Power by Yanmar Startet 12.September.2008 Del på Facebook Startet 12.September.2008 Det lokale toll kontoret hadde en kontroll av båtene i båthavnen sist uke. Jeg fikk en telefon i fra en hyggelig kar fra etaten som spurte mange spørsmål om båten min. Og da viste det seg at de har lest registrerings nummeret feil, så de ble fornøyd etter å ha fått opplysninger om riktig reg nummer. Jeg har aldri hørt/lest om det tidligere, er det noe som er vanlig eller har vi et ekstra engasjert tollkontor i telemark? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 12.September.2008 Del på Facebook Svart 12.September.2008 Kan ikke huske å ha hørt om dette på BP tidligere. Hva var det de skulle kontrollere da? Registrering er jo en frivillig sak, så de må vel bruke andre metoder hvis de skal finne frem til eierne av båten i havna. Iom at de fant frem til deg så har de vel fått opplysninger av de som bestyrer havna`? Sitér dette innlegget Link to post
Power by Yanmar Svart 12.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2008 De kontrolerte eierforholdet på min båt. Hvorfor de gjorde det vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Mckongen Svart 12.September.2008 Del på Facebook Svart 12.September.2008 Hvor langt har myndighetene lov til å gå når det gjelder tollkontroll av båter? Finnes det noen lover og regler om slik, eller kan de bare brøyte seg frem som det passer dem? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 12.September.2008 Del på Facebook Svart 12.September.2008 Hvordan fant de frem til deg? Sitér dette innlegget Link to post
Power by Yanmar Svart 12.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2008 De fikk telefonnummeret av havnesjefen. Og om de har lov til å gjøre det,har jeg ikke greie på men kansje noen andre på BP har peil. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 12.September.2008 Del på Facebook Svart 12.September.2008 Er ikke dette en bra ting? Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 12.September.2008 Del på Facebook Svart 12.September.2008 Vanlig sjekk her borte .... og de har alle rettigheter!! Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Mouche Svart 12.September.2008 Del på Facebook Svart 12.September.2008 Hvordan vet man at den som ringte er den han gir seg ut for? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Power by Yanmar Svart 12.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2008 jeg er helt enig at dette er en bra ting. Nå som det blir importert så mange båter så er det sikkert noen som prøver å undra avgifter. for ikke å snakke om båttyverier. Jeg har snakket med folk i havnen som bekrefter at de har hatt kontroll, men jeg har aldri hørt om dette før så jeg blei overrasket når de ringte. Sitér dette innlegget Link to post
Power by Yanmar Svart 12.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2008 Nå har jeg sjekket telefonnummeret som ringte meg og det går til. Toll- Og Avgiftsdirektoratet Langbrygga 1, 3724 Skien 35 58 76 06 Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 12.September.2008 Del på Facebook Svart 12.September.2008 Snodig fremgangsmåte, men positivt at de holder kontroller... Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 13.September.2008 Del på Facebook Svart 13.September.2008 Kan være en videreføring av denne aksjonen: Høstjakt på fjorden ga fangst Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Fru Jacobsen Svart 13.September.2008 Del på Facebook Svart 13.September.2008 Dette er faktisk nesten vanlig i Oslo, har ikke sett de i år men nesten hvert år tidligere har jeg sett de har vært innom hos oss.Jeg satt i sola på dekk og spurte hva de drev med, da ba de om å få se alt av nummer og ting på min 20 år gamle 4hk Mariner som lå på badeplattformen. Dette var tydeligvis i orden for de nikket høflig men med en alvorlig mine må vite, og gikk videre. Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Seiljåtten Svart 13.September.2008 Del på Facebook Svart 13.September.2008 Det er jo uansett hyggelig for oss som har jobbet og slitt for de 25% ekstra vi har gitt for båtene våre. Var risikoen for å bli tatt 0.0000 ville nok flere kjøpt seg en rimeligere båt uten moms fra et charterfirma eller noe slikt. Det er vel det tollvesenet forsøker å finne omfanget av. Her synest jeg de gjør en bra jobb Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 13.September.2008 Del på Facebook Svart 13.September.2008 Ja helt greit, men som du sier; hadde de ikke holdt på med dette så kunne vi jo alle spart mva. Ha ha mye bedre det Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Sjøtummel Svart 13.September.2008 Del på Facebook Svart 13.September.2008 Hvordan vet man at den som ringte er den han gir seg ut for? Man spør om å få ringe tilbake til vedkommende. At politi og tollvesen kontrollerer havner er da bare positivt. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 13.September.2008 Del på Facebook Svart 13.September.2008 Jada, bare positivt, men vi er nok "alle" litt naive til tider og det er nok av eksempler på at man kan ringe til folk, utgi seg for både det ene og det andre og få folk til å utelevere det mest utrolige av informasjon! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
nimbuster Svart 13.September.2008 Del på Facebook Svart 13.September.2008 Hva gjør du dersom du ikke kan fremlegge kvitteringer for at du er rettmessig eier av båt eller motor, og hva hvis den ikke er registrert? Skal du sannsynliggjøre at du er rettmessig eier, eller blir du fratatt eiendelene? Eller jakter de på tyvegods etter en savnet-liste? Sitér dette innlegget Link to post
skippy Svart 13.September.2008 Del på Facebook Svart 13.September.2008 Lure og litt på det samme. Har ikke noe papirer på båten som tilsier at den er min. Skiftet motor i vinter, har motor nr. som er oppgitt til forsikringen. Påhenger til jollen er kjøpt av tid. arb. giver med et håndtrykk. Mulig jeg har salgsmelding fra forje eiger, men det sier jo ingenting. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 13.September.2008 Del på Facebook Svart 13.September.2008 Hei Disse kontrollene var det mange av når registrering var påbudt. Motornummer og båt ble kontrollert opp mot registrering og stjålne motorer. Tror de tok nokså mange stjålne motorer da. Ble litt overrasket i sommer da jeg så to helt identiske 37 fotere. Båtene var nye - ikke norskproduserte - og hadde helt likt utstyr. Tilogmed navnet var det samme. Regner med at hjemmehavnene var langt fra hverandre. Så for meg to venner som hadde spleiset på importavgifter for en båt og importert to like. Blir rimelig hvis det bare blir en hk avgift, en mva, en forsikring osv for to båter. Liten mulighet for å bli oppdaget hvis en ikke møtes på sjøen bak en folketom holme og det er tollvesenet som ser dem istedenfor meg. Er ikke sikker på at det var noe juks, men det lignet veldig. Slikt ville neppe kunne oppdages ved en kontroll heller. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
Divemaster Svart 13.September.2008 Del på Facebook Svart 13.September.2008 (redigert) Her borte ringer de ikke, men går fult uniformert ... to og to .... rundt i havna. Redigert 13.September.2008 av Divemaster (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Ingar Svart 13.September.2008 Del på Facebook Svart 13.September.2008 Er det obligatorisk registrering hos dere? Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 13.September.2008 Del på Facebook Svart 13.September.2008 Ingen obligatorisk registrering .... men hvis du blir spurt må du produsere papirer for kjøp / import / eierforhold / Forsikkring / Momsbetaling osv... Båthavna har plikt til å oppgi ditt navn, addresse, kontaktnummer osv., hvis tollvesenet spør.. Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Sydvesten Svart 13.September.2008 Del på Facebook Svart 13.September.2008 Virker å være en grei løsning de har i GB... Ser heller ikke noen store problemer med at tollvesnet kan foreta kontroller i havnene.. Har man orden i eget bo så er slike kontroller lit problematisk for folk flest vil jeg tro... muligens med unntak av kverulantene da... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.