Security Startet 17.September.2008 Link til dette innlegget Startet 17.September.2008 Vurderer å kjøpe en brukt Skorgenes 330 Sonic og lurer på hvilke erfaringer folk har om denne båten. Har søkt litt på nettet, men finner for det meste bare eldre innlegg. Klarer ikke å finne så mange som har vært misfornøyd med unntak av en person med en smørbrød liste av feil. Her har det blitt skrevet på en del innlegg at mye av det var overdramatisert. Håper noen kan bidra med litt nyere erfaringer om både båt og motor. Har lite lyst til å gå på en smell, men jeg synes det er en fin båt som ser noe mer moderne ut enn mange andre. Har forøvrig også vurdert Viksund 31 , Skilsø 33 FB men her er salongen på feil side, Scand Baltic men de er jo konkurs og usikker på garantiordninger. Puh, dette skal ikke være lett. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellka Svart 17.September.2008 Link til dette innlegget Svart 17.September.2008 Hei der. Vi kjøpte en Skorgenes 330 i våres, og er så langt veldig fornøyd. Har vært noe små plukk i starten, men har rettet det meste nå. Feilene besto i at det viste at motoren gikk seg varm. Etter mye søking og sjekking av alt mulig som hadde med kjøling å gjøre, viste det seg å være instrumentet som var ødelagt. Det var også en lekkasje på ekspansjonstanken for kjølevesken, her måtte tanken skiftes. Litt søl og få gjort det, men er ok nå. Vi har brukt båten mye i sommer og har kost oss veldig. Stor fin Fly Bridge, stor kabin og et flott akterdekk. Motoren Iveco 370 hk, fungerer veldig fint, nok kraft til å holde båten i fin marsfart. Og ikke minst, den er gjerrig på diesel, det var en positiv overraskelse. Man må bruke trimplanet aktivt ved høy fart, eller løfter den hekken litt høyt, Og båten faller over på siden. Trimplanet er jo til for å brukes, så det går greit. Ellers så har jo båten truster både foran og bak, og det er vi kjempe fornøyd med. Det er veldig praktisk ved manøvrering i trange havner. Håper dette var nyttig info for deg som skal kjøpe båt. Konklusjonen vår er i alle fall at Skorgenes 330 er en veldig flott båt. Sitér dette innlegget Link to post
Fluctus Svart 17.September.2008 Link til dette innlegget Svart 17.September.2008 Hei: Vi hadde også en Skorgenes 330 Sonic (2006 modell) med VP D6-370. Vi var stort sett godt fornøyd med båt og motor. Som innlegget over så var det noe feil på vår båt også (som det nok er på stort sett alle båter). Vi opplevde at lokal forhandler hjalp oss, men på det tidspunkt var Skorgenes fryktelig kranglete på opplagte reklamasjoner. Jeg har hørt rykter om at dette er blitt bedre uten at jeg kan bekrefte det. Vi byttet imidlertid over til Nimbus 340 Commander for å få en lavere båt. Jentene i familien likte seg ikke på flybridgen slik at jeg ble sittende alene Vi syntes også at båten var vinglete i lav fart, men dette er nok ganske normalt for planende båt med enkel motor og strak aksling (Nimbus 340 Commander har en slags kjøl i fremre halvdel av båten som gir enormt god stabilitet i lav fart). Du kan jo kjøpe vår Nimbus Commander i stedet - det er det nærmeste vi kommer perfekt motorbåt . Vi vurderer overgang til seilbåt Sitér dette innlegget Link to post
Security Svart 17.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2008 Så langt virker jo folk fornøyd. Må nok regne med noen feil på alle båter. Nimbus commander blir nok litt over det jeg hadde tenkt å bruke på båt, men det er absolutt en båt jeg kunne tenkt meg. Sitér dette innlegget Link to post
27 knop Svart 17.September.2008 Link til dette innlegget Svart 17.September.2008 Ikke at det hjelper deg, men må bare si at det er en fantastisk flott båt...en av mine drømmer. Virker og som om det ikke bare er utseendet som er bra ved båten. Lykke til med valget! Sitér dette innlegget Link to post
håpløs Svart 17.September.2008 Link til dette innlegget Svart 17.September.2008 (redigert) Ser du holder til på "feil "side av landet. Jeg kjenner selgeren som har distriktet her og han er absolutt en mann som stiller opp for at kundene skal bli fornøyd. Vet at han gjør sitt ytterste for å fikse feil for folk om det skyldes garanti/reklamasjon eller vanlige reprasjoner. Jeg hadde ikke hatt noen betenkligheter med å kjøpe en slik båt. Har tittet litt på demo båten som ligger her i kragerø, og det er en utrolig fin båt med bra løsninger og masse utstyr. Lykke til. Redigert 17.September.2008 av håpløs (see edit history) Sitér dette innlegget Livet er for kort for sightsing. Link to post
BigRevi Svart 17.September.2008 Link til dette innlegget Svart 17.September.2008 Jeg vet at båtmagasinet har skrevet en test om denne båten. Det er det kanskje verd å kikke på? Sitér dette innlegget Link to post
Security Svart 17.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2008 Har sett den testen og den var ikke så veldig skremmende. Det er alltid noe å sette fingeren på, men det virket som om de synes båten var veldig grei. Har forøvrig lagt oss på maks 1,5 mill. Er ikke så nøye på alderen men nyere jo bedre. Uansett hva vi velger så prioriterer jeg aksling og en motor. Grunnen er at vedlikeholdskostnader blir noe mindre da. Sitér dette innlegget Link to post
isbjorn Svart 18.September.2008 Link til dette innlegget Svart 18.September.2008 Har en 350 Nordic, er kanon fornøyd med den. Båtene er gode i sjøen, fin å se på, fine løsninger og kvaliteten er meget god! Absulutt å anbefale, saabivecoen er en god motor. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellka Svart 18.September.2008 Link til dette innlegget Svart 18.September.2008 Vi syntes også at båten var vinglete i lav fart, men dette er nok ganske normalt for planende båt med enkel motor og strak aksling Enig i dette, og har nok med helplanende båt å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 18.September.2008 Link til dette innlegget Svart 18.September.2008 Man må bruke trimplanet aktivt ved høy fart, eller løfter den hekken litt høyt,Og båten faller over på siden. ?? Hvordan får du til dette. Bruk av trimplan medfører vel at hekken hever seg ytterligere? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Kjellka Svart 18.September.2008 Link til dette innlegget Svart 18.September.2008 He he.. bra oppservert det rem Men trimplanet mitt virker begge veier. Når farten øker må jeg heve trimplanet for å senke hekken. Sitér dette innlegget Link to post
Security Svart 21.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2008 Jeg får tråle bruktmarkedet å se hva jeg ender opp med. Tenkte å ta meg en tur til Båtmessen i bergen neste helg å se hva som frister der. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellka Svart 29.September.2008 Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 Var det noen fine båter du fikk lyst på messa i Bergen Security? Sitér dette innlegget Link to post
Security Svart 29.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 Det kom noe i veien så vi fikk ikke andledning til å reise. Kansje like greit da jeg helt sikkert hadde blitt enda mer forvirret på hva båt jeg skal velge. til nå står det om Skorgenes, Skilsø 33 FB som er en bra båt men litt kjedelig samt at salongen er på feil side. Vurderer også viksund 34 st cruz, men synes de ligger litt høyt i pris. Slår lottoen inn så er problemet løst. Da hadde jeg kjøpt en Nord West 370 FB med IPS systemet. Er ikke lett dette her når det er så mange meninger ute å går. Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 29.September.2008 Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 Hei. Har du sett på Galeon 330 Fly, ligger en hos Norsk Båtsenter i Bergen. Fin båt med mange gode løsninger. Solid bygget. Sitér dette innlegget Link to post
Security Svart 29.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 Ja har sett litt på de også, men kun på bilder. De fleste Galeon 330 Fly er utstyrt med to motorer og drev. Jeg kunne tenkt meg kunn 1 motor med aksling for å redusere litt på vedlikeholdskostnadene. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 29.September.2008 Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 Får skrive som tidligere sikkert noen som er lei av å lese det. Synes flybridge er dårlig på disse båtene. En sitter med HELE overkroppen over vindskjermen og fremoverbøyd for å styre... Jeg foretrekker å sitte i le av vindskjermen og tilbakelent... forøvrig er Skorgenes en fryd for øyet Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Security Svart 29.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 He he et nytt problem å tenke på, men jeg ser problemet "Trophy". Men dette er vel et generelt problem med flybridgen på såpass "små" båter. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 29.September.2008 Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 He he et nytt problem å tenke på, men jeg ser problemet "Trophy". Men dette er vel et generelt problem med flybridgen på såpass "små" båter. Ikke på min.... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
isbjorn Svart 29.September.2008 Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 ikke på min heller.... Sitér dette innlegget Link to post
Kjellka Svart 29.September.2008 Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 Bare kos å sitte på Fly Bridgen, da er det skikkelig båtliv syns jeg Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 29.September.2008 Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 Kan ikke svare for Galeon 330, men når vi hadde en runde og såg på båter i klassen 33-40 fot så var det flybrigden på Galeon 390 som imponerte oss mest, Skorgenes hadde også en fin flybrigde og Skorgenes 350 hadde akterdekket som imponerte mest.. Bredden på båtene merket en godt innvendig. En merker stor forskjell på bredden på en båt med 3.35 og en som er 3.75 bred. Sitér dette innlegget Link to post
Security Svart 29.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 Vi nærmer oss nok Skorgenes 330 mer og mer. Var og lurte på en nede i havna idag og flybridgen kunne nok vært noe dypere, men alt i alt så var den helt ok. Noen som vet når denne ble satt i produksjon? Jeg mener det var 2003, men er ikke sikker. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 29.September.2008 Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 Ja har sett litt på de også, men kun på bilder. De fleste Galeon 330 Fly er utstyrt med to motorer og drev. Jeg kunne tenkt meg kunn 1 motor med aksling for å redusere litt på vedlikeholdskostnadene. http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...amp;WT.svl=Link Ikke aksling, men 1 motor med drev Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.