Jump to content

Import av 4,3 liters Mercruiser

gunkai

Recommended Posts

Hei! Jeg tusler med tanken om å kjøpe en eldre daycruiser. Mye dårlige motorer og drev ute og går, og det kan derfor bli aktuelt å bytte motor, og da helst helt ny. Vil det lønne seg å importere fra Sverige, evt. andre land? Ser for meg at man ved kjøp av ny motor kan trekke fra utenlandsk moms, i motsetning til en brukt. Det mest aktuelle er en 4,3 liters Mercruiser.

Takknemlig for alle tilbakemeldinger, gjerne med tips til selgeres nettsider. For ordens skyld nevner jeg at jeg selvsagt skal betale de avgifter som følger med, slik at det ikke blir et tema i eventuelle svar.

Hør med Fredrik på www.boats.de

Amerikanske motorer er billige i USA. Husk at den må være CE merket. Ved kjøp av ny motor gjelder fabrikk garantien også i Norge.

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Jeg antar at mange av Mercruser motorene er CE merket fra fabrikk. Altså ved kjøp av ny motor fra USA, der samme modellen selges i EU i dag.

I alle fall er det slik at når vi henter opp diverse utstyr fra Kina, er det CE merket (godkjent) fra fabrikk - slik at vi slipper å ta dem gjennom merkingen.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Ofte er "offentlige priser" for USA generelt eksklusive skatter / avgifter og frakt "over there". Med andre ord pleier annonsert pris å være basisprisen som man må plusse frakt og avgifter til. - Ut fra hva jeg har forstått er det fordi det finnes egne avgifter i forskjellige stater i USA.

Ergo regner jeg med (men vet ikke) at offisielle priser oppgitt der borte er omtrent det samme som eksportpris.

Håper det er noen her som vet, for det hadde vært interessant å vite :-)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...