Jump to content

FJERNING AV SIKAFLEX!!!! HJELP....

SeaMaster175

Recommended Posts

Hei.

Kan ikke hjelpe deg med det nåværende problem på henda, men for en annen gang så bruk såkalte "kirurghansker" som du får fra 10-15 kr for 10 stk.Jordan selger disse. Høyre venstre hånd spiller ingen rolle.

Har lært det nå at jeg skal bruke hansker når jeg holder på med det midlet. Sitter her og skriver og er helt svart på henda!

Må skuffe deg. jeg gikk nesten en uke med svarte hender etter 3 dager med nating. Dette sitter som fa...

Hørt råd om Zalo vann på en tidlig tidspunkt men det fikk jeg ikke prøvd.

Det eneste som satt fortgang på prosessen var å holde hendene under vann i boblebadekaret under bading. Da ble huden skrukkete og det datt av en del der........mange rare råd, men du får prøve.

Gipsy

Jeg tror det er lite du kan gjøre når først svineriet har festa seg. Det må slites av. Håndrens med "skurepulver" i kan hjelpe.

Nå er, som sikkert en del av dere har oppdaget, jeg broren til jonhei. Og vi har nå begge to prøvd å bruke skurepulver og det har fungert brukbart. Har riktignok ikke fått fjernet alt, men det begynner å hjelpe så vi får bare prøve å skure videre.

Og vi skal helt klart bruke hansker neste gang. Var jo håpløst å ikke gjøre det fra begynnelsen av  :confused:

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

HEI!

Har idag natet dekket på Gamla, og dermed fikk vi masse av stoffet på hendene. For å få det bort har vi prøvd white sprit, rød sprit og tynner, men det har ikke gått bort med noen av de midlene. Er det noen som har brukt et annet middel eller vet om noe som kan brukes?

mvh jonhei

Hei.

I gamle dager arbeidet jeg endel med Sikaflex på drivhus. Husker vi rettet spørsmål til produsenten om hva vi skulle bruke som rensemiddel.

Desverre, sa de, det finnes ingenting som tar Sikaflex. Den må slites bort.

Men for all del, det har kanskje kommet noe nytt til etterpå.

KAT

apropos kirurghansker.

De billigste og beste kjøper man på apoteket. 89 kr for 100 par ( eller var det 100 hansker = 50 par ?? )

Uansett, disse har meget bra passform, og sitter bra på hånden..

Suzuki

På mitt lokale apotek koster disse hanskene kr. 66,- for en pakke med 100 hansker. Bruker det veldig mye og er helt supre til mye drittarbeid. Anbefales!!

Kirurghansker:

Genialt! Ser at de fleste verksteder ol. benytter dette (Gamlingen er bilmekaninker og var alltid skitten på hendene før hanskene kom i bruk). Jeg bruker det hver gang jeg skal i kontakt med olje ol. Bare til å vrenge av seg.  :yesnod:

Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375

Dere,

Kan komme med en erfaring som jeg ble overrasket over selv. For å fjerne Sika kan dere bruke Natusan våtservietter (som egentlig er bergnet for barn!!) Har brukt disse til å vaske bort sika som er sølt på gelcoat, på fingrene,eller om en rett og slett skal fjerne sika som er herdet/nesten herdet.

Prøv selv !! høres merkelig ut, men er sant. Ikke rart det advares mot disse serviettene !!

www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=80361    

Svein  :crazy:

Svein H

Har nå prøvd forslagene deres, men dessverre for meg funker ingen av delene....

Er det andre forslag er det bare og slenge de frem....

Jobba med svart sika før helga, og fikk selvfølgelig på fingra.

Eg brukte tynner til å vaske fuga med før eg la i sika. Det samme vaska eg fingra med etter på.

Det som blir igjen forsvinn av seg sjølv etter en to - tre dager og like mange dusjar. :sailing:

Det skal da vise litt at ein har jobba........... :yesnod:

Guest Sparky

å jøjje meg. Jeg som har tenkt å bore hull for både fartslogg og dybdelogg i en plastbåt.

En av disse skal stå i maskinrom.(dieselmotor).

Hva skal man da bruke mellom gjennomføringene av plast på utside og innside?

mvh jan

Har veldig dårlig erfaring med Sikaflex i kontakt med diesel, den løser seg opp til en "deigaktig"(ikke brøddeig) masse. Men å vaske seg så grundig i diesel er vel i tøffeste laget m.h. til tungmetallenes innvirkning på helsa!

å jøjje meg. Jeg som har tenkt å bore hull for både fartslogg og dybdelogg i en plastbåt.

En av disse skal stå i maskinrom.(dieselmotor).

Hva skal man da bruke mellom gjennomføringene av plast på utside og innside?

mvh jan

Med mindre du har tenkt å fylle maskinrommet med diesel, bruk sikaflex.......... :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...