trollmor Startet 14.September.2008 Link til dette innlegget Startet 14.September.2008 Ønsker meg en Swang båtgrill på gass. Den jeg mener kan festes til rekken i båten og blir kald kort tid etter at maten er ferdig. Mener at det er et firma i Oslo som selger denne grillen. Kanskje noen som har en slik de ønsker å selge brukt. Har noen av dere erfaringer med denne grillen. Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 14.September.2008 Link til dette innlegget Svart 14.September.2008 Kan det være at du mener Magma Grill forhandlet av Swang? Om så er, tror jeg det er veldig få forhandlere utenom Swang som har denne. Erfaringene mine er bare gode. Jeg har kjøpt tilpasning for vanlig gassflaske. Å slippe småflaskene syns jeg er en fordel. Enkelte mener den er for følsom for sterk vind, men monteringen min gjør at jeg aldri har hatt noen problemer med det. Du får ekstrautstyr til grillen så du kan bruke den som kokeapparat. Eneste aberet jeg ser er prisen og prisene på extrautstyr. Bestiller du fra USA via nettet er det en del å spare tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 14.September.2008 Link til dette innlegget Svart 14.September.2008 Jeg vil også tro at det dreier seg om en av de desidert beste båtgrillene, nemlig Magma. Jeg har kjøpt min fra Seatronic i Moss ( se side 125 i katalogen) som har flere modeller og nødvendig tilbehør til å koble opp mot ekselpelvis 5 kg standard propanflasker som vi bruker i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
trollmor Svart 14.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2008 Tusen takk for svar. Ja det er nok Magma jeg mener. Vi møtte mange i sommer som var svært fornøyd med denne. Tror denne koster over 3000, men kanskje noen vet om et sted det er billigere. Hvis en handler på nettet fra USA får en vel også moms på 25 prosent + toll. Kanskje noen har noen lure ideer. Tar imot alt med takk. Synes den grillen er i overkant dyr. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 14.September.2008 Link til dette innlegget Svart 14.September.2008 Jeg har i mer enn 10 år brukt mange typer griller ombord. For meg er det ingen tvil om at Magma grillene er blant de beste ombord. Jeg vet ikke om det er så mye å spare på å kjøpe direkte fra USA. Husk at dere også trenger overgang fra norske gassflasker til grillen. Sitér dette innlegget Link to post
trollmor Svart 14.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2008 Takk for nyttige opplysninger. Visste ikke at jeg måtte ha overgang. Sikkert lurest å kjøpe denne grillen i Norge. Kanskje båtmessene kan ha noen tilbud? Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 14.September.2008 Link til dette innlegget Svart 14.September.2008 Tviler på om det er så mye å spare på en eventuell messepris. Uansett er den dyr. Jeg skal ha trekk og kjele til min grill. Bare trekket koster mellom 4 og 500 kroner mener jeg å huske. Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Vi har også en magma grill og er storfornøyd med den vi kan oble den til gassen ombord og små flasker for og ta grillen med på land den siste versonen brukte vi mest. aldri noe tull. Sitér dette innlegget Link to post
Flybridge Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Under 1.500,- NOK i statene, ebay. Ser her Sitér dette innlegget Hilsen: Capitan of Canopus Link to post
asunde Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Kjøpte min her : http://www.westmarine.com/webapp/wcs/store...mp;classNum=465 Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Frågor till Er som använt denna grill: Får man grill-smak på köttet? Anledningen till frågan är att jag haft en gasolgrill hemma i trädgården tidigare, och grillresultatet blev inte riktigt som vid kolgrillning. Verkade som om värmen tidvis var lite skral och köttet blev mer kokt än grillat... Sen nästa fråga: känns det rimligt säkert att grilla på detta sätt ombord? Bortsett från dessa tvivel kan jag mycket väl se fördelarna med gasolgrill som man kan sätta fast på lämpligt ställe. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Svært praktisk sak. Jeg kjøpte et feste som passer til 25mm rekkerør. Da kan vi feste grillen til rekka på fordekket når vi sitter der, eller til rekka bak i lasarettet hvis det skulle passe. Har også fot som benyttes når vi griller på land. Jeg synes at varmen er mer enn tilstrekkelig, slik at jeg må sette ned varmen etter å ha grillet en stund. Vår grill går nå på 5. året og jeg mener den er værdt den stive prisen. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Sigurd Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Tja, om det blir grill-smak? Hører jo stadig at proffe kokker sverger til godt gammeldags grill-kull for å få rette smaken. Min gane gir vel egentlig blaffen når jeg er sulten, bare jeg slipper drittjobben med å bære rundt på en støvete papirsekk og tennvæske. Ikke minst slippe oppryddinga....som gjerne ikke blir før en reiser videre neste dag...og det har reina om natta. Uansett: Gourmetene har sikkert rett i at grillkull gir det aller beste resultat. Om det er sikkert? Jeg syns det. Det vil alltid være en fare forbundet med bruk av gass, men følger man reglene er det sikkert. Jeg ser noen har grillen stua vekk til vanlig og monterer den utenfor rekka ved bruk. Jeg har min fastmontert innvendig. Avstanden til rekka kan enkelt forlenges ved å forlenge festearmen. Jeg skal tilpasse en støttepinne i syrefast for å støtte under grillen mot dekket da den ikke klarer vekta av kjelen under krabbekoking Sitér dette innlegget Link to post
asunde Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Det er faktisk en utrolig god gassgrill, mye bedre enn den jeg har hjemme. Den er mer enn varm nok og varmen er utrolig jevn over hele grillen. Har aldri opplevd at flammen har blåst ut. Jeg har grill med fiskestang feste, dvs., jeg har montert fiskestang feste på dollbordet bak, og stikker grillfeste ned i det. Grillen kan da vinkles og snues i alle retninger. Helt genialt, så absolutt å anbefale. Beste kjøp jeg noen gang har gjort. Helt sjef i uthavn og ved kaier der det ikke er lov å grille på land. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 16.September.2008 Link til dette innlegget Svart 16.September.2008 Når det gjelder sikkerheten med denne Magma grillen så anser jeg at den er like sikker som andre enheter som bruker gass ombord - om ikke sikrere. Jeg har en overgangsenhet fra selve grillen til en 5 kg kompositt gassflaske. Jeg kan med dette systemet holde bedre oppsyn enn hva jeg kan med stekeoven og gassbluss. Vi har heller ingen vansker med å få tilstrekkelig varme på grillen. Sitér dette innlegget Link to post
jandrea Svart 16.September.2008 Link til dette innlegget Svart 16.September.2008 Takk for nyttige opplysninger. Visste ikke at jeg måtte ha overgang. Sikkert lurest å kjøpe denne grillen i Norge. Kanskje båtmessene kan ha noen tilbud? Tilkobling til norske flasker koster 149,- på Europris. Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
Sigurd Svart 16.September.2008 Link til dette innlegget Svart 16.September.2008 Tilkobling til norske flasker koster 149,- på Europris. Den får du billig mange forskjellige steder. Det er motsatt side, regulatoren og tilpasninga til grillen, som koster noe mere. Sitér dette innlegget Link to post
trollmor Svart 21.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2008 Takk for mange gode svar. Veldig interessant å følge diskusjonen her. Tydelig at de aller fleste er veldig godt fornøyd med denne grillen. Takk for hjelpen. Sitér dette innlegget Link to post
Trude III Svart 28.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2009 Hei, Er det noen som vet hvor i Oslo området det er mulig å kjøpe engangs gassbeholdere til Magma grillen? Mener de er merket cv 470. Det er tydeligvis mange typer av disse engangs gassflaskene. Har ikke gass ombord så jeg ønsker å fortsette med disse små gassbeholderne. Jeg vet de har på Swang på Lysaker men finnes det andre i Oslo? Hilsen Trude III Sitér dette innlegget Trude III Link to post
Mulligan Svart 28.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2009 Får man grill-smak på köttet? Nei. Grillkullet er ett av krydderne som kjennes godt. De som kan dette kjører også på med hickory flis ol. oppi grillen for smakens skyld. Gassgrill er bare tull. Du får et langt bedre resultat med stekepanna. Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 28.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2009 Hei, Er det noen som vet hvor i Oslo området det er mulig å kjøpe engangs gassbeholdere til Magma grillen? ...... Jeg har forlengst gått over til kobling til vanlig gassflask, men mener å huske at jeg måtte i G-Sport forretninger for å få rett type. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 28.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2009 Har nettopp kjøpt magma gassgrillen på seatronic. Er fornøyd så langt. Kull er tull! Her i Bergen kjøpes gassflasken et sted som heder Gass Service. Finnes ikke det i oslo? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Kosmix Svart 28.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2009 11kg gass koster 160,- i Horten. Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
mhemil Svart 6.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2009 Store prisforskjeller mellom Swang og Seatronic. Er denne lik med denne så er det stor prisforskjell, men beskrivelsen av seatronic sin passer ikke med bildet av "Chefsmate". For meg vil ikke rekkefeste fungere så jeg har tenkt å la min stå på badeplattformen. Bør jeg da kjøpe den klassisk runde, eller en av de rektangulære? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 6.Juli.2009 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2009 Vi har den runde. Grei sak å pakke bort. Vi bruker den til pølser om vi ikke er ombord i båten og fisk når ungene har fått makrell de vil ha til kvelds. Jeg oppfatter den ikke som en gourmet grill - men kan jo bli overrasket en gang. Har ikke testet chateau briand eller lignende på den Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.