til å ha vært i gode hender, og er det elektriske tatt også, er det bare å kose seg i høst og vinter Og båten som du Østkyst Hustler linket til, DEN ga meg definitivt inspirasjon til vinteraktiviteter ja, var bærre lækkert Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 17.September.2008 Del på Facebook Svart 17.September.2008 jeg har lyst på en slik lettplanende bayliner selv. men i disse trakter mener folk flybåter må være minst 36 fot før det er ok med fly. hvordan er disse små i sidesjø? ruller de fælt eller er det ok? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Frøken Fryd Svart 17.September.2008 Del på Facebook Svart 17.September.2008 men i disse trakter mener folk flybåter må være minst 36 fot før det er ok med fly. Generellt er jeg helt enig i den påstanden, men bayliner klarer derimot å lage romslige flybridger helt ned til 28 foterene. Bare å ta en titt på de i havnen. Nå skryter de gjerne ikke like mye av lengden som mange andre heller da, ja på båten... Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 17.September.2008 Del på Facebook Svart 17.September.2008 mitt viktigste kriterie til en fly båt , er stor uteplass bak ( minst være plass til to stoler og ett lite bord + feimerom) og stor fly. man får det nedi den størrelsen vi snakker om her? synes formene på disse er veldig greie , spes de litt nyere. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Ruby Svart 17.September.2008 Del på Facebook Svart 17.September.2008 Som Frøken Fryd sier, Bayliner kan flybridge. Selv på min 2858 er det greit plass til 4-5 personer der oppe. Har ikke sett norskproduserte båter i samme størrelse med tilsvarende plass på fly. Og uteplassen bak har fint plass til 2 stoler og et lite bord og fremdeles god plass til å bevege seg på . Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 17.September.2008 Del på Facebook Svart 17.September.2008 Ref tidligere diskusjon om motorstørrelse. Ser at det ligger en 2858 til salgs med orginal montert Mercruiser 4,2D på 220HK. Antar at det ikke hadde blitt levert en med dette motoralternativet fra fabrikk om det ikke var tilstrekkelig med motor for båttypen. http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...mp;WT.svl=Bilde Ut fra bildene så er det god plass til et par stoler og et bord her Hifo. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Ruby Svart 17.September.2008 Del på Facebook Svart 17.September.2008 Denne båten var også til salgs for et drøyt år siden da jeg var på utkikk. Ser den har et praktisk tak over akterdekk, men vet ikke om jeg synes det var særlig pent.... Selv kunne jeg tenke meg en kalesje bak. Det hadde vært greit å ha montert i vintersesongen, men jeg ville hatt mulighet til å fjerne helt om sommeren. Med min erfaring med samme båt med Steyr 256 vil jeg si denne har for liten motor. Det vil du merke veldig godt når du laster opp for ferieturen.... Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 17.September.2008 Del på Facebook Svart 17.September.2008 Ikke uenig Ruby, den er nok akkuratt stor nok og det er egentlig litt for lite. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Ben Sin Svart 17.September.2008 Del på Facebook Svart 17.September.2008 Den du linker til SF, må da være midt i blinken for deg! Så får du dieselmotoren din og alt er velstand. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 17.September.2008 Del på Facebook Svart 17.September.2008 (redigert) Nei synes den er alt for dyr Til den prisen måtte det vært en ny og større maskin. Redigert 17.September.2008 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Ruby Svart 17.September.2008 Del på Facebook Svart 17.September.2008 Enig, alt for dyr. Du burde klare å få en tilsvarende båt med ny motor til noenlunde den prisen. For et år siden fikk jeg tilbud på en 97-modell med flettny 320 hk motor til kr 750.000.-. Sitér dette innlegget Link to post
Kotnes Svart 17.September.2008 Del på Facebook Svart 17.September.2008 Har en 2858 fra 96 og i den er det 220 hk mercruiser diesel 4,2 L fra 2000. Det er alt for lite for denne båttypen. På en god dag kan jeg få den opp i 22 knop med lite på tankene og ikke feriepakket. Kjøpte en 320 hk diesel før ferien og det var mere riktig da farten økte til over 30 knop og marsjfart på 25knop. Dette skroget går ikke ordentlig ut av vannet før du passerer nesten 20 knop. Desverre fikk jeg motorhavari etter 2 timer så 220 hk ble satt inn igjen så jeg kom meg på ferie. Heldigvis er det en garantisak på motor men allikevel skikkelig ergelig når jeg først hadde fått smaken på mere hester. Leggr ved et bilde av Bayliz som båten heter. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
SF Svart 17.September.2008 Del på Facebook Svart 17.September.2008 For et år siden fikk jeg tilbud på en 97-modell med flettny 320 hk motor til kr 750.000.-. i dag vill det mest sansynlig være godt prutningsmon selv på den. Desverre fikk jeg motorhavari etter 2 timer så 220 hk ble satt inn igjen Kan jeg spørre hvilken motor det var og ikke minst hvem det var som glemte å fylle på olje før oppstart? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Kotnes Svart 17.September.2008 Del på Facebook Svart 17.September.2008 Det var en 2006 mod 4,2 L 320 hk som det sprakk ett stempel i og endte opp med hull i blokka. Dette skjedde i 6 knops fart og er nok bare noe som tydeligvis kan skje. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
Trophy Svart 17.September.2008 Del på Facebook Svart 17.September.2008 Ref tidligere diskusjon om motorstørrelse. Ser at det ligger en 2858 til salgs med orginal montert Mercruiser 4,2D på 220HK. Antar at det ikke hadde blitt levert en med dette motoralternativet fra fabrikk om det ikke var tilstrekkelig med motor for båttypen. Vil bare si at 4,2 liter 220hk er mye for lite til denne båten. Det blir "motbakkekjøring" heile veien... En bekjent av meg kjøpte en 96 mod 2858 med denne motoren og den virket helt ok, men etter 10 timer skar den seg.... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Trophy Svart 17.September.2008 Del på Facebook Svart 17.September.2008 Har en 2858 fra 96 og i den er det 220 hk mercruiser diesel 4,2 L fra 2000. Det er alt for lite for denne båttypen. På en god dag kan jeg få den opp i 22 knop med lite på tankene og ikke feriepakket. Kjøpte en 320 hk diesel før ferien og det var mere riktig da farten økte til over 30 knop og marsjfart på 25knop. Dette skroget går ikke ordentlig ut av vannet før du passerer nesten 20 knop. Desverre fikk jeg motorhavari etter 2 timer så 220 hk ble satt inn igjen så jeg kom meg på ferie. Heldigvis er det en garantisak på motor men allikevel skikkelig ergelig når jeg først hadde fått smaken på mere hester. Leggr ved et bilde av Bayliz som båten heter. Fint med Biminitop og solskjerm akter Har kjørt min i 16 kn noen ganger og da med drevet helt inn tiltet og mye flaps. Kjenner en del motstand og føles ikke riktig. Er enig i at båten bør opp i en 22 kn på marsj for den går lettest og best derfra og raskere. Synes båten klarer seg godt i "høy" sjø. Halvplanerne stod nesten i ro når jeg passerte... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
ottis Svart 17.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.September.2008 Hei igjen Horken! Takker for det Drar og henter båten i morgen, så det skal bli en fin tur nordover.... Så da er det bare og håpe på godt vær Takker dere alle for tilbakemelding, så får vi se om det er en god båt Sitér dette innlegget Link to post
ottis Svart 23.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.September.2008 Da er båten hjemme i nordnorge. Turen i fra Tr.heim til Vesterålen ble noe tøff over folla og vestfjorden (litt sent på året) Men ellers en god tur. Så båten fikk testet seg... "myten" om at bayliner er dårlige i tøff sjø, kan avbekreftes. dette i flg. med pilot som var med på turen som har vært på sjøen en stund Så nå blir det klargjøring til vinter og VM i skreifiske 09 Har flg. spørsmål etter turen... lukt av en blanding av septik,kjemikaller og disel, kommer og går i førerkabin... Båten virker og være meget tørr, men kan se noe snev av fuk/svetting enkelte steder (i kjølen) men etter runt 30 timer i røff sjø, så må en forvente dette?? Noe tips for og fjerne "vond" lukt?? Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 23.September.2008 Del på Facebook Svart 23.September.2008 (redigert) septiktanken på disse "gamle" båtene ligger under dørken i cabin. På tide å skifte slangene... Fukt i motorrom= ofte gjennom luftinntak, hvis forrige eier ikke skiftet disse til en modell med "fuktsperre". Sjekk om der kommer noe fra gjennomgående skruer i hekken... Redigert 23.September.2008 av Trophy (see edit history) Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
SF Svart 23.September.2008 Del på Facebook Svart 23.September.2008 Gratulerer så mye, Nå hvordan oppfører Steyr'en seg i denne båten? Var det nok motor? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.