Jump to content

Løfting av tung båt i Vestfold, kranbil i Vestfold

Windy37GM

Recommended Posts

Heisann

Jeg har byttet båt og planlagte å sette den i hagen der den gamle stod. Nybåten er 1400Kg tyngre enn den jeg hadde, så kransjaffisen mente at det ble for tungt for han. Forrige båten var 4000Kg og han lå på ca 80-85% av det bilen tålte.

Er det noen som vet om kranbil i Vestfold som løfter tyngre enn Røisgård?

mvh

Bavaria32Sport

Redigert av Bavaria32Sport (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Nå har jeg vært ute og målt i gata + det som måt til for å få den inn i hagen. Så 35 TM holder nok ikke, men 45 skal gå med litt margin :-) Skal ringe Kent Kran imorgen, takk skal du ha Sigurd :-)

mvh

Bavaria32sport

tung som helvete :-)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Da er Askjer og Transporthjelpen sjekket ut, de klarer ikke, det blir for lang arm fordi kranens vekt også må medregnes :-(

Kent ba meg ringe Freddy

fillern, liker å ha den ihagen. Har hatt båt på Vallø før og på våren hadde det vært fest ombord, alle batterier bunnfrosne fordi de var dyputladet+spjæret presennign som kostet meg en starter til 4K.

Bavaria32sport

• 3 uker senere...

Da var Bavariaen plassert i hagen. Mannen fra Kranringen kom aldri... Så jeg fikk tak i en 8 tonns gravemaskin og gravde plass inntil gjerdet slik at armen ikke skulle bli så lang på krana. Det holdt med 7-8% margin på krana. Fortsatt Røisgåd AS i Stokke.

Slik ser det ut med 5.500 Kg i relativt høyt svev :-)

bavariailuften3.jpg

bavariailuften2.jpg

bavariailuften.jpg

Mvh

Bavaria32Sport

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...