Jump to content

Swang gassgrill til båt, erfaringer.

trollmor

Recommended Posts

Kan det være at du mener Magma Grill forhandlet av Swang? Om så er, tror jeg det er veldig få forhandlere utenom Swang som har denne. Erfaringene mine er bare gode. Jeg har kjøpt tilpasning for vanlig gassflaske. Å slippe småflaskene syns jeg er en fordel. Enkelte mener den er for følsom for sterk vind, men monteringen min gjør at jeg aldri har hatt noen problemer med det. Du får ekstrautstyr til grillen så du kan bruke den som kokeapparat.

Eneste aberet jeg ser er prisen og prisene på extrautstyr. Bestiller du fra USA via nettet er det en del å spare tror jeg.

Tusen takk for svar. Ja det er nok Magma jeg mener. Vi møtte mange i sommer som var svært fornøyd med denne. Tror denne koster over 3000, men kanskje noen vet om et sted det er billigere. Hvis en handler på nettet fra USA får en vel også moms på 25 prosent + toll.

Kanskje noen har noen lure ideer. Tar imot alt med takk. Synes den grillen er i overkant dyr.

Frågor till Er som använt denna grill:

Får man grill-smak på köttet?

Anledningen till frågan är att jag haft en gasolgrill hemma i trädgården tidigare, och grillresultatet blev inte riktigt som vid kolgrillning.

Verkade som om värmen tidvis var lite skral och köttet blev mer kokt än grillat...

Sen nästa fråga:

känns det rimligt säkert att grilla på detta sätt ombord?

Bortsett från dessa tvivel kan jag mycket väl se fördelarna med gasolgrill som man kan sätta fast på lämpligt ställe.

Svært praktisk sak. Jeg kjøpte et feste som passer til 25mm rekkerør. Da kan vi feste grillen til rekka på fordekket når vi sitter der, eller til rekka bak i lasarettet hvis det skulle passe. Har også fot som benyttes når vi griller på land. Jeg synes at varmen er mer enn tilstrekkelig, slik at jeg må sette ned varmen etter å ha grillet en stund. Vår grill går nå på 5. året og jeg mener den er værdt den stive prisen.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Tja, om det blir grill-smak? Hører jo stadig at proffe kokker sverger til godt gammeldags grill-kull for å få rette smaken. Min gane gir vel egentlig blaffen når jeg er sulten, bare jeg slipper drittjobben med å bære rundt på en støvete papirsekk og tennvæske. Ikke minst slippe oppryddinga....som gjerne ikke blir før en reiser videre neste dag...og det har reina om natta.

Uansett: Gourmetene har sikkert rett i at grillkull gir det aller beste resultat.

Om det er sikkert? Jeg syns det. Det vil alltid være en fare forbundet med bruk av gass, men følger man reglene er det sikkert.

Jeg ser noen har grillen stua vekk til vanlig og monterer den utenfor rekka ved bruk. Jeg har min fastmontert innvendig. Avstanden til rekka kan enkelt forlenges ved å forlenge festearmen. Jeg skal tilpasse en støttepinne i syrefast for å støtte under grillen mot dekket da den ikke klarer vekta av kjelen under krabbekoking

Det er faktisk en utrolig god gassgrill, mye bedre enn den jeg har hjemme.

Den er mer enn varm nok og varmen er utrolig jevn over hele grillen.

Har aldri opplevd at flammen har blåst ut.

Jeg har grill med fiskestang feste, dvs., jeg har montert fiskestang feste på dollbordet bak, og stikker grillfeste ned i det.

Grillen kan da vinkles og snues i alle retninger.

Helt genialt, så absolutt å anbefale.

Beste kjøp jeg noen gang har gjort.

Helt sjef i uthavn og ved kaier der det ikke er lov å grille på land.

Når det gjelder sikkerheten med denne Magma grillen så anser jeg at den er like sikker som andre enheter som bruker gass ombord - om ikke sikrere. Jeg har en overgangsenhet fra selve grillen til en 5 kg kompositt gassflaske. Jeg kan med dette systemet holde bedre oppsyn enn hva jeg kan med stekeoven og gassbluss. Vi har heller ingen vansker med å få tilstrekkelig varme på grillen.

• 9 måneder senere...

:smiley:

Hei,

Er det noen som vet hvor i Oslo området det er mulig å kjøpe engangs gassbeholdere til Magma grillen?

Mener de er merket cv 470. Det er tydeligvis mange typer av disse engangs gassflaskene.

Har ikke gass ombord så jeg ønsker å fortsette med disse små gassbeholderne.

Jeg vet de har på Swang på Lysaker men finnes det andre i Oslo?

Hilsen Trude III

Trude III

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...