Jump to content

Skorgenes 330 Sonic Erfaringer.......

Security

Recommended Posts

Har sett på flere av de som Sjøgutt nevner og det er Laguna 1180 som frister mest av dem. Men det virker som om alle Laguna er selvbyggere. Er det noe jeg ikke kan fordra så er det hjemmesnekkra produkt. Tviler ikke på at flere klarer dette med utsøkt presisjon, men jeg har ikke kunnskap nok til å vurdere jobben som er gjort. Viknes 1030 er jo en flott båt, men mangler flybridge som min bedre halvdel mener er et must. Jeg hadde klart meg fint uten, men det er greit for husfreden at hun får være med å bestemme.

Viknes 1030 er jo en flott båt, men mangler flybridge som min bedre halvdel mener er et must. Jeg hadde klart meg fint uten, men det er greit for husfreden at hun får være med å bestemme.

Ikke nå lenger. Ser du på www.viknes.no ser du at 1030 kommer med "kommandobrygge"

24459_original.jpg

I den størrelsen/prisklassen dere vurderer av båt hadde nok jeg også tenkt på Riviera 925.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Riviera 925 er verdt å nenve to ganger den :wink:

Ikke noe imot det, men både den og Skilsø 33 FB er ikke å sammenlikne med de andre som er nevnt i denne tråden når det gjelder plass både innvendig og på FB. En god del av de to førstnevnte er vel også selvbygget.

Til han som mente at FB'en på Viksund 340 o.l. kan være små og lave, går det mer på estetikk enn det praktiske. I mine 7 år med en slik opplevde jeg ikke størrelsen på FB og høyde på vindavviser som et problem. Men jeg vet om mange som finner en naturlig forklaring på det :smiley: .

Skulle jeg kjøpe en brukt båt til 1,5 mill, ville jeg sett etter båter som er min. 10m x 3,5m og med FB og helst separat dusjrom. Blir ikke så mye søl.

Ett hekkagregat går greit, to er ett for mye.

Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis)

.

Til han som mente at FB'en på Viksund 340 o.l. kan være små og lave, går det mer på estetikk enn det praktiske. I mine 7 år med en slik opplevde jeg ikke størrelsen på FB og høyde på vindavviser som et problem.

Viksund 340 sin flybridge er bedre enn Skorgenes 330 når det gjelder dybde og den har jeg ikke nevnt ( Viksund altså).

Jeg mener at på flybridge skal man sitte nesten som i en åpen cabincruiser og helst bare hodet over vindskjermen. Sitter du ikke i le, sitter du på taket :lol:

Maxum 4100 scb, Chenette III

Hvordan er akterdekket på denne i forhold til Skorgenes 330 større eller mindre?

Skorgenes 330 har et større akterdekk en Galionen.

Men Galion har en større salong enn Skorgenes.

Så her blir det prioritering som avgjør. :crazy:

I alle fall fine båter begge.

Når det gjelder Flyen på Skorgenes 330 syns vi den er flott, plass til mye folk der oppe.

Men er enig med de som sier at 335 er bedre, mer praktisk innredet med buesalong.

Så var det dette med pris da, 335 blir vel en del dyrere vil jeg tro. :sad:

Redigert av Kjellka (see edit history)

Takker Kjellka!! Den tråden har jeg gått igjennom allerede og der virker som om du hadde samme tanker som meg når du skulle velge båt.

Rivieaa 925 er en båt jeg har vurdert. Laguna er ikke aktuell. Skilsø 33 FB er aktuell, men virker noe liten og har salong på feil side.

Viksund 340 virker som det mest fornuftige kjøpet, men blir noe for dyrt. Viksund 310 er jo en pen båt, men da havner jeg veldig fort opp med sammeligning med Skorgenesen. Skorgenes har jo integrert trapp til Fly noe som jeg setter stor pris på. Samt et design som ser noe merr fresht ut enn mange andre.

Spørs om jeg ikke må ha is i magen og se hva som skjer med prisene fremover mot hjul.

Noen venner av meg var i sommer og hentet en helt ny NW 370FB i Sverige og kan ikke si noe annet enn at det var en nydelig båt. Nord West kan dette med finish og det virket som om de var svært rause med standard utstyret sitt. Men det blir noen år før en sånn blir aktuell.

Er ikke de nyeste modellene av 310 den samme som 340. Så en sånn på Finnøya i sommer og den var lik 340'n , men uten den separate dusjen...

Da nåværende 340 først kom på markedet i 97 eller 98 het den 310.

I 2000 skiftet den navn til 330 og fikk oppgradert interiør og lengre badeplattform.

I 2002 skiften den så navn til 340 uten at jeg kunne se hva forskjellene bestod i. Min var en 2001 modell (330) som Viksund lånte til fotomodell for 2002 katalogen.

Jeg tror det var i 2004 de kom med kortere pantry, ny førerløsning og separat dusj samt midtplassert køy forut.

Historien finne sforøvrig på viksund.no

Takker Kjellka!! Den tråden har jeg gått igjennom allerede og der virker som om du hadde samme tanker som meg når du skulle velge båt.

Rivieaa 925 er en båt jeg har vurdert. Laguna er ikke aktuell. Skilsø 33 FB er aktuell, men virker noe liten og har salong på feil side.

Viksund 340 virker som det mest fornuftige kjøpet, men blir noe for dyrt. Viksund 310 er jo en pen båt, men da havner jeg veldig fort opp med sammeligning med Skorgenesen. Skorgenes har jo integrert trapp til Fly noe som jeg setter stor pris på. Samt et design som ser noe merr fresht ut enn mange andre.

Spørs om jeg ikke må ha is i magen og se hva som skjer med prisene fremover mot hjul.

Noen venner av meg var i sommer og hentet en helt ny NW 370FB i Sverige og kan ikke si noe annet enn at det var en nydelig båt. Nord West kan dette med finish og det virket som om de var svært rause med standard utstyret sitt. Men det blir noen år før en sånn blir aktuell.

Dersom du snakker om den gamle 310 til Viksund får du vel mere plass i en Riviera 925? Den helt nye Viksund 320 er derimot veldig smart innredet og romlslig, men den får du ikke til rundt 1,5 mill. Jeg liker også Viksund 340, men når jeg handlet i fjor høst, var de priset for høyt sammenlikned med Riviera 925 og Skilsø 33. Etter en sesong med Riviera 925 er jeg veldig fornøyd. Og når det gjelder dusjing er det ikke noe problem med dusjforheng. Når jeg bytter neste gang og skal bruke mer penger på båt vil jeg ha noe større FB (i alle fall med plass til et lite bord) og en 30-50 cm. større akterdekk, samt kallesjeløsning uten bøyle (har helt ny kallesje til min båt, men den ligger i kjelleren fordi jeg ikke er begeistret for kallesjebøyler). Lykke til med høsten, går det skikkelig til h*** med økonomien kan jo prisene på disse båtene bli til å leve med.

Da nåværende 340 først kom på markedet i 97 eller 98 het den 310.

I 2000 skiftet den navn til 330 og fikk oppgradert interiør og lengre badeplattform.

I 2002 skiften den så navn til 340 uten at jeg kunne se hva forskjellene bestod i. Min var en 2001 modell (330) som Viksund lånte til fotomodell for 2002 katalogen.

Jeg tror det var i 2004 de kom med kortere pantry, ny førerløsning og separat dusj samt midtplassert køy forut.

Dette er altså 330'en 2001 modell som ble solgt i februar i år. Bildet er hentet fra brosjyren til Viskund 340 2002 mod tatt av deres fotograf.

blancoiii.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...