Per Harald Svart 4.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2008 Bavaria32Sport Følger vist ikke så godt med her, men er det Joda310 som har byttet nick? Kan jeg gratulere med en flott ny båt? Fint å få den opp i hagen tenker jeg. Selv skal jodan opp tirsdag 14, og rett i garasjen hjemme. Kos deg med ny båt. Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Frøken Fryd Svart 4.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2008 Disse bilene er kjekke, sving på alle hjul på hengeren og man kan forlenge vognen mange meter uten å forlate førerhytten. Min var full i vann og diesel når den ble løftet, 10 meter fra bilen ble den sjøsatt... Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 4.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2008 Bavaria32SportFølger vist ikke så godt med her, men er det Joda310 som har byttet nick? Kan jeg gratulere med en flott ny båt? Joda, jeg har byttet båt og nick :-) Båten er tidligere pappa sin og vi har kjøpt den pga hans litt reduserte helse.. Deilig med 2 motorer mhp manøvrering. Og selvfølgelig at denne er en del nyere enn den vi hadde (4 år mot 10). Jeg har senket skuldrene litt nå som den står i hagen, det er godt å ha den rett i nærheten hvor jeg kan følge med hvis noe skulle skje med presenning osv. + at det som skal gjøres med den blir letter når den er såpass tilgjengelig. At vi måtte grave litt i hagen for å få den på plass var egentlig bare et utilsiktet pluss fordi gravemaskinkjøring er dritgøy :-) mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Windy37GM Svart 4.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2008 Disse bilene er kjekke, sving på alle hjul på hengeren og man kan forlenge vognen mange meter uten å forlate førerhytten. Jeg bor litt teit til med liten plass, så en slik er det ikke plass til. Men nå er vi i nærheten av maks av det som går opp hit.... Tankekors: Joda 310 er 9,35 lang og blir oppgitt til 31 fot. Bavaria 32 er 10,20 lang, dvs nesten meteren større? Er det bare store føtter i Tyskland eller er det noe annet rart? Forskjellen i vekt er ca 1400Kg mvh Bavaria32Sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Frøken Fryd Svart 5.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 Ofte er lengden på båtene av mindre betydning, skal jeg samenligne båter jeg kjenner godt kan jeg ta eksempel på Bayliner 3258 som er 10,7m lang og 3288 som har samme lengde. 3288 er ett romskip i forhold til 3258, det kommer av bredden og planløsning, nå er jo heller ikke 3288 en planende båt. Poenget mitt er at antall fot er av mindre betydning. I sommer lå jeg ved siden av en 38 foting som ikke målte en cm lengre enn min 32 fot... Men det høres jo kjekkere ut at båten er 38 fot da! Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 5.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 (redigert) Sjekk bildene av de 2 båtene på samme lastebil: Det er jaggu en lang fot :-) Bavaria32Sport Redigert 5.Oktober.2008 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Frøken Fryd Svart 5.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 Ja det var stor forskjell på de to bildene, det morsomme her er at den med de "minste føttene" er den nyeste! Hvor lang og bred er disse i meter? Det er vel ting som tyder på at man får mer båt for pengene ved å velge Bavaria enn mage andre. Skulle gjerne hatt min i hagen av og til under større forbedringer, men da må jeg jo først og fremst ha en hage Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 5.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 (redigert) Jodaen er 1998 modell, men lages fortsatt med samme mål. 9,35 lang og 3,00 bred. Bavariaen er 2004 modell, 10,20 lang og 3,20 bred. Nå har vinden roet seg i Tønsberg, så nå er det natta :-) mvh Bavaria32sport Redigert 5.Oktober.2008 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.