Jump to content

Båten er på land å da kommer spørsmålene..........(Windy 22 DC)

SkipsrederGranli

Recommended Posts

Jeg har en Windy 22 DC som nå er tatt på land. Jeg skal ikke gjøre all verdens med den ennå men litt smått blir det. Skal bytte ut instrumentene og gulvet i båten samt litt shining av beslag og treverk.

Det jeg lurer på er å legge 18mm finer plater og så "kle" disse med ett skipsgulvbelegg. Jeg har jo alle malene fra det gamle gulvet.. Noen som vet hvor jeg burde kjøpe dette belegget og hva det koster? Er det noe annet materiale enn finer som duger? Har forstått at 18mm finer er ganske dyrt?

Så skal jeg matte ned noe glassfiber som skal males på nytt. Hvor fint papir burde jeg bruke til å matte med?

Så er det noe treverk der som skal lakkes (eller oljes??) på nytt. Hvor fint papir burde jeg bruke til dette? Å åssen lakk (olje??) burde jeg bruke? er vel hovedsaklig teak...

Hvis noen kjenner Windy 22 DC så har denne båten en slags "gardin" over døra til kabinen. En sort "gardin" som trekkes over toppen av døra. Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en ny slik "gardin" og evt hva den koster?

Blei masse spørsmål det her, men jeg er litt ny i denne båtverden og får masse spørsmål når min første båt nå ligger på land, og da er jeg glad jeg har dette forumet der det er så mange flinke folk som svarer på alt mulig rart :-)

:cheers:

Hvis det er samme "skinn"-gardin som på min Windy 27 så kan du sikkert få kjøpe min. Jeg vil ikke ha noen gardin :lol:

Om det er samme mål vites jo ikke. Har isteden laget en treluke der som enkelt festes i åpen posisjon når man skal inn og ut.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Jeg kan iallefall ta et mål av den når jeg bare husker hvor jeg la den. Den er iallefall hel og uskadet.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)

Pass på terminologien. Det heter ikke skipsgulv. Om bord har vi dørk.

Tipper han vet det heter dørk, i sin forklaring bruker han ordet skipsgulv for å gi ett inntrykk for hvordan dette belegget skal se ut, men han omtaler forøvrig dørken som "gulvet i båten" Skulle han heller kalt det "dørkbelegg"? mulig det? men å bruke ordet "skipsgulvbelegg" skjønner iallefall jeg hva han mener og samtidig får ett inntrykk av hvordan belegget skal se ut, ikke utseende av marmorfliser eller skifer, men skipsplank, eller dekksplank om du vil, eller kanskje det også skal omtales som "dørkplank"?!!? Samme det, poenget var at han fant en brukenes forklaring på hva han ville frem til, og det har sikkert jeg også nå fått frem her :nonod::seeya:

er en slags skinngardin ja.. Vil du ta ett bilde av den da?

Slik ser den ut. 66-67 cm bredde, 70 cm lengde

windygardin.jpg

Redigert av teerex (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...