Sydvesten Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Man kjøper vel en båt etter behovet, og har man en "handicapet" stor hund som ikke kan gå selv og dermed må bæres i land, så må man utruste båten for dette eller kjøpe en båt hvor dette er tilrettelagt Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Mariell Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Er ikke Bavaria spessielt, men det irriterer meg når en Bavaria 29 vokser med en for fra Bayern og frem til den kommer på Finn. Ser at det er flere som oppgraderer føttane når de skal selge båtene sine. Gjelder flere båtmerker. Type Cabincruiser Merke Bavaria Modell 29 Sport Årsmodell 2003 Lengde (fot) 30 Lengde (cm) 914 Forøvrig så er det ikke tvil om at prisene er på full fart nedover. Flere av de Balticene som fortsatt står til salgs. Er nå priset under det jeg fikk for min for 1 måned siden. og da la jeg meg lavt for å få ett salg. Og solgte på første visning etter 3 dager. Kanskje ikke så dumt gjort alikevell. Selv om det var flere her inne som mente jeg solgte for billig. Hørte om en som skulle selge en Bavaria 29 sport. Han senket prisen siste uke før han skulle ta den opp. Fikk solgt, men fikk også telefoner og mailer fra andre Bavaria selgere. Som skjelte han huden full for å ødlegge markedet. Er det ikke like greit å stikke fingern i jorda og innse at markedet er om ikke i fritt fall så i allefall sterkt dalende. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Sydvesten Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Er ikke Bavaria spessielt, men det irriterer meg når en Bavaria 29 vokser med en for fra Bayern og frem til den kommer på Finn. Man har ikke mye å irrritere seg over, men når finn.no er problemet så blir det for dumt etter mitt syn å legge skylden på Bavaria, men neppe annet enn å forvente.. Legger man inne lengden på 914cm som vel er den relle lengden på båten formoder jeg, så foreslår finn.no at båten er 30 fot... 914cm er 30 fot hverken mere elle mindre.. At verftet er noe mere nøktern med sin modellbenevnesle er annen sak... men det å påstå at båten vokser finner jeg latterlig Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Enzo Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Man kjøper vel en båt etter behovet, og har man en "handicapet" stor hund som ikke kan gå selv og dermed må bæres i land. Hunden trenger ikke være handicapet for at den ikke skal kunne vandre på de få cm på siden framover , det er ikke noe problem for meg siden jeg ikke har slik båt men jeg har en engelsk bulldog og den er noe bredere enn hunder flest og det er mange som har hunder som ikke er i pygme size , jeg lurte bare på hva folk med hund og slik båt gjør , ikke verre enn det. Men da er konklusjonen av folk med hund av litt størrelse ikke har slike båter Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Nå missforsto du meg totalt. Ære være Bavaria for at de kaller båten en 29 foter. men da syns jeg også at selger skal gjøre det når han selger. Ok sette meter 9,14. som sikkert er total lengde med hud og hår. så bare glem å sette dette 30 tallet rett under. Vet det skal ikke mye Bavaria kritikk før enkelte steiler ved tastaturet. Men dette var bare ment som ett eksempel, beklager at eksemplet var en Bavaria. Skal lete etter ett annet båt merke neste gang jeg har noe kritiskt å komme med. F.eks Eldre Scand Baltic. Som har levd hele sitt liv som en stor 29 foter. Når de skal selges så blir de annonsert som 32 fotere. Irriterer meg like mye. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
hos Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Ære være Bavaria for at de kaller båten en 29 foter. men da syns jeg også at selger skal gjøre det når han selger. Ok sette meter 9,14. som sikkert er total lengde med hud og hår. så bare glem å sette dette 30 tallet rett under. Så vidt jeg husker er lengde o.a. for Bavaria 29 Sport 9.28 m, noe som tilsvarer ca 30.5 fot. Ut fra dette ville nok også jeg i salgsannonser for denne båttypen ha oppgitt lengden i fot til å være 30. Selv om lengden på 9.28 m trolig gjelder fra akterkant av badeplattform (helt ok) til fremre del av pulpiten (som stikker noe lenger frem enn skroget) synes ikke jeg at en annonsert båtlengde på 30 fot er urimelig i dette tilfellet. Sitér dette innlegget Hilsen hos Link to post
Ben Sin Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Riktig. Og det er også villedende å kalle Scand 29 Baltic for 29 fot, så lenge den faktisk er vesentlig lenger. (31,758530 fot om jeg ikke husker helt feil.) Modellbetegnelse er modellbetegnelse. Lengde er lengde. Men det er ikke viktig for meg å bli enig med andre om dette. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Sjekk denne http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...mp;WT.svl=Bilde La oss si at veldig få ser den annonsen , da burde det begynne å bli rimelig billig om et par mnd Sitér dette innlegget Link to post
10ta9c Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Den mye omtalte Sun 33, "2005 modellen" kan vel snart feire et år på Finn. Var det 1400000 ved juletider i fjor? Nå 995000 Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
baatsman Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Her er et par andre eksempler på "gode" priser:2007 Bavaria 35 Sport til 1.450.000 (åpen for bud) Akkurat den båten er tøff. 35 foteren er en flott båt. Linjelekker. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
hifo Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Den mye omtalte Sun 33, "2005 modellen" kan vel snart feire et år på Finn. Var det 1400000 ved juletider i fjor? Nå 995000 husker den svært godt pga aggresiv markedsføring her på bp. trist at mannen ikke får solgt , men egentlig ser båten noe brukt ut i mine øyne. og bilder av brytere som henger i ledningene ser også rart ut. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
alidal Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 kan vel snart feire et år på Finn. Har nok vært der tidligere også........ Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Vet det skal ikke mye Bavaria kritikk før enkelte steiler ved tastaturet. Det må da være greit at noen korrigerer medlemmer som kommer med feil informasjon om at "båten har vokst fra Bayern til finn.no" her på forumet, det burde man sette pris på og ikke påstå at noen steiler ved tastaturet. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Victora III Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 Ære være Bavaria for at de kaller båten en 29 foter. men da syns jeg også at selger skal gjøre det når han selger. Ok sette meter 9,14. som sikkert er total lengde med hud og hår. så bare glem å sette dette 30 tallet rett under. F.eks Eldre Scand Baltic. Som har levd hele sitt liv som en stor 29 foter. Når de skal selges så blir de annonsert som 32 fotere. Irriterer meg like mye. Kan ikke begripe at det er irriterende at båter annonseres med riktig størrelse. 29 sport er som det blir pekt på faktisk over 30 fot. Den er 9,28 fra badeplattform til baugspiss. Tar vi med bauganker er den faktisk 31 (men det er selvsagt i drøyeste laget). Balticen er heller ingen 29 foter, men tett opp mot en 32 fotere med baugspyd og badeplattform. Akkurat den båten er tøff. 35 foteren er en flott båt. Linjelekker. Så også denne - kanonpris på en kanonbåt! Løp og kjøp! Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 jeg liker de gamle fotene best . sier mere om innvendig volum etter mitt syn. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.