Skipper Båtløs Startet 11.September.2008 Del på Facebook Startet 11.September.2008 Har kjøpt meg ny kartplotter, men ikke kart ennu. Hva er forskjellen på C-mapmax , og NT+, og hva er å anbefale Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Båtløs Svart 11.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2008 er det ingen som vet noe om dette?? Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 11.September.2008 Del på Facebook Svart 11.September.2008 Hei jory, CMAP NT+ og MAX har samme basiskart. Men MAX har vesentlig mere detaljer, fotos av endel havner, mere landseverdigheter ++. Vet ikke hvilken plotter du har, men du kan antagelig slå av de fleste MAX -tilleggsfunksjonene, og da har du tilnærmet NT+. Husk også at MAX krever mere prosessorkraft, så har du en treg plotter kan det være lurt med NT+. Eldre plottere kan som regel ikke bruke MAX. Her finner du mere Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Båtløs Svart 11.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2008 Hei jory, CMAP NT+ og MAX har samme basiskart. Men MAX har vesentlig mere detaljer, fotos av endel havner, mere landseverdigheter ++. Vet ikke hvilken plotter du har, men du kan antagelig slå av de fleste MAX -tilleggsfunksjonene, og da har du tilnærmet NT+. Husk også at MAX krever mere prosessorkraft, så har du en treg plotter kan det være lurt med NT+. Eldre plottere kan som regel ikke bruke MAX. Her finner du mere Det er en Cobra MC 600 Ci, og den skal kunne takle MAX i følge manualen Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 11.September.2008 Del på Facebook Svart 11.September.2008 Jeg har begge ombord i POSEIDON II og vil bare si at hvis du har mulighet for å benytte C-Map Max, så bør du ikke engang tenke på å velge NT+. Forskjellen er svært stor! Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Skipper Båtløs Svart 11.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2008 Jeg har begge ombord i POSEIDON II og vil bare si at hvis du har mulighet for å benytte C-Map Max, så bør du ikke engang tenke på å velge NT+.Forskjellen er svært stor! Ok...da er jo saken klar...og det er jo ikke noe prisforskjell heller Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 11.September.2008 Del på Facebook Svart 11.September.2008 Vedr. pris - og gode sådanne. Sjekk hos Høcom, de kjører for tiden kampanje på C-MAP, og ser ut til å ligge noe lavere enn andre. Jeg har forøvrig kjøpt samme plotter som deg, men har brikker fra en gammel ødelagt plotter. Prøver de først, tror de skal gå. Men da går jeg selvsagt glipp av alle de nye tingene... Sitér dette innlegget Link to post
10ta9c Svart 12.September.2008 Del på Facebook Svart 12.September.2008 Men MAX har vesentlig mere detaljer, fotos av endel havner, mere landseverdigheter ++.Har lett litt rundt på forskjellige havner i Norge, men ikke funnet et eneste bilde på havneinfoen. Kun ren tekst. Er det noe jeg har oversett, eller er denne funksjonen svært lite oppdatert? Noen som har eksempel på havner som ligger ute med bilder? Har en to måneder gammel C-map Max wide. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
Ronald Svart 12.September.2008 Del på Facebook Svart 12.September.2008 Har lett litt rundt på forskjellige havner i Norge, men ikke funnet et eneste bilde på havneinfoen. Kun ren tekst. Er det noe jeg har oversett, eller er denne funksjonen svært lite oppdatert? Noen som har eksempel på havner som ligger ute med bilder? Har en to måneder gammel C-map Max wide. Jeg har ingen erfaring med dette. Men på Høcoms sider (se over) står det føgende om MAX.brikker og bilder (sitat): "...SISTE OPPDATERING APRIL 2008 MED BILDER AV DE FLESTE HAVNER LANGS NORGES KYST....". Det kan jo tyde på at det er kan være noe du har oversett, evt. om plotteren din ikke virkerhelt som den skal? Ronald. Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 12.September.2008 Del på Facebook Svart 12.September.2008 Vedr. pris - og gode sådanne. Sjekk hos Høcom, de kjører for tiden kampanje på C-MAP, og ser ut til å ligge noe lavere enn andre. Kansje lese annonsen litt bedre KAMPAMJEPRIS PÅ C-MAP MAX KART UT JUNI! W = Wide - kr. 1.790,- MW = Mega Wide kr. 2.690,- Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 12.September.2008 Del på Facebook Svart 12.September.2008 ..Kansje lese annonsen litt bedre... Joda, jeg har sett det - ganske god til å lese, skjønner du . Men de reklamerer regelmessig på Finn (sist oppdatert 2. september), og der står det også "C-MAP MAX WIDE kr. 1790,-" i teksten litt ned. Derfor antok jeg at dette med "juni" bare ikke er oppdatert/dyttet fram i tid, slik man ofte gjør. Skal innrømme at det er litt forvirrende mht. Finn, for i selve prisfeltet på Finn står det riktignok 1.990. En henvendelse vil nok avklare det meste... Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 12.September.2008 Del på Facebook Svart 12.September.2008 (redigert) Har lett litt rundt på forskjellige havner i Norge, men ikke funnet et eneste bilde på havneinfoen. Kun ren tekst. Er det noe jeg har oversett, eller er denne funksjonen svært lite oppdatert? Noen som har eksempel på havner som ligger ute med bilder? Har en to måneder gammel C-map Max wide. Såvidt jeg kjenner til er foto av de norske havnene "på gang" på C-Map Max Wide-kartbrikkene. Kartbrikkene oppdateres 4 ganger pr år og bilder blir lagt til fortløpende. Du finner uansett mange svenske havner og omtrent alle de danske havnene er avbildet. Prøv f.eks. Læsø, Anholt, Sæby, Skagen, Roskilde og Ballen (Samsø), disse har jeg selv nylig brukt. Jeg har hatt stor nytte av flyfotoene når jeg har besøkt spesielt de danske havnene, da bildene utgjør fin tilleggsinformasjon for å planlegge innseilingledene, fysisk plassering av gjestebryggeanlegg, osv. For å se bildene må du ha kartplotter som har funksjonalitet for dette. Selv om plotteren benytter C-map-kartbrikke, betyr ikke dette nødvendigvis at den kan nyttegjøre seg av bildedatabasen. Redigert 12.September.2008 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Båtløs Svart 12.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2008 Jeg har to plottere...kan jeg da bare kjøpe to kartbrikker og et kart,...og installere kartet på begge plotterne, eller er det noe sperre som gjør at jeg bare kan installere det en gang? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 12.September.2008 Del på Facebook Svart 12.September.2008 Har du kartploter for C-map kart, er det ikke noe snakk om installering. Da dytter du bare brikken inn i slotten på kartplotteren, - og vips er kartet på skjermen. Og brikken kan du bruke på hvor mange plottere du måtte ha. gratulerer med C-map. Bedre kart får du ikke. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Skipper Båtløs Svart 12.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2008 Har du kartploter for C-map kart, er det ikke noe snakk om installering. Da dytter du bare brikken inn i slotten på kartplotteren, - og vips er kartet på skjermen. Og brikken kan du bruke på hvor mange plottere du måtte ha. gratulerer med C-map. Bedre kart får du ikke. Lars H. Det er noe jeg ikke forstår her...i katalogen til Flak må kartbrikke og kart bestilles hver for seg...C-card max brikke 128 mb, og C-map max kart wide.. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 12.September.2008 Del på Facebook Svart 12.September.2008 (redigert) Da har du misforstått, eller Flak er uklare. Jeg går ut ifra at du har en kartlpotter og ikke PC? Selve kartene ligger på en brikke enten som MAX eller NT+. C-card brikker er datalagringsbrikker hvor du kan lagre track, ruter og waypoints når kartbrikken blir full. Lars H. Redigert 12.September.2008 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Skipper Båtløs Svart 12.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2008 Da har du misforstått, eller Flak er uklare. Jeg går ut ifra at du har en kaartlpotter og ikke PC? Lars H. Ja en Cobra kartplotter....om du går til www.flak.no og til linken elektronikk/navigasjon...kartplotter/navigator, så ser du hva jeg mener Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 12.September.2008 Del på Facebook Svart 12.September.2008 Kan du gi meg eksakt link til der flak påstår at du må ha 2 brikker? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Skipper Båtløs Svart 12.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2008 Kan du gi meg eksakt link til der flak påstår at du må ha 2 brikker? Lars H. Ikke 2 brikker, men brikke + kart www.flak.no link elektronikk og navigasjon Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Båtløs Svart 12.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2008 Ikke 2 brikker, men brikke + kart www.flak.no link elektronikk og navigasjon brikke kr. 470 og kart kr. 1740 Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 12.September.2008 Del på Facebook Svart 12.September.2008 (redigert) Så også den der, og er litt forvirret. Her er direkte link der det står. Mvh, Kjell Lagt til - det demrer her.... Ser for meg ut som at de forsøker å fortelle at du må bestille brikken (som er tom) og det kartverket de skal laste inn i den tomme brikken separat..... Redigert 12.September.2008 av LA3939 (see edit history) Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Skipper Båtløs Svart 12.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2008 Så også den der, og er litt forvirret. Her er direkte link der det står. Mvh, Kjell Lagt til - det demrer her.... Ser for meg ut som at de forsøker å fortelle at du må bestille brikken (som er tom) og det kartverket de skal laste inn i den tomme brikken separat..... Ligger kartet på en cd da mon tro Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 12.September.2008 Del på Facebook Svart 12.September.2008 (redigert) Nei, de kopierer det inn i brikken din på butikken. Har fått det gjort selv mange ganger, bare ta med gammelbrikken, en koselig drøs mens nye kart kopieres inn, betal for kartene og ha en riktig god dag! Mvh, Kjell Redigert 12.September.2008 av LA3939 (see edit history) Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Lars H. Svart 12.September.2008 Del på Facebook Svart 12.September.2008 (redigert) C-card brikken til 470 kroner er som jeg allerede har sagt helt unødvendig for å vise kart på en plotter. Har selv brukt C-map kart i 15 år og har kun brukt selve kartbrikken. Programmet for å vise kartene på skjermen (dersom det altså er en plotter for C-map og ikke Navionics eller Bluechart) ligger i plotteren din. Hadde du f.eks. en Garmin plotter, har du null sjanse til å vise de fantastiske C-map kartene, - uansett brikker! Lars H. Redigert 12.September.2008 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kjell E Svart 12.September.2008 Del på Facebook Svart 12.September.2008 Bare for å unngå misforståelser, Lars H og jeg snakker om samme brikken. Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.