Windy37GM Startet 13.September.2008 Link til dette innlegget Startet 13.September.2008 (redigert) Heisann Jeg har byttet båt og planlagte å sette den i hagen der den gamle stod. Nybåten er 1400Kg tyngre enn den jeg hadde, så kransjaffisen mente at det ble for tungt for han. Forrige båten var 4000Kg og han lå på ca 80-85% av det bilen tålte. Er det noen som vet om kranbil i Vestfold som løfter tyngre enn Røisgård? mvh Bavaria32Sport Redigert 13.September.2008 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Mulligan Svart 13.September.2008 Link til dette innlegget Svart 13.September.2008 Nå er det vel ikke løftinga som er problemet, men selve transporten. Ring Olav Askjer. Han har kjørt digre båter. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 13.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.September.2008 (redigert) Løftet ned i hagen min er det værste.... Som du kan se av bildene her :-) Det blir laaaang arm. mvh Bavaria32Sport Redigert 13.September.2008 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
edo Svart 13.September.2008 Link til dette innlegget Svart 13.September.2008 I følge "min" sjåfør er problemet lengen på båten med hensyn til lovligheten å ha den på bilen, maks total lenge 12m med bil og last, båten min er 11m (6tonn)så det er vel ikke helt innenfor regelverket. Dersom han skal løft den langt vekk fra bilen er han også avhengig av å plassere støttebena helt ut på fast underlag Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
SkipsrederGranli Svart 13.September.2008 Link til dette innlegget Svart 13.September.2008 er båten for lang til å få den på en vanlig lastebil er det vel bare å plassere den på en semitrailer med kran vel? hengeren på en semitrailer er vertfall 12m så vidt meg bekjent... Sitér dette innlegget Link to post
edo Svart 13.September.2008 Link til dette innlegget Svart 13.September.2008 Ja det er alternativet, men da er det straks endel dyrere med mobilkran i tillegg Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
Sigurd Svart 13.September.2008 Link til dette innlegget Svart 13.September.2008 Hør med Kent. Om han har tid vet jeg ikke, men han har ihvertfall ikke noe problem med løft og transport av den størrelsen. Har flere biler, også henger om det trengs. http://www.kentkran.no/ Sitér dette innlegget Link to post
SkipsrederGranli Svart 13.September.2008 Link til dette innlegget Svart 13.September.2008 får jo trekkvogn med ganske stor kran å så henger i tillegg så da trenger du jo ikke mobilkran..... Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 13.September.2008 Link til dette innlegget Svart 13.September.2008 Her er en annen mulighet: http://www.dahlentransport.no/tjenester.htm Så som så med hjemmesida hans, men den er under laangsom utvikling. Jeg brukte ham til å plukke ut og sette inn igjen motoren i båten. Nesten umulig presisjonsjobb som han utførte med glans. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 14.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2008 (redigert) Nå har jeg vært ute og målt i gata + det som måt til for å få den inn i hagen. Så 35 TM holder nok ikke, men 45 skal gå med litt margin :-) Skal ringe Kent Kran imorgen, takk skal du ha Sigurd :-) mvh Bavaria32sport tung som helvete :-) Redigert 14.September.2008 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Sigurd Svart 14.September.2008 Link til dette innlegget Svart 14.September.2008 Han i den andre linken jeg ga deg jobber for/sammen med Kent, så da får du avklart i samme slengen om han eventuelt klarer jobben. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 14.September.2008 Link til dette innlegget Svart 14.September.2008 Tan noen bilder da, hadde vært gøy å sett den bli løftet inn i hagen din :) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
SvartRøyk Svart 14.September.2008 Link til dette innlegget Svart 14.September.2008 Ring han som lånte RJ45 tanga di. Kameraten hans har minst 50 TM kran på bilen sin.... :-) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 15.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 (redigert) Den skjønte jeg ikke ? Tanga mi har jeg lånt ut til mange etterhvert :-) mvh Bavaria32sport Redigert 15.September.2008 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
husøy Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Freddy, hos Olav Askjer , han behandler båten som om det er hans egen. Anbefales Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Freddy 41 t/m. Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Du kan eventuelt høre med Halvorsen Transport. De har kraftig materiell (55/80 tm), de hjalp meg med et laaaangt løft da båten vår ble hentet i Oslo. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 det er de som plukker opp min båt. veldig erfaren og dyktig sjåfør ( halvorsen) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Windy37GM Svart 15.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 (redigert) Da er Askjer og Transporthjelpen sjekket ut, de klarer ikke, det blir for lang arm fordi kranens vekt også må medregnes :-( Kent ba meg ringe Freddy fillern, liker å ha den ihagen. Har hatt båt på Vallø før og på våren hadde det vært fest ombord, alle batterier bunnfrosne fordi de var dyputladet+spjæret presennign som kostet meg en starter til 4K. Bavaria32sport Redigert 15.September.2008 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Eos Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Har du prøvd Evensen kran / Kranringer. På sine hjemmesider Kranringen / Kranbiler oppgir de opp til 110 t/m Paul Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 15.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 (redigert) Da kommer en mann fra Kranringen ikveld/imorgen og ser på sakene. spennende Bavaria32sport Redigert 15.September.2008 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Windy37GM Svart 4.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2008 (redigert) Da var Bavariaen plassert i hagen. Mannen fra Kranringen kom aldri... Så jeg fikk tak i en 8 tonns gravemaskin og gravde plass inntil gjerdet slik at armen ikke skulle bli så lang på krana. Det holdt med 7-8% margin på krana. Fortsatt Røisgåd AS i Stokke. Slik ser det ut med 5.500 Kg i relativt høyt svev :-) Mvh Bavaria32Sport Redigert 4.Oktober.2008 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Polarn Svart 4.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2008 Lurer på an ting ang å ha båten i hagen. Må man sende ut nabovarsel for så å få godkjenning av alle på dette? Eller er det fritt frem her? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Polarn Svart 4.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2008 Fant igjen denne tråden, så da virker det som det er greit så lenge det ikke er til vesentlig ulempe for naboen. https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=25065&st=20 Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Mouche Svart 4.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2008 For å få riktig svar så må du nok ta en telefon til din egen kommune og spørre der siden dette kan variere fra kommune til kommune og sågar innenfor den enkelte kommune! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.