Jump to content

Hjelp til å finne link til artikkel ang ankring

bjorngb

Recommended Posts

Nå har jeg søkt og Googlet både her og www, men finner ikke en link til en artikkel på ankring skrevet av en som var med å utvikle enten Fortress eller SPADE ankeret. Er det noen som er bedre enn meg å søke eller har linken?

Bl.a. nevner forfatteren at den "ultimate" kombinasjonen er 25m kjetting og var det 50m nylon som er "spleiset sammen" på riktig måte - og hvorfor det ikke var lurt å bruke ankersvivel...

Anyone?

nix.

Det går frem av artikkelen at:

- Artikkelen er skrevet på engelsk

- Forfatteren har hatt MANGE netter på svai

- Forfatteren har vært med å utvikle Fortress eller SPADE anker (husker ikke hviklet av de to)

- Et av rådene er å ikke bruke svivel

- Fordeler og ulemper med å bruke kjetting og tau for ankring

- Et av rådene er å bruke 25m kjetting sammen med et langt nylon tau

- Hvordan tau og kjetting skal være spleiset sammen for å holde

nei.

Det var en link fra BP til denne artikkelen. Artikkelen var ikke gjengitt på BP. Det var såvidt jeg vet ikke så mye diskusjon rundt denne artikkelen heller - den var linket til "midt i" en annen diskusjon/tråd - som jeg regner med omhandlet eller touchet innom ankring. Det var vel noen som mente at vi kunne føre på karen som hadde skrevet artikkelen - fordi han (påstod) at han hadde ligget mye på svai.

Redigert av bjorngb (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...