gunkai Startet 13.September.2008 Link til dette innlegget Startet 13.September.2008 Hei! Jeg tusler med tanken om å kjøpe en eldre daycruiser. Mye dårlige motorer og drev ute og går, og det kan derfor bli aktuelt å bytte motor, og da helst helt ny. Vil det lønne seg å importere fra Sverige, evt. andre land? Ser for meg at man ved kjøp av ny motor kan trekke fra utenlandsk moms, i motsetning til en brukt. Det mest aktuelle er en 4,3 liters Mercruiser. Takknemlig for alle tilbakemeldinger, gjerne med tips til selgeres nettsider. For ordens skyld nevner jeg at jeg selvsagt skal betale de avgifter som følger med, slik at det ikke blir et tema i eventuelle svar. Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 13.September.2008 Link til dette innlegget Svart 13.September.2008 Hør med Fredrik på www.boats.de Amerikanske motorer er billige i USA. Husk at den må være CE merket. Ved kjøp av ny motor gjelder fabrikk garantien også i Norge. Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
gunkai Svart 13.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.September.2008 Takk for svar. Hva kreves for å få den CE-merket? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 13.September.2008 Link til dette innlegget Svart 13.September.2008 Jeg antar at mange av Mercruser motorene er CE merket fra fabrikk. Altså ved kjøp av ny motor fra USA, der samme modellen selges i EU i dag. I alle fall er det slik at når vi henter opp diverse utstyr fra Kina, er det CE merket (godkjent) fra fabrikk - slik at vi slipper å ta dem gjennom merkingen. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Executive Svart 13.September.2008 Link til dette innlegget Svart 13.September.2008 De aller fleste motorer nyere enn 2006 er CE merket fra fabrikk. Det står et merke på motoren og ligger samsvarserklæring i dokumentasjonen. Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
gunkai Svart 13.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.September.2008 Takk igjen, da ser det ut som om CE-merking skal være ok ved kjøp av ny motor. Men er det noe å spare på å importere, eller går vinning opp i spinning? Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 13.September.2008 Link til dette innlegget Svart 13.September.2008 Finn fram kalkulatoren http://www.boattrader.com/find/listing/200...0HP-V6-87445351 Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
gunkai Svart 13.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.September.2008 Takk igjen, etter hva jeg kan regne ut vil en slik motor havne på rundt 110 000 NOK. Er det noen avgifter å trekke fra på priser i USA? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 13.September.2008 Link til dette innlegget Svart 13.September.2008 Ofte er "offentlige priser" for USA generelt eksklusive skatter / avgifter og frakt "over there". Med andre ord pleier annonsert pris å være basisprisen som man må plusse frakt og avgifter til. - Ut fra hva jeg har forstått er det fordi det finnes egne avgifter i forskjellige stater i USA. Ergo regner jeg med (men vet ikke) at offisielle priser oppgitt der borte er omtrent det samme som eksportpris. Håper det er noen her som vet, for det hadde vært interessant å vite :-) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.