joelle Startet 14.September.2008 Del på Facebook Startet 14.September.2008 sitter og går igjennom hva jeg har lyst og finne på med båten i vinter, og en av di saker som ska gjøres er og fjerne lakk fra teak på dekk og bade plattform. Lurer da hvis det bare er og slipe i vei, tenker da litt på at det er natet mellom teak stavene Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 14.September.2008 Del på Facebook Svart 14.September.2008 Gjorde samme jobb i år.En kraftig sliper, myyye papir også grovt . maske, så er det bare å sette igang. Natene ligger under lakken, og kan slipes.. Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Sjøkua Svart 14.September.2008 Del på Facebook Svart 14.September.2008 Jeg ville brukt en kraftig sliper med støvsugeravsug. Dette får at støvet ikke blir liggende på dekket og pakke seg inn i papiret. Da jeg slipte min teak begynte jeg med 40 papir bare til lakken var borte så gikk jeg over til finere. Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 14.September.2008 Del på Facebook Svart 14.September.2008 Holder på med tilsvarende arbeid, begynner med 40 til lakken er fjernet og deretter til finere papir (180). Tilslutt vask med rødsprit, og så over til teakoljen, flere strøk vått i vått, så lar jeg det tørke over natta og derette sliper jeg det med 800 våtpapir (hentet det hos en biloppretter) med olje på, lar dette tørke litt og så ett siste lag med olje igjen. Mye arbeid, men fint blir det. Har jo god tid utover vinteren, tar hjem litt i slengen. (Seilbåt). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.