Jump to content

Båt på sjøen i vinter trenger tips

jutul

Recommended Posts

Hei, gjør hvert år det samme. Også i Fredrikstad :smiley:

Jeg tar aldri sjansen på at strømforsyning er helt sikker, derfor konserveres både motor og toalett.

Tømmer alt av ferskvann og varmtvannstank.

Tar av dusjhoder.

Selve konserveringen kan du sikkert.

Det du først og fremst må passe på er å BRUKE båten så ofte som mulig. Dersom du greier å bruke båten hele tiden slipper du til og med å tenke på konservering og frost-sikring.

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Amalie 36 , så det er bare å løsne slangen oppe og slippe nedpå fostvæske , japp det burde gå greit.

Frostvæske i doskåla fikser nok videre i systemet ja og det har jeg gjort i alle år men har hørt at frostvæske ødelegger gummidelene i pumpa.

Jeg skal ha båten på vannet i vinter og det er flere steder der jeg er litt i tvil.

Har blant annet fotpumper for ferskt og saltvann inn i byssa og de bør vel holde sålenge jeg bare pumper de tørre. Det skal jo uansett stå på varme i båten gjennom vinteren.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...