Daffy Startet 14.September.2008 Link til dette innlegget Startet 14.September.2008 Jeg sitter med en vannpumpe til Volvo Penta B 30. Jeg husker ikke om den er til bil eller båt. Tror den er til bil. Her er bilde av den. Er det noen her som vet hva forskjellen er? Jeg minnes at det er flere kammer til båt enn bil. At det er 3 til bil og 5 til båt. Stemmer dette? Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Lazyjack Svart 14.September.2008 Link til dette innlegget Svart 14.September.2008 Kan ikke se hvorfor det skal være forskjell på sirkulasjonspumpe til bil og til båt. De motorene jeg har vært borti som benyttes i bil og båt så er sirkulsjonspumpa den samme. Sitér dette innlegget Link to post
AQ140A Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 På min AQ140 (B-21) passet pumpen 90%. Forskjellen var at stussen som stikker ut er lengre pga. montering av slange å ikke kjøler. I tilegg så var der ett ekstra hull på denne stussen men da innenfor flense (inne i pumpa) Resultatet ble å prøve med en B-21 pumpe til 400,- og så for å kjøpe en marine utgave som endatil var modernisert nærmere bilpumpen til en pris av 3600,- De hadde kappet stussen kortere for så å legge ved en slange som skulle montere mellom kjøler og pumpestuss. Vist du er litt nevenyttig og tid så hadde jeg tatt av kjøler, og pumpe for så å montert det litt unna motoren slik at bilutgaven passet. Hadde det vært en nyere motor så hadde jeg nok kjøpt orginalt. Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 15.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Takk for tips men jeg skal ikke bruke denne. Jeg skal selge den. Og da kan det jo være greit å vite hva den er beregnet til Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
AQ140A Svart 15.September.2008 Link til dette innlegget Svart 15.September.2008 Ok, da ville jeg ha tippet båt, siden der ikke er stuss til å koble på radiatorslangen, men igjen tipping Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.