Larspo Startet 18.September.2008 Link til dette innlegget Startet 18.September.2008 Propellene jeg har begynner å bære preg av bruk. De har også vært "borti" en tømmerstokk ved en annledning for noen år siden. Stort sett har jeg banket og rettet på disse etter øyemål, men tenkte nå å virkelig kontrollere de om de er dugendes videre (evt. fixe litt) eller om de må byttes ut. Har nye liggendes som jeg kan kontrollere mot. Er det noen som har noen erfaringer med måling av propeller og hvordan de forskjellige vridningene kan kontrolleres opp mot en "referanse-propell"? Propellene er hele ellers, men kanskje ikke helt riktig "vridd" alle steder (er det jeg ønsker å kontrollere). Tenkte også å sandblåse og lakke de opp på nytt. Tips til bruk av grunning og lakk-type? Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 22.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2008 (redigert) Folk er flinke til å svare på "hvordan hindre groe" på propeller. Her er det prøvd det aller meste fra sprittusj og sikkert kaffegrut også... Men å grunne og lakkere en propell som ikke skal hverken tusjes eller "grutes" er det dårlig respons på.... Redigert 22.September.2008 av Larspo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 22.September.2008 Link til dette innlegget Svart 22.September.2008 Har du sjekket pris hos Winrace? Da får du strøkne propeller i retur. Jeg har selv tatt nød rep. på propeller men har ikke tatt sjansen på å kjøre med disse propellene med mulig ubalanse over tid. Til lakkering har jeg brukt VP sin primer og så VP lakk for prop og drev. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
MaLang Svart 22.September.2008 Link til dette innlegget Svart 22.September.2008 Folk er flinke til å svare på "hvordan hindre groe" på propeller. Her er det prøvd det aller meste fra sprittusj og sikkert kaffegrut også... Har du vurdert akupunktur ispedd 50% healing? Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 22.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2008 Har du vurdert akupunktur ispedd 50% healing? Tror ikke mine trenger mer enn 10% healing. Elles ser det ut som akupunktur er noe som aktivt utføres på naboen (les sinken) Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 22.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2008 (redigert) Har du sjekket pris hos Winrace? Da får du strøkne propeller i retur. Sist gang jeg snakket med de, så kostet det rundt 2000,- pr. propell (er noen år siden og kan hende jeg surrer litt). Det blir 8000,- for 4 propeller. Jeg er kun ute etter å kontrollere de. Dvs. at de ikke er skjevere enn hva som er akseptabelt. Hadde propellene vært i dårlig forvatning, så hadde jeg kjøpt nye. Er de litt "skjeve", mindre enn hva øyet kan se, så innebærer det at belastningen rundt akselen ikke blir konstant. Dette vil igjen kunne resultere i langt mer slitasje på lagre og i værste fall brudd i aksel. Hvordan vet du at dine propeller er helt perfekte uten å måtte betale 2000,- hver gang for å finne ut det pr. propell? Redigert 22.September.2008 av Larspo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.