Douro Svart 13.September.2008 Link til dette innlegget Svart 13.September.2008 Hvor langt har myndighetene lov til å gå når det gjelder tollkontroll av båter? Finnes det noen lover og regler om slik, eller kan de bare brøyte seg frem som det passer dem? Jada, det finnes en lov som heter tolloven, og som regulerer slik kontroll i kapitel 13. Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 13.September.2008 Link til dette innlegget Svart 13.September.2008 Virker å være en grei løsning de har i GB... Ser heller ikke noen store problemer med at tollvesnet kan foreta kontroller i havnene.. Har man orden i eget bo så er slike kontroller lit problematisk for folk flest vil jeg tro... muligens med unntak av kverulantene da... Kan jo selvfølgelig bare svare på egne vegne, og jeg syns det er helt fint og greit med kontroll. Jeg tror de andre stort sett mener det samme. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 13.September.2008 Link til dette innlegget Svart 13.September.2008 For Tollvesenet må man bare bøye seg i støvet og gjøre som de sier. De har lov-og forskriftshjemmel til å gjøre det aller meste, til og med de mest intime ting som selv din fastlege ville kreve ditt skriftlige samtykke og en ledsager til stede for å utføre. På den positive siden får vi håpe at det hjelper på i å fange opp narkojævelskap og annet svineri. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Herman Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Vi hadde besøk av en overivrig toller i Lorient (Frankrike) Det ble lettere komisk og absurd når den godt fødde tolleren ble observert med hodet først ned i skittentøysposen vår. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.