Jump to content

Hvor selges "Ferro-Bet Rustvask" i Oslo området?

STRANDAKRABBA

Recommended Posts

Fordelen men ferro-bet er at den kun fjerner rust/oksyd, angriper ikke selve metallet. I tillegg lager den et beskyttende metallisk belegg på overflaten slik at det ikke begynner å ruste igjen. Bare å smøre på grunning. (Snakker her om rustfjerneren, den som er brun i fargen. Rustvasken tror jeg har andre egenskaper.)

Vasker man med saltsyre vil metallet også bli tæret samt at det begynner å ruste umiddelbart.

Vasker man med saltsyre vil metallet også bli tæret samt at det begynner å ruste umiddelbart.
Jeg vet at du har mye kunnskap om dette Ingar. Jeg tenkte mest på å fjerne rust fra syrefast stål. Jeg hadde eksempelvis i våres en 50 meter lang 8 mm syrefast kjetting akterut som hadde mange rustangrep. Jeg penslet hele kjettingen med saltsyre og rusten nærmest rant av. I dag er kjettingern like fin. Tidligere har jeg brukt mye tid på å polere syrefast stål ombord med autosol. Nå har jeg forsøkt å pensle forsiktig med saltsyre og har blitt positivt overrasket over hvor forenklet vedlikeholdet har blitt. Så får fremtiden vise om jeg har syrefast materiale om bord eller ei.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...